Феномен авокадо: Як ресторан The Avocado show за рік став міжнародною франшизою

Феномен авокадо: Як ресторан The Avocado show за рік став міжнародною франшизою

19.12.2018 08:15
  1252
Дарья Златьева

Як лише за рік бізнес-ідея невеличкого ресторану трансформувалася в формулу міжнародного франчайзингу з декількома моделями доходу, і як в цьому допомогла вірусна реклама.

Цей матеріал доступний російською мовою

RAU продовжує серію публікацій Franchise-story: про те, як побудувати успішний бізнес, продаючи іншим право працювати під розкрученим брендом і використовувати перевірені технології. Що краще – самому пробувати і помилятися або скористатися досвідом, наприклад, освітнього проекту від Franchise Group?

Підприємець Рон Сімпсон з Нідерландів побудував міжнародну франшизу ресторану The Avocado Show протягом одного року.

Завдяки сотням мільйонів переглядів вірусна онлайн-кампанія залучила понад 100 000 шанувальників, а сама модель ресторану еволюціонувала до світового бренду з власної лінійкою товарів: косметики, одягу, сувенірів, продуктів і багато чого іншого. Про те, як створювалася ідея, чому виявилася успішною, як змінювалася на шляху до франчайзингу підприємець розповів на форумі ресторанного і готельного франчайзингу Franchithink.

Я все життя креативив, займався маркетингом і рекламними кампаніями, в тому числі всесвітньовідомих брендів. Півтора роки тому у мене з’явилася ідея.

Рон з партнерами проекту

Я любив ресторани і смачну їжу, але досвіду побудови і ведення бізнесу не було ні у мене, ні у партнера. Незважаючи на це, ми вирішили відкрити новий заклад в Амстердамі.

Для початку проаналізували: що популярно в світі. Ми вибрали концепцію моно-ресторану, але вирішили її трохи прикрасити. Вирішили сконцентрувати увагу на одному продукті, і стали його вибирати.

«Заавокадити» стандарти

Кожен знає про авокадо – який він на смак, як виглядає. Це дуже корисний і поживний продукт і у нього мільйони фанатів по всьому світу. До того ж він дуже фотогенічний. Проте ми не знайшли жодного закладу, в якому все меню будувалося б на основі авокадо.

За 10 хвилин ми придумали ідею, ще за 10 – зрозуміли, що її варто реалізувати. Потрібно було відповісти на головне питання, не заглиблюючись поки в дизайн інтер’єру та інші складові: якою буде їжа? Вона повинна бути красивою, корисною, мати в основі авокадо і не лякати цінником.

Всі люблять рис, салат, піцу, бургери, суші, тости, сир, млинці, яєчню. Це їжа, знайома всім з дитинства. Ми додали авокадо в ці страви, переконалися, що смак вийшов неперевершеним, а зовнішній вигляд – приголомшливим.

Протягом п’яти днів зареєстрували бренд, навіть при тому, що лого було недосконалим і його складно було масштабувати. Тобто в перший день з’явилася ідея, на другий – концепція, третій і четвертий ми були на фестивалі, а на п’ятий – все зібрали і готові були рухатися далі.

Ми вирішили, що будемо показувати страви в тому вигляді, в якому бачить їх клієнт. У нас темна стільниця і тарілка, яскрава їжа і ідеальний контраст кольорів. До цього поєднання ми довго йшли і робили чимало помилок.

У підсумку спрацювало базове поєднання кольорів, яке вивчають на курсах по мистецтву: кольорова їжа на темному тлі. І якщо, наприклад, основний колір зелений, як у нас, потрібно знайти контрастний йому колір – фіолетовий або ліловий.

Це поєднання кольорів ми використовували і в дизайні ресторану: замість дерев’яних столів ми почали використовувати темні столи з граніту, а в самому ресторані використовуємо таке ж освітлення, як і в фотостудії. В результаті фото страв відвідувачів виглядають так само, як і наші фото в Instagram.

До справи

Ми були настільки натхнені, що моментально купили приміщення, де збиралися відкритися. Ми хотіли розповісти про це всьому світу, і я розмістив пост в Facebook і промо-ролик. У соцмережах все зійшли з розуму: за наступну добу на пошту прийшло кілька тисяч листів, 1200 повідомлень я отримав в різних месенджерах. Божевілля тривало два тижні.

Потім почали підбивати перші підсумки: за два тижні отримали 212 млн переглядів промо-ролика, про нас написали ЗМІ більш ніж в 60 країнах на всіх мовах світу.

Ще до відкриття прийшло близько 70 пропозицій щодо купівлі франшизи. За два тижні у нас з’явилося 100 000 підписників в соціальних мережах. Нам задавали питання на всіх можливих мовах, про нас писали. Мені дзвонили з Google, коли побачили відвідуваність сайту: 1,1 млн осіб, хоча сам сайт ще був дуже «сирий». І це не єдине, що ми не встигали: як тільки люди дізналися, що ресторан скоро відкриється, до нього почали приходити десятки людей, а там навіть ремонту не було. Ми поспішали – в результаті у нас вийшов дуже простий інтер’єр.

