Юрій Ліщук, Nielsen Україна: Як цифрові технології змінюють сферу торгівлі

Юрій Ліщук, Nielsen Україна: Як цифрові технології змінюють сферу торгівлі

09.10.2018 08:10
  805
Ukrainian Retail Association

Концепції невеликих форматів роздрібних магазинів і електронна комерція, що набирає обертів розвитку – головні тренди в сфері торгівлі.

Колонка директора по роботі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрія Ліщука для порталу Delo.ua про те як цифрові технології змінюють сферу торгівлі.

Якщо вам здається, що сьогодні життя стає все більш насиченим і активним, то ви не самотні в своїх відчуттях. Маючи доступ практично до будь-якої інформації в один-два кліка, створюється враження, що це спрощує життя і створює відчуття, що ми можемо встигнути за добу набагато більше, ніж раніше.

В результаті споживачі в усьому світі всіма силами намагаються йти в ногу з еволюцією технологій. Будь-які способи спростити процес або автоматизація приходять на допомогу споживачу, щоб полегшити йому життя. Завдання компаній на ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) полягає вже навіть не в тому, як адаптувати свої продукти і рішення під швидкість еволюції, а як випередити темп, розуміючи, як змінюється споживчий попит, і які рішення будуть затребувані.

Коли мова заходить про зручність, то перше, що спадає на думку: концепції невеликих форматів роздрібних магазинів і електронна комерція, що набирає обертів розвитку.

Малий та крутий

Зрозуміло, поняття зручності не обмежується форматом магазину або віртуальної полицею. Споживачі також формують ландшафт роздрібної торгівлі. За даними нашого дослідження Retail growth strategies, 46% споживачів вважають шопінг рутиною. І це не дивно в умовах постійної зайнятості, завантаженості транспорту і невеликий житлоплощі. Як наслідок, замість великих закупівель споживачі стали ходити в магазини частіше і купувати менше і тільки те, що необхідно тут і зараз. Так, 10% заявляють, що купують тільки те, що їм потрібно, щоб приготувати їжу на сьогодні. Ця тенденція вказує на те, що оффлайн-середовищу треба швидко реагувати і адаптуватися до споживчого попиту.

Фізичні магазини ще довго не зникнуть з життя покупця, але формат великого магазину в довгостроковій перспективі втратить свою популярність через складність добирання і незручності знайти товар швидко.

І навпроти, магазини, розташовані в густонаселених районах, місцях скупчення транспорту зі зручним сервісом самовивозу продовжать набирати обертів популярності. Ми вже бачимо цей тренд на ринку в деяких регіонах. У всьому світі маленькі формати фіксують понад інтенсивне зростання в порівнянні з великими магазинами. Дані ритейл-аудиту свідчать, що 25% продажів і 70% поїздок за покупками на ринку FMCG доводиться на малі формати – доказ того, що невеликі магазини потрапляють точно в цільову аудиторію і відповідають потребам тих, хто шукає зручність.

На шляху до омніканальності

Безсумнівно, цифрові технології будуть постійно рухати рітейл в сторону омніканальності. Навіть в тих сферах, де онлайн-продажі поки слабко розвинуті, наприклад, у продажу продуктів харчування через інтернет. Згідно зі щорічним дослідженням e-commerce, 26% споживачів в світі купують свіжі продукти харчування онлайн, що на 15% більше, ніж в 2016 році. Але незалежно від того, де і як споживачі купують товари, вони очікують отримати приємний і зручний досвід від покупки.

Будь то великий гіпермаркет, маленький магазин у будинку або інтернет-полка, покупця повинні супроводжувати зручна навігація, якісний сервіс і технологічні рішення, які забезпечать зручну, просту і корисну покупку.

В майбутньому покупця чекає відмова від звичної покупки і перехід на Автозамовлення, автоматичний список, сформований замість вас штучним інтелектом, доповнена реальність і інші технології, і це шлях в майбутнє. Технології забезпечать унікальний досвід покупцеві незалежно, де було придбано товар: в магазині, на ходу, або дома з доставкою або за допомогою послуги самовивозу.

Так, омніканальность і онлайн-магазини відкрили двері світовим брендам до океану можливостей і надали споживачеві нескінченний і часом надмірний вибір товарів.

І виграють ті виробники і рітейл, хто зможе знання про мінливого споживача і його звички перетворити в більш зручний і легкий купівельний досвід.

Існує багато припущень про те, що FMCG буде розвиватися виключно в онлайні, оскільки попит на зручність говорить на користь електронної комерції. Багато хто вважає, що розвиток e-commerce шкодить оффлайн рітейлу, але ми бачимо тут тільки можливості. “Зручні” рішення можуть значно підвищити попит на оффлайн-магазини. Подумайте про безготівкові і безконтактні платежі, послуги за попереднім замовленням товару і самовивоз з магазину. Попит на цегельний магазин буде завжди, однак обов’язковою стане омніканальна присутність рітейлу.

Читайте також –

Varus оголосив про початок «цифрової трансформації» та запуск бота в Viber


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку