Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Нових ТРЦ в Черкасах чекати не варто

Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Нових ТРЦ в Черкасах чекати не варто

18.09.2017 09:07
  1558
Юлия Бондаренко

Комерційний директор Budhouse Group, керуючої компанії черкаського ТРЦ Любава і херсонського ТРЦ Fabrika, про регіональні особливості рітейлу, показники роботи в 2017 році та перспективи ринку торговельної нерухомості Черкас.

14 вересня 2017 року на церемонії нагородження Retail&Development Business Awards черкаський ТРЦ Любава був визнаний кращим малим торгово-розважальним центром України (орендна площа від 10 000 до 19 999 кв. м). В інтерв’ю RAU глава девелопера проекту – Budhouse Group Максим Гаврюшин розповів про особливості роботи на ринку Черкас, фактори успіху ТРЦ Любава і подальші плани розвитку ТРЦ.

Які результати роботи ТРЦ Любава за перше півріччя 2017 року?

– Ми задоволені результатами роботи за перше півріччя 2017 року. Любава залишається головним торговельним центром Черкас і продовжує нарощувати оберти. Зростання товарообігу ТРЦ за січень-червень 2017 року порівняно з тим же періодом 2016 року склав 39%. Відвідуваність центру збільшилася за перше півріччя майже на 10% порівняно з першим півріччям 2016 року.

– Яка зараз відвідуваність торгового центру?

– Зараз ТРЦ відвідують в місяць в середньому близько 500 000 чоловік. У будній день близько 14-16 000, у вихідний 16-18 000 чоловік. Ми прогнозуємо, що за підсумком 2017 року відвідуваність ТРЦ перевищить 6 млн, що є дуже непоганим показником для малого ТРЦ орендною площею всього 18 200 кв. м в регіональному місті.

– Хто є основним генератором трафіку в ТРЦ?

– Головними якорями є Сільпо, Comfy, Мультиплекс і в цілому розважальна зона (боулінг, дитячий розважальний центр).

Який рівень вакантності?

– Вільних приміщень немає, 0%.

– Ротація орендарів за весь час проводилася? Який відсоток?

– За 2016-2017 рік ротації практично не було. За 7 місяців 2017 року у нас було всього 2 нових орендаря, це менше 3% орендарів або менше 1% площ.

Любава відсвяткувала навесні чотириріччя. Задоволені результатами роботи? Очікування виправдалися?

– Так, ми задоволені. Всі показники ТРЦ зростають, зростають доходи, зростають обороти наших партнерів-орендарів. В цьому році у нас практично немає орендарів, у яких спостерігалася негативна динаміка за оборотами: їх всього двоє і відсутність приросту в торгівлі пов’язане із системними проблемами мереж цих магазинів.

– Об’єкт вже окупився?

– Ні, на жаль, в країні відбуваються події, які збільшують терміни окупності.

– На які результати плануєте вийти в кінці року?

– Приріст оборотів і прибутковості не менше ніж на 30%, відвідуваність не менше 6 млн чоловік.

– Дайте оцінку рітейлу та девелопменту Черкас: які особливості роботи в цьому регіоні, тенденції, чого чекати далі?

– Це дуже малоємкий роздрібний ринок. Відкриття ТРЦ Любава серйозно підкосила роботу ряду торгових об’єктів міста. Сьогодні центр займає лідируючі позиції на ринку і чекати появу нових серйозних гравців в найближчому майбутньому, напевно, не варто. Тому говорити про майбутнє девелопменті в місті не доводиться. Це було б пов’язано з великими ризиками. Що стосується рітейлу, істотних особливостей тут немає. Всі українські регіональні центри такого розміру більш або менш схожі.

– Як за останні роки змінилося обличчя черкаського рітейлу?

– З відкриттям Любави у місті з’явилися нові бренди, яких ніколи не було, це бренди групи Inditex, LPP та інші. Це серйозно вплинуло на культуру шопінгу в місті.

– Наскільки Черкаси насичені якісними торговими центрами?

– За класифікацією ICSC в Черкасах можна виділити 7 торгових об’єктів загальною орендною площею 120 000 кв .м. Але більше 45 000 кв. м з цих площ використовуються (в основному з-за закритого зараз ТРЦ Екватор). За рівнем насиченості всього в місті на 1000 жителів припадає понад 400 кв. м торговельних площ у ТРЦ. Це високий показник для українського регіонального центру.

Кого бачите конкурентами для себе? Яка ваша конкурентна перевага?

– Поки що ми не відчуваємо конкуренції, наші переваги – розташування, сучасна концепція, унікальні для міста орендарі, грамотне просування.

Який принцип формування орендної плати в ТРЦ Любава?

– Ринковий: фіксована орендна плата % від товарообігу

В ТРЦ Любава є якісь дисконтні програми, бонуси для рітейлерів? В кризові роки йшли назустріч орендарям?

– Так, практично з усіма нашими орендарями ми знайшли спільну мову.

Проводите разом з орендарями якісь активності?

– Так, постійно і багато, в рік ми проводимо більше 100 різних заходів. як грандіозних, так і невеликих.

– У вас представлені бренди made in Ukraine? Інтерес до них є?

– Представлені і показують дуже гарні результати, наприклад GOLDI.

– В соцмережах ви представлені? Наскільки вважаєте важливою присутність в інтернеті, соцмережах?

– Звичайно, за результатами дослідження ICSC в Україні UA Shopping Centers Online опублікованого на початку 2017 року, Любава займала друге місце в Україні за сумарним розміром груп в соціальних мережах в містах з населенням менше 1 млн осіб.

– Які плани у вашого ТРЦ надалі?

– Рости у всіх відносинах і радувати наших відвідувачів.

Читайте також

Кейс Budhouse Group: як покарати «телефонного терориста»


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  324
Усі новини ринку