Мережа Антошка про виведення нового бренду Hamleys, підсумки 2017 року та перспективи 2018-го

Мережа Антошка про виведення нового бренду Hamleys, підсумки 2017 року та перспективи 2018-го

07.12.2017 11:50
  459
Микола Маранчак

Керівник мережі Антошка Олексій Погорелов про складнощі виведення на український ринок світових брендів, проблеми українських рітейлерів і ТРЦ, фактори успіху в роздробі та багато іншого.

У перших числах грудня відразу в трьох магазинах дитячих товарів Антошка відкриються британські корнери Hamleys. Чому компанія прийняла рішення співпрацювати з цим брендом, як проходили переговори про його виведення в Україну, а також про нові формати магазинів, тенденції на ринку і плани рітейлера на 2018 рік RAU розповів керівник мережі Антошка Олексій Погорєлов.

Взаємовигідна синергія

— Які нові бренди готуєте до виведення на український ринок?

— Hamleys – культовий роздрібний бренд у світі іграшок. Заснований в 1760 році в Англії, Hamleys став одним з перших магазинів іграшок у світі. У 1981 році Hamleys відкрив у Лондоні найбільший магазин іграшок, який і сьогодні знаходиться на тому ж місці і є однією з визначних пам’яток міста. Зараз компанія налічує 140 магазинів в 24 країнах і планує розвинути мережу до 500 торгових точок до 2020 року.

— Як проходили переговори по його висновку в Україну?

— Висновок Hamleys в Україну був нашою ініціативою. Незважаючи на всі труднощі і ризики вітчизняного ринку і небажання великих міжнародних рітейлерів заходити в нашу країну, нам вдалося переконати команду Hamleys серйозно поставитися до потенціалу вітчизняного ринку.

— Коли чекати Hamleys в магазинах Антошка і в яких саме?

— Вже в грудні 2017 року запускаємо невеликі корнери у трьох магазинах Києва, Одеси і Дніпра. У 2018 році буде повноцінний запуск Hamleys у всій мережі магазинів ” Антошка.

— Яким був 2017 рік для мережі Антошка? Скільки нових магазинів відкрили і як виріс товарообіг мережі в порівнянні з 2016 роком?

— Ми задоволені показниками поточного року. Приріст продажів рік-до-року значно випереджає динаміку ринку у всіх основних сегментах бізнесу Антошки: іграшки, дитяче харчування та гігієна, дитячі меблі та аксесуари, дитячий одяг. Основний фокус компанії в цьому році був на поточної операційної ефективності та розробці оптимального формату магазинів Антошка. Для нас дуже важливо переконатися, що ми побажання нашого покупця, даємо необхідний вибір і вміємо класно обслуговувати. Партнерство з Hamleys – частина нашого стратегічного фокусу цього року.

— Які тренди можете виділити на ринку дитячих іграшок?

— Я б виділив два основних тренда:

  • Іграшки стають все більш технологічними і інтерактивними. З іграшкою сьогодні можна поговорити, спланувати разом день, зробити разом уроки, погодувати, поміняти підгузник і разом лягти спати. Наприклад, іграшки Hamleys одночасно літають, плавають, світяться і музицирують. Фломастери Hamleys набувають той колір, який захоче дитина.
  • Якщо раніше три світових виробника – LEGO, Hasbro і Mattel – визначали тренди в іграшці, то зараз відбувається зсув на користь брендів другого ешелону і власних торговельних марок.

Ефективний реформат

— Вже сформовані плани на 2018 рік? Які ключові завдання стоять, які стратегічні плани компанії?

— У нас є чітка стратегія на найближчі три роки. Будемо відкривати нові магазини і реформатировать існуючі. При виборі нових локацій наш пріоритет – це якість і клас об’єктів, стратегічне бачення управляючих нерухомістю, а не кількість магазинів. У зв’язку з цим в 2018 році поки не бачимо можливості відкрити більше п’яти нових магазинів. Якщо вийде більше – будемо тільки раді. Також мають намір працювати над якістю свого обслуговування: в цьому питанні ми не шукаємо компромісів. Плануємо розвивати стратегічне партнерство з існуючими брендами і заводити на ринок нові. Будемо зміцнювати успіх свого онлайн-напряму в рамках омниканальной моделі Антошки. Загалом, планів, як завжди, багато, справа за малим – реалізувати їх.

— Як проходить впровадження нових форматів в магазинах? Прижився «люмерский стиль»? Яких результатів вдалося досягти?

— У цьому році тестували кілька форматів Антошки: шукали ідеальну комбінацію товарного пропозиції, сервісу і стилю для отримання відмінного купівельного досвіду. Багато експериментували в частині асортиментної матриці, обслуговування, оформлення торгового залу. Партнерство з IDNT – провідної дизайн-студією на українському ринку рітейлу – дозволило нам запозичити кращий досвід у побудові торгового залу. В результаті отримали певний «ідеальний» магазин Антошка, який працює в Одесі, в ТРЦ City Center. У ньому нам вдалося досягти суттєвого зростання ефективності за всіма основними показниками. Судячи зі зростання купівельного трафіку і торгівлі в цьому магазині, покупець оцінив наші зусилля.

— чи Можна говорити про позитивні зміни на ринку за останні три роки? До яким викликам потрібно готуватися українським рітейлерам в найближчому майбутньому?

— Динаміка ринку рітейлу безпосередньо відображає динаміку економіки країни. Якщо економіка не зростає, реальні доходи населення та купівельна спроможність в стагнації, не слід глобально очікувати від ринку суттєвої позитивної динаміки. У той же час в таких умовах конкуренція посилюється, і це дає можливість з’являтися цікавим і динамічним рітейл-проектів, оригінальним роздрібним рішень. Я багато спілкуюся з колегами в європейському ритейлі і можу з упевненістю сказати, що динаміка і формати ряду наших роздрібних мереж викликають повагу і свідчать про зрілість вітчизняного рітейлу. Саме за такими мережами майбутнє нашого ринку.

Ближче до покупця

— Від чого, на вашу думку, залежить успіх роздрібної компанії?

— Успіх магазину визначають три фактори: локація, локація і локація. Це правило все ще актуально, але вже з набагато меншим ступенем впливу на результат майданчики. З розвитком омниканальности важливо бути максимально близько до покупця, економити гроші й час, вміти давати йому більше, ніж просто товар. На словах все просто: потрібно зробити так, щоб покупець тебе полюбив і до тебе повертався. В ритейлі дуже низька бренд-лояльність – покупець не прощає очевидні промахи і невідповідність очікуванням. Тому треба бути гарним у всьому: правильна локація, правильний товар, чесна ціна, класний сервіс, турбота про час і виборі покупця і т. д. Кожна торгова мережа шукає свою комбінацію. Ми знайшли свою і втілюємо її в життя.

– Які магазини зараз найбільш успішні, а які найбільш слабкі в мережі за оборотами?

– Спостерігаємо відмінну динаміку як в окремо розташованих Антошка, так і в торгових точках, розташованих в успішних ТЦ. Неуспішні об’єкти були закриті вже в цьому році. По декількох магазинах у нас ведеться дискусія, будемо приймати по ним рішення на підставі результату 2017 року. 80% мережі показують дуже схожу торгову динаміку.

У чому, на вашу думку, головна проблема українських ритейлерів? Які недоліки бачите у роботі місцевих ТРЦ?

— Якщо з усієї сукупності проблем спробувати виділити одну головну, я б сказав, що у дуже багатьох українських рітейлерів не проглядається довгострокового бачення своєї конкурентної моделі. Дуже небагато роздрібних мереж мають хороший, виписаний відповідь на питання «Що мене робить унікальним?», «Що я роблю зараз, що б залишатися кращим в перспективі хоча б 3-5 років?», «Чому я точно краще за своїх конкурентів в очах покупця?» Точно така ж проблема у ТРЦ, деякі оператори розробляють концепцію розвитку на кілька років вперед і формують унікальний пул орендарів, відповідає запиту покупця. Рітейлери і ТРЦ, які успішно впоралися або справляються з цим викликом, вже отримують основний купівельний потік, демонструють випереджальну ринок динаміку.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку