Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Нових ТРЦ в Черкасах чекати не варто
Комерційний директор Budhouse Group, керуючої компанії черкаського ТРЦ Любава і херсонського ТРЦ Fabrika, про регіональні особливості рітейлу, показники роботи в 2017 році та перспективи ринку торговельної нерухомості Черкас.
14 вересня 2017 року на церемонії нагородження Retail&Development Business Awards черкаський ТРЦ Любава був визнаний кращим малим торгово-розважальним центром України (орендна площа від 10 000 до 19 999 кв. м). В інтерв’ю RAU глава девелопера проекту – Budhouse Group Максим Гаврюшин розповів про особливості роботи на ринку Черкас, фактори успіху ТРЦ Любава і подальші плани розвитку ТРЦ.
– Які результати роботи ТРЦ Любава за перше півріччя 2017 року?
– Ми задоволені результатами роботи за перше півріччя 2017 року. Любава залишається головним торговельним центром Черкас і продовжує нарощувати оберти. Зростання товарообігу ТРЦ за січень-червень 2017 року порівняно з тим же періодом 2016 року склав 39%. Відвідуваність центру збільшилася за перше півріччя майже на 10% порівняно з першим півріччям 2016 року.
– Яка зараз відвідуваність торгового центру?
– Зараз ТРЦ відвідують в місяць в середньому близько 500 000 чоловік. У будній день близько 14-16 000, у вихідний 16-18 000 чоловік. Ми прогнозуємо, що за підсумком 2017 року відвідуваність ТРЦ перевищить 6 млн, що є дуже непоганим показником для малого ТРЦ орендною площею всього 18 200 кв. м в регіональному місті.
– Хто є основним генератором трафіку в ТРЦ?
– Головними якорями є Сільпо, Comfy, Мультиплекс і в цілому розважальна зона (боулінг, дитячий розважальний центр).
Який рівень вакантності?
– Вільних приміщень немає, 0%.
– Ротація орендарів за весь час проводилася? Який відсоток?
– За 2016-2017 рік ротації практично не було. За 7 місяців 2017 року у нас було всього 2 нових орендаря, це менше 3% орендарів або менше 1% площ.
– Любава відсвяткувала навесні чотириріччя. Задоволені результатами роботи? Очікування виправдалися?
– Так, ми задоволені. Всі показники ТРЦ зростають, зростають доходи, зростають обороти наших партнерів-орендарів. В цьому році у нас практично немає орендарів, у яких спостерігалася негативна динаміка за оборотами: їх всього двоє і відсутність приросту в торгівлі пов’язане із системними проблемами мереж цих магазинів.
– Об’єкт вже окупився?
– Ні, на жаль, в країні відбуваються події, які збільшують терміни окупності.
– На які результати плануєте вийти в кінці року?
– Приріст оборотів і прибутковості не менше ніж на 30%, відвідуваність не менше 6 млн чоловік.
– Дайте оцінку рітейлу та девелопменту Черкас: які особливості роботи в цьому регіоні, тенденції, чого чекати далі?
– Це дуже малоємкий роздрібний ринок. Відкриття ТРЦ Любава серйозно підкосила роботу ряду торгових об’єктів міста. Сьогодні центр займає лідируючі позиції на ринку і чекати появу нових серйозних гравців в найближчому майбутньому, напевно, не варто. Тому говорити про майбутнє девелопменті в місті не доводиться. Це було б пов’язано з великими ризиками. Що стосується рітейлу, істотних особливостей тут немає. Всі українські регіональні центри такого розміру більш або менш схожі.
– Як за останні роки змінилося обличчя черкаського рітейлу?
– З відкриттям Любави у місті з’явилися нові бренди, яких ніколи не було, це бренди групи Inditex, LPP та інші. Це серйозно вплинуло на культуру шопінгу в місті.
– Наскільки Черкаси насичені якісними торговими центрами?
– За класифікацією ICSC в Черкасах можна виділити 7 торгових об’єктів загальною орендною площею 120 000 кв .м. Але більше 45 000 кв. м з цих площ використовуються (в основному з-за закритого зараз ТРЦ Екватор). За рівнем насиченості всього в місті на 1000 жителів припадає понад 400 кв. м торговельних площ у ТРЦ. Це високий показник для українського регіонального центру.
– Кого бачите конкурентами для себе? Яка ваша конкурентна перевага?
– Поки що ми не відчуваємо конкуренції, наші переваги – розташування, сучасна концепція, унікальні для міста орендарі, грамотне просування.
– Який принцип формування орендної плати в ТРЦ Любава?
– Ринковий: фіксована орендна плата % від товарообігу
В ТРЦ Любава є якісь дисконтні програми, бонуси для рітейлерів? В кризові роки йшли назустріч орендарям?
– Так, практично з усіма нашими орендарями ми знайшли спільну мову.
Проводите разом з орендарями якісь активності?
– Так, постійно і багато, в рік ми проводимо більше 100 різних заходів. як грандіозних, так і невеликих.
– У вас представлені бренди made in Ukraine? Інтерес до них є?
– Представлені і показують дуже гарні результати, наприклад GOLDI.
– В соцмережах ви представлені? Наскільки вважаєте важливою присутність в інтернеті, соцмережах?
– Звичайно, за результатами дослідження ICSC в Україні UA Shopping Centers Online опублікованого на початку 2017 року, Любава займала друге місце в Україні за сумарним розміром груп в соціальних мережах в містах з населенням менше 1 млн осіб.
– Які плани у вашого ТРЦ надалі?
– Рости у всіх відносинах і радувати наших відвідувачів.
Читайте також