Більше, ніж Цитрус. Vodafone хоче відкрити 170 власних магазинів
Мобільний оператор за два роки збирається створити одну з найбільших роздрібних мереж електроніки. Інвестиції складуть 300 млн грн.
Мобільний оператор Vodafone Ukraine вирішив всерйоз зайнятися продажами смартфонів, планшетів, переносної електроніки і, можливо, онлайн-квитків. Про це пише портал Liga.net. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Як повідомив на прес-конференції директор з продажу та абонентського обслуговування Vodafone Ukraine Євген Булах, тільки до кінця року компанія збирається відкрити просто величезну за українськими мірками кількість магазинів – 170.
Що це буде
У минулому році оператор створив для розвитку digital-роздробу окрему юрособу ВФ Рітейл. Її директором з липня числиться Денис Поздняков, який до 2016 року керував інтернет-магазином електроніки та цифрової техніки ТТТ.
Роздрібна мережа компанії складається з 400 франчайзингових і 30 власних магазинів. До наступного року своїх повинно стати 200, а до кінця 2019 го – 320. Крім офлайн-рітейлу, оператор буде розвивати й інтернет-магазин. Зараз Vodafone якраз проводить тендер по вибору його розробника. За словами Булаха, у відкриття магазинів буде інвестовано понад 300 млн грн.
Найбільшою мережею, що продає гаджети й електроніку в Україні є Алло – 415 магазинів в 142 містах. У Цитруса 50 магазинів, у Comfy – 90. Мобільні оператори теж мають багато магазинів. У Київстару їх 416 (415 партнерських і один власний). У lifecell – 217 магазинів, більшість з яких партнерські.
“Іноді наші магазини будуть великими, іноді ні. Це буде залежати від міста, району, кількості абонентів і потенціалу”, – говорить менеджер. В цьому році, за його словами, оператор відкриє магазини у мільйонниках і декількох великих містах, таких як Маріуполь, Кривий Ріг та Кременчук.
“У маленьких містах будемо присутні, але не власним рітейлом, а спільно з партнерами”, – додає він. Кредитні кошти на розвиток мережі залучатися не будуть.
У магазинах компанія має намір продавати мобільні гаджети: смартфони, планшети, аксесуари до них, послуги зв’язку. Компанія буде обслуговувати, допомагати з настройками девайсів, додатків та інше, А також продавати такі IT-рішення, як системи для «розумного дому».
Булах передбачає, що у роздрібній мережі з часом з’являться й інші продукти. “Наприклад, наш акціонер купив мережу продажу електронних квитків, найбільшу в своїй країні. Я не кажу, що ми теж купимо, але чому б нам як мінімум їх не продавати? “- задається питанням менеджер.
Купувати або будувати
Учасники ринку, з якими поговорили журналісти LIGA.net, стверджують, що, можливо, відкриття власних магазинів – це не кращий варіант. “Напевно, купити кого-то краще”, – припускає СЕО Rozetka.ua В’ячеслав Чечоткін.
“За гроші, які вони заллють в 180 магазинів (спочатку інвестиціями, а потім компенсацією операційних втрат), вони могли б дозволити собі купити на ринку існуючого гравця більше середнього”, – говорить екс-менеджер великої роздрібної мережі, який побажав залишитися неназваним.
Співрозмовник додає, що хороші локації під магазини – це не тільки питання ціни. Потрібно мати запас часу, щоб дочекатися, поки вони звільняться. Тому у нього виникають сумніви в тому, що мобільний оператор може якісно відкрити 170 магазинів до кінця року. “Буде цифра заради цифри”, – відзначає він.
Як говорить Євген Булах, компанія розглядала для покупки, зокрема, і Алло, і ТТТ. “Але для цього мало нашого бажання, потрібно ще бажання партнера й адекватна оцінка партнером вартості активу. Хтось не готовий продаватися сьогодні, хтось сказав, що може подумати, якщо ми запропонуємо хорошу ціну… Але всі варіанти поки були значно дорожче шляху розвитку власного рітейлу “, – додає він.
При цьому він говорить, що компанія як і раніше готова розглянути можливість покупки місцевих ритейл-гравців, якщо така з’явиться.
Що стосується онлайн-сегменту, то, як вважає засновник F.ua Дмитро Покотило, тут новому гравцеві на становлення знадобиться мінімум 2-3 роки при будь-яких вливаннях. Він додає, що існуючі магазини також часто мають права на ексклюзивну дистрибуцію популярних брендів смартфонів. Наприклад, Xiaomi, Meizu. Це ускладнює вихід на ринок новачків.
Ставка на мільярди
За даними GfK Ukraine, ринок смартфонів зростає в Україні досить швидко. У 2017 році він збільшився на 39% в порівнянні з минулим роком і склав 22,2 млрд грн. У січні-лютому 2018 року динаміка збереглася. Розумних телефонів було продано на 4,2 млрд грн, що на 44% більше, ніж за той же період минулого року.
Vodafone, за словами Булаха, збирається зайняти 15-18% на ринку digital-рітейлу через два роки і вийти на операційний нуль. Якщо врахувати темпи зростання сегменту, то можна припустити, що за підсумками 2019 року в грошовому еквіваленті бажана частка ринку буде дотягувати до 10 млрд грн. Відзначимо при цьому, що виручка Vodafone від мобільних послуг за підсумками 2017 року склала 11,9 млрд грн.
Таким чином, якщо у компанії все зростеться з рітейлом, то продаж пристроїв буде приносити їй дуже значиму частку заробітку. Маржинальність бізнесу в цілому при цьому може знизитися. Адже на відміну від послуг стільникового зв’язку, де маржа по чистому прибутку у компанії становить 18,5% за підсумками 2017 року, цей же показник у рітейлерів набагато скромніше – всього кілька відсотків.
Джерело: Liga.net
Читайте також –