Мої друзі допомогли мені з побудовою бізнес-процесів: хтось був хорошим шеф-кухарем, хтось розбирався в побудові сервісу, хтось – в дизайні.

Спочатку маркетингова активність була простою: ми написали в соцмережах, що перші 50 гостей спробують першу страву безкоштовно. Це був божевільний день: ми отримали 22 000 листів по e-mail. 17 березня 2017 роки ми відкрилися. В той день перед рестораном була черга. І ми пишаємося тим, що ця черга до цих пір у нас є.

На шляху до стабільності

Після відкриття зрозуміли, що нам потрібен постійний постачальник авокадо. Ми вийшли на найбільшого дистриб’ютора цього продукту в Європі. Вони бачили резонанс, викликаний The Avocado Show і попросили зробити так, щоб і про їх компанію дізналося стільки ж людей.

А тим часом в нашому ресторані з’являлися додаткові запити: запитували футболки з логотипом, пропонували виготовлення косметики на основі авокадо, питали, що ми ще продаємо… У підсумку ми створили цілу лінійку з мотивами авокадо, в якій було все – парасолі, футболки, сумки, толстовки, і до дрібниць: свічки, значки та інші аксесуари.

Ці продукти можуть продавати наші франчайзі, крім напоїв та їжі. Це вже збільшило виручку на 25%.

На шляху до «фанчайзінгу»

Ми не збиралися займатися франчайзингом – це повинен був бути фанчайзінг. Перші два ресторани ми відкрили самі, третій – з нашим партнером з Брюсселя.

Ресторан The Avocado Show в Брюсселе

У нас є кілька показників, за якими ми обираємо країну і партнера. По-перше, сама країна повинна бути готова – її законодавча база, потенційні споживачі до самого продукту.

Вивчаємо новий ринок дуже уважно, щоб прогнозувати, наскільки буде успішним проект. Обов’язково враховується складність або простота прямих поставок авокадо. Важливий нюанс: нам цікава майстер-франшиза або хоча б регіональна. Відкривати кожен об’єкт з новим франчайзі нам нецікаво. У нас повинні збігатися цінності і амбіції.

Щоб перейти від власних об’єктів до франчайзингових, ми звернулися в франчайзингову компанію, яка допомогла вибудувати процеси правильно. Паушальний внесок становить 35 000 євро, 6% роялті, 2% міжнародний маркетинг і 1% локальний.

Наш перший заклад по франшизі відкрився всього кілька днів тому в Брюсселі. Власні об’єкти будемо відкривати у себе в країні, а франчайзингові – в інших країнах. Зараз ведемо активні переговори з партнерами в найближчих до нас країнах.

У нас прості вимоги: ми очікуємо побачити виключно якісний продукт, однаковий сервіс та передбачення очікувань. У будь-якій точці планети гість отримає однаково смачний продукт і незмінний рівень сервісу.

Ми вже нарахували 23 копії нашого бізнесу. Вони можуть скопіювати рецепт, але не можуть скопіювати бренд.

Заради грошей та кохання

Коли відкривали перший ресторан, ґрунтовного фінансового плану не було, але для себе прикинули, що хотіли б у підсумку заробити. І за результатами роботи першого року отримали в два рази більше, ніж очікували і повернули всі інвестиції.

У нашому ресторані найвищий дохід на квадратний метр в Амстердамі. А у вихідні гості за столиком змінюються до восьми разів.

Через рік і три місяці – в червні 2018 го, ми відкрили другий ресторан. На наступний рік у нас вже є чотири підписаних договори на франчайзингові об’єкти.

В інших країнах розвивати бізнес не так просто: інші правила, інша культура, мова, і багато особливостей. Найскладніше – пошук авокадо, тому що він повинен бути відповідної якості. Можна забезпечити прямі поставки, але є специфіка роботи з митницею.

Повернення інвестицій в другий ресторан очікуємо через два роки. Інвестиції в нього не менше, але він працює за іншою моделлю – покупка продукту з собою. Це формат To Go – немає посадочних місць і менша площа.

Ми не поміняли бізнес-модель, це концепція розвитку мережі. Відповідно до неї, ми відкриваємо один великий ресторан і кілька точок у форматі “їжа з собою” недалеко від нього. Тоді у великому ресторані закриваються всі питання по кухні, а в маленьких працюють тільки на видачу. Такий формат більш цікавий і прибутковий: ми можемо обслужити більшу кількість людей.

Читайте також –

Швидкість, локація, фідбек: як Zara заробляє мільярди з мінімумом вкладень в рекламу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку