Франція атакує: Leroy Merlin кидає виклик Епіцентр К?

Франція атакує: Leroy Merlin кидає виклик Епіцентр К?

04.09.2017 09:00
  2735
Дарья Златьева

Після трьох років вичікування мережа будівельних гіпермаркетів Leroy Merlin відновлює розвиток. 7 вересня в Києві відкриється четверта торгова точка компанії.

Read in English

Про це повідомляється на офіційному сайті компанії, сторінці рітейлера в Facebook, а також у рекламі на Youtube. Новий гіпермаркет бренду, що входить до Асоціації сім’ї Мюльє, який також належить і Auchan Holding, буде відкритий в Києві, на Кільцевій дорозі, 12. Раніше на цьому місці працював магазин мережі Prakriker, але у квітні стало відомо, що торгова точка закривається: німецький бренд, який з 2014 року в Україні розвивала Kreston Guarantee Group Олексія Мечинського, остаточно пішов з країни.

Вже тоді з’явилися чутки, що на місці Prakriker буде відкритий Leroy Merlin, але офіційного підтвердження до недавнього часу не було. RAU розібралася, чому французи після трьох років паузи вирішили відкрити новий магазин, і чи змінить це ситуацію в сегменті DIY-рітейлу України.

 

Різноплановий Auchan

Варто зазначити, що 2017-й став роком активного розвитку всіх українських підрозділів, що входять до Асоціації сім’ї Мюльє. В Україні корпорація розвиває кілька напрямків. Перший – продуктовий рітейл, представлений супер- і гіпер- маркетами АШАН. За підсумками минулого року французька мережа зайняла четверте місце за оборотом серед FMCG-операторів України з показником (за непрямими даними) в 11,5 млрд грн. Попереду – тільки АТБ, Fozzy Group і Metro Cash & Carry Ukraine.

Втім, вже в наступному році АШАН Україна має всі шанси увірватися до лідируючої трійки. У січні з’явилися чутки, що група планує придбати мережу гіпермаркетів Караван, що раніше належала Сергію Хріпкову і Олексію Гордієнко. У червні французи офіційно заявили про угоду, миттєво практично подвоївши кількість своїх об’єктів в Україні. Само собою, що після інтеграції колишніх маркетів Караван в структуру АШАН Україна, показники мережі значно виростуть, і METRO Cash & Carry Ukraine доведеться поступитися третім рядком у рейтингу рітейлерів по обороту французьким колегам.

Крім того, компанія заявила, що готова розвивати в Україні і формат «магазини біля дому», який зараз тестується в західних країнах. Поки що жодного АШАН в такому форматі рітейлер не відкрив, але в тому, що даний напрямок уважно вивчається і планування ведеться – сумнівів немає.

Другий напрям, який корпорація активно розвиває в нашій країні – девелопмент торговельної нерухомості. Крім вже побудованих торгових центрів АШАН (в Києві на Чернігівській, Петрівці і Біличах), девелоперський підрозділ Auchan Holding – Іммошан Україна – реалізує відразу два амбітних проекти. Рік тому компанія підтвердила, що має намір побудувати перший в Україні об’єкт формату «ритейл-парк» в Києві на Петрівці. Заявлена ​​дата відкриття – IV квартал 2017 року, і комплекс поступово заповнюється орендарями.

Інший знаковий для групи проект – торговий центр Rive Gauche на Лівому березі Дніпра в Києві, в районі вулиці Здолбунівської. Перша фаза торгового центру загальною площею 30 000 кв. м повинна бути введена в експлуатацію ще до кінця року. Серед якірних орендарів – гіпермаркет Ашан на 15 000 кв. м, KFC, LC Waikiki, Ельдорадо і Чудо Острів. Другу чергу ТРЦ планують закінчити до 2019 року, після чого загальна площа об’єкта досягне 150 000 кв. м.

Як розповіла в інтерв’ю RAU комерційний директор Іммошан Україна Анна Корягіна, в планах компанії – реалізація ще одного проекту в Одесі. Але щодо нього набагато менше визначеності: невідомі ні точна концепція об’єкта, ні дата початку будівництва. Землевідведення французи оформили давно, але через складну економічну та політичну ситуацію на кілька років заморозили реалізацію проекту.

Спорт і цвяхи

Два інших напрями діяльності Асоціації сім’ї Мюльє українцям знайомі значно гірше. У квітні цього року стало відомо, що корпорація має намір вивести в Україну бренд спортивного одягу Decathlon. Очікується, що перший магазин торгової марки почне роботу в кінці 2017 го – початку 2018-го у ритейл-парку «Петрівка» в Києві. Наступний – в ТРЦ Rive Gauche, а про подальші плани французи поки вважають за краще не поширюватися.

І, нарешті, ще одна сфера діяльності Асоціації сім’ї Мюльє – будівельні гіпермаркети Leroy Merlin. Перша інформація про те, французи збираються відкрити в Україні торгові точки під цим брендом з’явилася ще в 2007 році – про це писала газета КоммерсантЪ. Криза 2008-09 років змусила компанію переглянути свої плани: перший Leroy Merlin з’явився в нашій країні тільки в 2010-му. Розвиток мережі важко назвати бурхливим: до 2014 року було відкрито всього три DIY-гіпермаркету в Києві, після чого чекати нового об’єкта довелося більше трьох років.

Чому французи саме зараз вирішили відновити розвиток бренду, і чи є у них шанс закріпитися на українському ринку будматеріалів і товарів для ремонту?

Провальна практика

Цей сектор роздрібної торгівлі в Україні практично повністю контролює подружжя Герег – Олександр і Галина – яким належать найбільші DIY-мережі країни Епіцентр і Нова лінія. За даними видання Delo, сумарний оборот цих мереж за 2015 рік майже в 25 (!) разів (майже 26 млрд грн проти 1,140 млрд грн) перевищує виручку Leroy Merlin. За прибутком вони теж поза конкуренцією – якщо французька мережа 2015-й закінчила зі збитками в 113 млн грн, то Епіцентр і Нова Лінія принесли Герегам понад 2 млрд грн чистого прибутку. Так що навряд чи Leroy Merlin можна вважати повноцінним конкурентом монополістам вітчизняного DIY-ринку. Навіть після відкриття четвертого магазину географічний обхват і обороти компаній просто не можна порівняти.

Проте, українські бізнесмени вже показали, що не терплять навіть натяків на конкуренцію. Спочатку Епіцентр поглинув другу за розміром мережу будівельних гіпермаркетів України Нова Лінія, після чого зайняв де-факто монопольне становище на ринку, а потім доклав багато зусиль, щоб вижити з країни мережу Praktiker.

Перший магазин німецького ритейлера з’явився в Україні в 2007 році. У планах компанії було відкриття семи гіпермаркетів, однак за кілька років було відкрито тільки чотири об’єкти – в Миколаєві, Макіївці, Львові та Києві. Бізнес йшов не так успішно, як сподівалась керуюча компанія і, за даними LIGA.net, на початку 2014 року торгові точки були продані Kreston Guarantee Group. Новий власник відкрив один гіпермаркет в Дніпрі і закрив два – в Макіївці і львівському ТРЦ King Cross Leopolis.

Експерти вважають, що німецький рітейлер покинув Україну у зв’язку з фінансовою кризою і жорсткою конкуренцією з мережею Епіцентр. «Зростання цін на будівельні матеріали практично вдвічі за останній рік привів до скорочення продажів на 30-40%», – коментував LIGA.net керуючий партнер консалтингової компанії Retainet Олександр Ланецький. «У рітейлера була відносно невелика кількість магазинів, а конкурувати з лідером – мережею Епіцентр – дуже складно», – додав партнер компанії Atlas Advisors Олексій Ращупкін.

Ще один колись помітний гравець на українському ринку товарів для будівництва і ремонту – мережа OLDI – також уже не становить загрози Епіцентру і Нової Лінії. Виручка OLDI за 2015 рік склала 1,1 млрд грн, чистий прибуток – 37 млн ​​грн. У порівнянні з розмахом Герег – практично непомітно.

Привид конкуренції

Чи зможе Асоціація сім’ї Мюльє «кинути рукавичку» Епіцентру в боротьбі за українського споживача? Опитані RAU експерти цього не виключають. «За нашою інформацією, Leroy Merlin планує відкривати в Україні торгові точки у новому зменшеному форматі», – розповів представник однієї з консалтингових компаній у сфері торговельної нерухомості, який попросив не вказувати його ім’я. На його думку, французи вже довели – хоча б угодою з покупкою мережі Караван і будівництвом Rive Gаuche і Рітейл парк Петрівка – що розглядають Україну як перспективний ринок, і готові вкладати гроші, щоб закріпитися на ньому.

«Але боротися з монополістом, особливо якщо його власники мають значний політичний вплив, що в Україні багато важить, важко – потрібно або демпінгувати, або інвестувати значні кошти в маркетинг і перекуповування кращих локацій, – вважає інший співрозмовник RAU. – З іншого боку, французький конгломерат – один з небагатьох гравців, що володіють для цього достатніми засобами (за підсумками 2016 року консолідований дохід групи досяг 52,8 млрд євро, чистий прибуток – 824 млн євро, – прим. ред.), досвідом, доступом до новітніх технологій та іншими ресурсами». Так що багато в чому питання полягає в тому, чи захочуть французи вплутуватися в конкурентну боротьбу з Епіцентр К і Нова Лінія. Або ж, за прикладом колег з австрійської REWE Group, зосередяться на розвитку мережі в найбільш платоспроможному і зручному з точки зору логістики місті – Києві.

Читайте також –

https://rau.ua/persona/epicentre-edinym-gerega/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку