Головні тренди e-commerce-2020: експансія, цифрові платежі і бізнес-модель Online to Offline

Головні тренди e-commerce-2020: експансія, цифрові платежі і бізнес-модель Online to Offline

20.09.2018 08:05
  515
Ukrainian Retail Association

Офіційний представник Alibaba в російськомовному регіоні і засновник Школи міжнародної торгівлі на Alibaba про головні тренди міжнародного e-commerce на найближчі роки

Павло Ковтуненко, засновник консталтінговой компанії з міжнародного імпорту та експорту Atlasell, офіційний представник Alibaba в російськомовному регіоні і засновник Школи міжнародної торгівлі на Alibaba, розповів  MMR про головні тренди міжнародної інтернет-торгівлі на найближчі роки. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Обсяги електронної комерції в останні кілька років збільшуються в геометричній прогресії. Так, в 2017 році цей ринок досяг $ 2,3 трлн. Очікуваний показник на 2021 рік становить $ 4,5 трлн. Вже зараз 10% роздрібних продажів в США знаходиться в сегменті електронної торгівлі

1. Експансія

Це поняття стає одним із трендів, який застосовує Alibaba Group. Час інтернет-магазинів, які перепродували недорогі китайські товари з солідним «наваром», вже практично пішло. Рік тому ми запустили офіційну російськомовну підтримку для України і країн СНД, а нещодавно ще й запустили школу міжнародної торгівлі на Alibaba. І як тільки компанія налагодить оперативну доставку товарів з Китаю, дні дрібних і середніх гравців на цьому ринку будуть полічені.

Півтора роки тому за $ 1 млрд компанія придбала контрольний пакет акцій Lazada. Це найбільший торговельний майданчик в Південно-Східній Азії. Її представництва працюють в Індонезії, Філіппінах, Малайзії, Таїланді, В’єтнамі та Сінгапурі. Lazada обслуговує 560 млн споживачів в регіоні. Завдяки цій покупці, Alibaba зайняла домінуюче становище на азіатському ринку.

Ця покупка змогла вирішити і безліч інших проблем, пов’язаних з розширенням ринку в зазначені країни: географічні нюанси, доступ в інтернет, мова, закони, адміністративні процедури, переваги клієнтів.

В цей же час інший інтернет-гігант Asos оголосив про закриття своїх підрозділів в Китаї. Asos як гостю не вдалося нав’язати конкуренцію Alibaba. Причина – нюанси і особливості місцевого ринку, які Alibaba в Південно-Східній Азії вирішила покупкою Lazada.

2. Фестивалі електронної комерції

Ідея, звичайно, не нова. Всім нам відома «Чорна п’ятниця» або всілякі ярмарки. Але ось масштаби електронних торговельних фестивалів вражають своїм розмахом. Головне завдання подібних заходів – розблокувати бажання споживачів. І скажімо, що у e-сommerce-торговців це виходить досить успішно. Найвідомішими фестивалями електронної комерції є: Double 11 (Китай) і Cyber ​​Monday (США).

У минулому році в період з 1 по 11 листопада (дні проведення фестивалю «Дубль 11») обсяг продажів Alibaba склав 168 млрд юанів, при зростанні 39%. Головний конкурент JD.com в ці ж дні досяг цифри в 127 млрд юанів з ростом більше 50%. У США електронні продажу в Cyber ​​Monday e-сommerce Sales (2017) склали $ 6,59 млрд.

Ці та інші аналогічні фестивалі базуються на створенні колективного ентузіазму (ажіотажу) для здійснення покупок. У ці дні споживач схильний до експериментів, покупкам нових речей і продуктів. Також це чудова можливість для нових брендів, що входять на ринок, показати себе.

3. Бізнес-модель Online to Offline

Поняття «нова роздрібна торгівля» була придумана Джеком Ма в 2016 році. Ідея грунтується на тому, що онлайн-та офлайн-торгівля не конкурують, а об’єднуються. Концепція базується на інтеграції online- і offline-елементів роздрібної торгівлі: продукт, послуги, логістика, інформація, маркетинг, управління.

Але і тут ініціатива належить онлайн-гравцям. Нещодавно Alibaba інвестувала $ 2,87 млрд в найбільшу в Китаї автономну роздрібну групу Sun Art.

Класичний приклад того, як Alibaba розвиває бізнес в моделі Online to Offline, є Hema Supermarket. Hema – це магазин зі свіжими продуктами, імпортними товарами і послугами харчування. Загалом, класичний супермаркет. Але, перед тим, як зробити покупку, споживачеві рекомендують завантажити додаток, через яке можна придбати продукти. Витрати і профілі споживачів зберігаються в інтернеті.

Цю ідею втілює в життя ще один китайський гігант JD.com. Він запустив аналогічну пропозицію під назвою 7Fresh.

4. Цифрові платежі

Платежі за допомогою Alipay і WeChat Pay – найпопулярніші онлайн-платежі в Китаї. І вони вже стали невід’ємною частиною платформи Alibaba. Платежі в цих системах приймаються як в онлайн-режимі, так і автономно. Завдяки тому, що Alipay і WeChat Pay мають високу ступінь інтеграції в життя споживачів, вони дуже зручні та доступні для оплати. Майже півмільярда підприємств з Піднебесної використовують у своїй діяльності Alipay. Споживач так звик до цієї системи, що, виїжджаючи за кордон, продовжує її використовувати.

Подібно до того, як кредитні картки стимулювали попит і дозволяли робити великі покупки на таких ринках, як США, то фінансування від e-tailers виконує таку ж функцію в Китаї. При цьому постачальники споживчих позик також зацікавлені у співпраці з такими системами, надаючи комплексні портфелі послуг.

Alibaba агресивно і впевнено глобалізує систему Alipay, оскільки інвестує і набуває фінансові активи за межами Китаю. Таким чином, до того моменту, коли ви будете користуватися Alipay замість звичних Mastercard залишилося зовсім небагато.

5. Від онлайн-платформи до медіаплатформи

Особливості соціальних мереж, в яких люди спілкуються один з одним, роблять їх ідеальним місцем для обміну інформацією і просування продуктів. У міру зростання кількості мобільних користувачів підвищується і значимість соціальних мереж.

Збільшення обсягів мобільної комерції зумовила перехід реклами e-tail від відкритого до замкнутого циклу. Таким чином, соціальні медіа стали важливим інструментом для маркетингу, особливо при взаємодії з потенційними клієнтами.

Соціальні мережі є ідеальним полем, на якому роздрібні торговці можуть створювати сценарії покупок, демонструючи свої продукти в додатках, з якими клієнти проводять значну частину свого часу.

Цим просто гріх не скористатися. Згідно з даними Statista, можна оцінити зростання частки мобільної роздрібної торгівлі на прикладі США. У 2017 році цей показник становив 34,5%. Цього року очікується, що мобільні продажу впритул наблизяться до показника 40%, а до 2021 року переступлять 50 відсотковий рубіж. Крім того, за даними Alibaba, під час фестивалю Double 11 в 2016 році на мобільні пристрої довелося 82% продажів. А це означає, що темпи зростання продажів через мобільні пристрої можуть зростати швидше прогнозованих показників.

Читайте також –

Рітейл майбутнього: топ-5 технологій наступного десятиліття


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  29
Усі новини ринку