Як розвивається ринок рітейлу та торговельної нерухомості в регіонах України – звіт CBRE Ukraine

Як розвивається ринок рітейлу та торговельної нерухомості в регіонах України – звіт CBRE Ukraine

14.03.2017 08:50
  1310
Виктор Нагорский

За даними компанії CBRE Ukraine обсяг нової пропозиції торгових центрів в регіонах України у 2016 році склав 88 000 кв. м.

У компанії відзначають, що ситуація на регіональному ринку торговельної нерухомості характеризувалася поліпшенням показників в 2016 році. Після глибокого спаду роздрібного торговельного обороту на 19,8% в 2015 році, оборот роздрібної торгівлі в 2016 році в Україні продемонстрував невелике зростання на 4,4%. Незважаючи на те, що споживчий попит в регіонах залишався більш схильним до економічних коливань з огляду на більш низький дохід, попит рітейлерів показав позитивну динаміку у відповідності з загальними тенденціями на ринку.

Рітейл зміцнюється в центрі і йде на захід

За інформацією CBRE, великі національні і міжнародні роздрібні мережі концентрувалися на розвитку в західному і центральному регіонах. Особливо ця тенденція спостерігалася в сегменті продовольчої торгівлі. Наприклад, національна мережа дискаунтерів ATБ придбала 17 супермаркетів Барвінок в західній частині Украини. Регіональний рітейлер Рукавичка, який представлений в основному у західній частині країни, отримав кредит від ЄБРР у сумі 135 млн грн на модернізацію и розширення роздрібної мережі. В той же час, Fozzy Group закрила свої дискаунтери ФОРА в Харківській області, тоді як вільні приміщення були зайняті місцевою мережею продуктових магазинів Digma. У 2016 році австрійська мережа супермаркетів Billa також продала два супермаркету в Харкові для того, щоб зосередитися на розвитку в Київській області.

Мережі магазинів електроніки також продовжували повільно розширюватися у зв’язку з відновленням зростання обсягу продажів. Такі великі гравці, як Eldorado, Фокстрот, Comfy, відкрили кілька нових магазинів, зменшуючи їх площу, і таким чином слідуючи тенденції минулих років. У теж час в сегменті гаджетів і аксесуарів відзначалося збільшення площі магазинів. Наприклад, мережа Цитрус, яка спершу розвивала магазини площею 50-150 кв. м, змінила формат, збільшивши площу нових магазинів до 300-800 кв. м. Масштабування формату також проводилося в мережі магазинів мобільної електроніки Алло.

Орендарі в інших сегментах, що давно присутні на ринку, в основному були зосереджені на існуючих магазинах, відкривши кілька нових торгових точок в найбільш популярних регіональних торгових центрах. Серед активних гравців, які значно розширили присутність в регіонах, варто відзначити турецького оператора LC Waikiki, який відкрив 6 нових магазинів у Харкові, Львові, Дніпрі, Житомирі, Запоріжжі та Чернігові. Датська мережа магазинів товарів для дому JYSK відкрила 3 магазини площею від 800 до 1 200 кв. м в Білій Церкві, Тернополі та Львові. Рітейлери сегменту товарів парфумерії та косметики відновили регіональну експансію. Мережа Brocard розширилася на 2 магазина в Одесі та Кропивницькому, в той час як магазини Bomond були відкриті у Львові та Дніпрі. Магазини косметичних брендів також відкривалися в нових містах, включаючи відкриття першого магазину американського бренду M. A. C. в Одесі і NYX в Харкові.

Девелопери не поспішають в регіони

Протягом 2016 року девелоперська активність в регіонах в цілому була стабільною: за даними CBRE обсяг введених в експлуатацію площ залишався на рівні минулого року. З відкриттям чотирьох торгових центрів регіональна нова пропозиція склала 88 000 кв. м. При цьому 38% нових площ було введено в експлуатацію в невеликих містах з населенням близько 250 тис. чоловік. Нова пропозиція була представлено двома невеликими напівпрофесійними об’єктами Depot Center з орендованою площею 12 000 кв. м і 6 000 кв. м в Черкасах та Кропивницькому відповідно, а також ТЦ Квартал (16 000 кв. м GLA) в Хмельницькому. Однак основна частина нової пропозиції на регіональному ринку була представлена ТРЦ Victoria Gardens (54 500 кв. м GLA) у Львові. Якщо раніше Львів відставав від інших найбільших міст по забезпеченості торговими площами, то в 2016 з введенням в експлуатацію ТРЦ Victoria Gardens забезпеченість якісними торговими приміщеннями збільшилася з 116 кв. м до 188 кв. м на 1 000 жителів. Якщо розглядати майбутню пропозицію, єдиним професійним торговим центром, який зараз знаходиться на стадії будівництва, є ТРЦ Нікольський (52 000 кв. м GLA) у Харкові, відкриття якого заявлено на 2017-2018 роки.

Як відзначає керівник напрямку аналітики CBRE Ukraine Кіра Пругло, з урахуванням останніх змін в обсязі загальної пропозиції, в Харкові показник забезпеченості торговими площами став найнижчим серед найбільших міст станом на кінець 2016 року.

«Таким чином, при поступовому поліпшенні споживчих настроїв, очікуються досить швидкі темпи поглинання площ в рамках проекту ТРЦ Нікольський. Більш того, розвиток двох великих проектів планується в Одесі в найближчі кілька років, включаючи ТРЦ Les Vignes (53 000 кв. м GLA) компанією Immochan Ukraine і ТРЦ Yessa (39 000 кв. м GLA) компанією Будхаус Груп», – вважає Пругло.

Тим не менш, в компанії не очікують, що будівництво цих об’єктів перейде в активну фазу найближчим часом, оскільки забудовники в основному зосереджені на інших проектах, які перебувають на більш пізній стадії будівництва.

Читайте також –

ТРЦ Нікольський: Будхауз Груп прискорює будівництво ТЦ в Харкові (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку