Аналітика Nielsen: На що витрачає і як економить український споживач

Аналітика Nielsen: На що витрачає і як економить український споживач

20.02.2017 11:00
  1904
Виктор Нагорский

Компанія Nielsen дослідила споживчі настрої в Україні та країнах Європи.

Індекс споживчої довіри Nielsen в Україні в четвертому кварталі 2016 року піднявся на 2 пункти, показавши відносну стабільність в 2016 році – йдеться в дослідженні The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey.

«Ми називаємо цей український феномен – «стабільність в кризі». Споживачі звикли, пристосувалися і продовжують пристосовуватися до умов, які диктує їм споживчий ринок і економіка країни в цілому, – коментує генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Тетяна Безсмертна.

За її словами, мінливий курс долара, як результат зростання цін на продукти харчування, нові тарифи на комунальні послуги – це умови, в яких український споживач живе вже третій рік.

«Дані Інституту демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи НАНУ кажуть, що в Україні за межею прожиткового мінімуму живе 58,3% населення. Така споживацька «стабільність» оманлива і похитнеться під час чергового потрясіння, будь-то ціни в магазині або ескалація конфлікту на сході країни», – додає Безсмертна.

За даними Nielsen, показник фінансової стабільності в Україні, на основі якого розраховується індекс, погіршився порівняно з кварталом раніше: 26% оцінюють своє фінансове становище негативно (+4 п. п. порівняно з ІІІ кварталом 2016 року). По іншим двом показникам – оцінка перспектив у роботі і час для покупок – простежується незначне поліпшення. Так, 40% не бачать перспективи в роботі (-3 п. п. порівняно з ІІІ кварталом 2016 року) і 45% стверджують, що зараз несприятливий час для покупок (-1 п. п порівняно з ІІІ кварталом 2016 року).

На що споживач витрачає і як економить?

Більше людей в Україні стверджують, що у них не залишається вільних коштів після придбання найнеобхіднішого (33% порівняно з 30% у ІІІ кварталі 2016 року). Тих, хто заявляє, що витрачає кошти, що залишилися, стало менше за всіма статтями витрат. Цей тренд зберігся з минулого кварталу.

 

Що турбує українського споживача?

Розподіл ТОП-4 побоювань українців в четвертому кварталі змінився. Тепер найбільше українців (36%) турбують тарифи на комунальні послуги. На другому місці – війна (33%), ціни на продукти харчування (23%) та економіка (22%). Проблема здоров’я випала з топ четвірки і займає п’яте місце в рейтингу.

Європейські настрої

Що стосується Європи, індекс споживчої довіри виріс в 3 країнах з топ п’ятірки економік в регіоні: на 9 пунктів в Іспанії, де зафіксовано найвищий показник з 2007 року, на 1 пункт в Німеччині і наблизився до показника абсолютного оптимізму. Незважаючи на те, що індекс впевненості знизився у Великобританії на 4 пункти, німці залишаються найбільш позитивно налаштованими споживачами в регіоні.

В Європі всі три показника, з яких складається індекс, залишилися стабільними: оцінка особистих фінансів і готовність витрачати не змінилися в порівнянні з III кварталом 2016 року і тільки показник перспектив у роботі похитнувся і знизився на 1 п. п.

Читайте також –

Nielsen: онлайн-покупки в 2016 році очима споживачів і що змінилося за 5 років


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку