
У Бершаді відкрився перший у Вінницькій області Файно Маркет


Незважаючи на закриття окремих магазинів, ТРЦ і цілих роздрібних мереж, традиційний рітейл має непогані шанси на виживання в боротьбі з онлайн-торгівлею.
Цей матеріал доступний російською мовою
На Заході все частіше можна почути думку, що індустрія роздрібної торгівлі вмирає, – пише блог агентства інтернет-маркетингу UAmaster. Відбулися безпрецедентні закриття магазинів і банкрутства великих торгових мереж, таких як Toys R US, Sears і Radio Shack, і навіть успішні мережі магазинів скорочують філії та персонал.
Створюється відчуття, що в цифровому світі фізичні магазини пішли в минуле. Але чому тоді Apple, Amazon і Coca-Cola активно інвестують в роздрібні магазини? На кожне оголошення про закриття знаходиться схоже оголошення про інвестиції та перетворенні. Деякі магазини, схоже, пристосувалися до роздрібного «апокаліпсису».
Правда в тому, що рітейл переживає серйозні зміни і потребує адаптації до світу, де основною функцією фізичного магазину є ексклюзивне обслуговування та підтримка клієнтів. Щоб конкурувати в цій новій реальності, необхідно не стільки оволодіти новими технологіями, скільки переосмислити роздрібний бізнес.
Ні для кого не секрет, що Amazon серйозно вплинув на роздрібні магазини книжкових супермаркетів, такі як Barnes&Noble і Borders. Barnes&Noble вдалося вижити, частково за рахунок скорочення місць, зосередивши увагу на бізнес-літературі та розширившись до власного видавництва, але це лише тінь колишньої величі компанії. Borders не пережив конкуренції з Amazon і збанкрутував.
Однак невеликі незалежні книжкові магазини процвітають. Дослідження в Гарвардській бізнес-школі показало, що, хоча кількість незалежних книжкових магазинів впала на 43% в період між 1995-м і 2000 роками, в період розквіту Barnes&Noble і Borders, вона зросла на 35% в період з 2009-го по 2015 рік .
Однією з причин цієї тенденції є те, що незалежний книжковий магазин з уважним персоналом набагато ближче до своїх клієнтів і частіше може пропонувати їм персоналізовані рішення, ніж книжковий гігант.
Дослідження в Гарварді також показало, що незалежні книжкові магазини процвітають за формулою книжкового співтовариства. Це не просто магазин, але місце, де проходять зустрічі книголюбів, книжкові заходи різних форматів. У нашому автоматизованому світі люди, що працюють для людей – велика цінність.
Ще одним важливим аспектом роздрібної торгівлі стало те, що онлайн-рітейлери почали інвестувати в фізичні магазини. За останні десять років електронна комерція більш ніж подвоїла свою частку на роздрібному ринку від 5% до 13% від загального обсягу продажів.
Це зростання призвіло до того, що компанії, що працюють в digital-форматі, повинні обслуговувати більш вимогливих клієнтів. Купівля найбільшим маркетплейсом світу Amazon мережі супермаркетів Whole Foods отримала величезний резонанс і дала новий поштовх роздрібному бізнесу. Однак один з аспектів, який часто не береться до уваги, – це ту перевагу, яке велика мережа фізичних магазинів дає Amazon.
Кожна торгова точка служить додатковою точкою поширення послуг Amazon Fresh і Prime Now.
Справжня цінність ніколи не зникає – вона видозмінюється. Дійсно, деякі завдання можна автоматизувати, й усувати необхідність людського фактора в певних галузях і завданнях. Однак цінність людського ресурсу ніколи не зникає, вона просто зміщується в інше місце.
Це особливо важливо для рітейлу. Традиційно функція торгового місця полягала в тому, щоб проводити розрахунки з покупцем, і бізнес був оптимізований під це завдання.
Однак, коли клієнт може здійснити покупку практично в будь-який час і в будь-якому місці, ці завдання й процеси стали відносно безглуздими.
Apple не цікавить, що ви купуєте в інтернет-магазинах. Їх фізичні магазини існують, щоб забезпечити таке людське ставлення, яке неможливо отримати в інтернеті.
Дослідження Массачусетського технологічного інституту підтвердили, що керівники роздрібних магазинів, які добре платять і відносяться до своїх співробітників, часто виграють у фінансовому відношенні у своїх конкурентів. Однак занадто часто підприємства потрапляють в пастку технологічної ефективності.
Коли виникає нова технологія, будь то штучний інтелект, хмарний сервіс або автоматична інвентаризація, вони бачать лише можливість скоротити витрати. Проте, незабаром конкуренти застосовують ту ж технологію, і заберають якесь додаткову перевагу. Підприємства, які процвітають в довгостроковій перспективі, сфокусовані на базових людських цінностях.
Джерело: UAmaster
Читайте також –