
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Дослідницька компанія Nielsen оприлюднила результати дослідження споживчих настроїв в країні в першому кварталі 2018 року: на що українці готові витрачати вільні гроші та що їх найбільше турбує.
Індекс споживчої довіри в Україні знизився до 58 пунктів у першому кварталі 2018 року, показавши традиційне погіршення настроїв споживачів після новорічного періоду. Такі результати дослідження споживчої довіри The Conference Board® Global Consumer Confidence ™ Survey, підготовленого в співпраці з Nielsen. Значення індексу вище 100 пунктів говорить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів – песимістів, а значення в 100 пунктів свідчить про рівновагу між оптимістичними та песимістичними очікуваннями від майбутнього.
«Очевидно, що споживчий бюджет, хоча і з видимою наростаючою тенденцією, не подвоївся за одну ніч. Споживачі залишаються обережними у витратах, оскільки рівень їхньої впевненості є найнижчим в Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє, і ці тенденції, що покращуються, створюють основу для розвитку: бізнес відходить від тактики виживання і замість цього використовує можливості для сталого розвитку конкуренції», – вважає Вайос Діморагас, генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі.
Як відзначають в Nielsen, індекс розраховується за трьома показниками: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в цей момент. Зниження індексу обумовлено тим, що тільки за одним з показників, а саме оцінці перспектив на ринку праці, зафіксовано зростання. Інші два індикатори – фінансове благополуччя і готовність витрачати – знизилися в порівнянні з четвертим кварталом 2017 року.
Абсолютна більшість українців продовжує вважати, що країна знаходиться в стані кризи, при цьому число таких зросла – 95% в I кварталі 2018 року в порівнянні з 93% в IV кварталі 2017 року. Кількість тих споживачів, які вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, значно збільшилася – до 77% в порівнянні з 66% в IV кварталі 2017 року.
На першому і другому місцях у списку занепокоєнь українців як і раніше знаходяться переживання щодо зростання тарифів на комунальні послуги і війна – з цього приводу турбуються 28% і 29% споживачів, відповідно. У топ 3 переживань потрапила турбота про здоров’я. За ними слідують такі причини переживань, як економіка і зростання цін на продукти харчування.
У 28% українських споживачів не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, витрачають вільні гроші на новий одяг (31%), роблять заощадження (27%) і розважаються поза домом (21%).
Читайте також –
Аналітика Nielsen: як українці вибирають товар в залежності від країни походження