Малий та молодецький: топ-10 мереж продуктових мінімаркетів України

Малий та молодецький: топ-10 мереж продуктових мінімаркетів України

13.02.2018 08:15
  4359
Іван Зайцев

Продуктові мережеві магазини формату «біля дому» все активніше розвиваються по всій Україні. Які мережі мають найбільшу кількість торгових точок, і в яких регіонах мінімаркети представлені найширше.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала масштабний аналітичний огляд ринку українських продуктових мінімаркетів. В дослідженні враховувались торгові точки площею до 200 кв. м.

Зокрема, в ньому наводяться дані про найпопулярніші торгові мережи, що працюють у форматі «магазин біля дому» або «мінімаркет», географічне поширення таких торгових точок, динаміку зростання кількості мінімаркетів і багато іншого.

Поки що основна увага споживачів і гравців ринку направлена більше на формат «супермаркет» – саме на розвиток подібних об’єктів роблять ставку всі лідери ринку. Але разом з тим досвід Західної і Центральної Європи показує, що в умовах дефіциту великих вільних площ і бажання споживачів мати можливість купувати товари «за два кроки від дому» продуктові мінімаркети в місті мають хороші перспективи розвитку.

В Україні цей формат поступово теж відвойовує «місце під сонцем». Зокрема, за даними GT Partners Ukraine, за 5 років кількість мінімаркетів в країні збільшиться на 50%!

Уже не перший рік успішно розвиваються мережі Рукавичка, Наш Край і ЛотОК, причому практично всі їх торгові точки працюють в форматі «магазин біля дому» або «мінімаркет». Стрімко нарощують кількість магазинів мережі Сім-23 і Делві. Не стоять на місці й інші оператори.

Що примітно в топ-10 мереж продуктових мінімаркетів України: якщо в цілому на FMCG-ринку впевнено лідирують корпорації з пропискою в великих містах – Київ, Дніпро, то з невеликими магазинами географічне розмаїття помітно більше.

Відразу чотири рітейлера в топ-10 представляють Західну Україну: по дві компанії з Луцька і Львова. Ще два оператора – з «пропискою» в Запоріжжі. Крім них, у списку представлений тільки Київ, Кривий Ріг, Кропивницький і Миколаїв. Тобто будь-яких жорстких географічних обмежень і переваг немає.

З іншого боку, аналізуючи поширення невеликих мережевих продуктових магазинів по регіонах України, не важко помітити певний дисбаланс. Найбільша кількість торгових точок подібного формату відкрито на Західній Україні – майже 40% від усіх мінімаркетів. Що й не дивно, з огляду на наявність відразу чотирьох рітейлерів в списку десяти найбільших мереж мінімаркетів за кількістю об’єктів.

На другому місці за відсотком працюючих об’єктів – Східна Україна, хоча в топ-10 мереж мінімаркетів не входить жодна компанія реєстрацією в Східній Україні. Решта значно відстали: в Центральній Україні працюють лише 13% магазинів, в Південній – 10%, в Північній і Києві – по 9%.

Така диспропорція дозволяє невеликим регіональним гравцям не змагатися з безперечними лідерами ринку, такими як АТБ і Сільпо, а успішно розвиватися в суміжних нішах, відкриваючи магазини формату «біля дому». У багатьох містах мережевий роздріб представлений ​​ще не дуже сильно, і потреба покупців в близьких і невеликих магазинах з товарами першої необхідності поки що забезпечують немережеві оператори. Однак, як показує практика, їм все складніше конкурувати з нехай і невеликими, але системними компаніями: активно відкриваються Наш Край (компанія почала пропонувати партнерам запускати магазини за принципом зворотного франчайзингу), Делві, ЛотОК, Сім-23 і інші мережі. Більш того: з’являються нові гравці, наприклад, в Києві і області все більше стає магазинів мережі «Коло дому».

Повну версію дослідження «Аналіз ринку сучасних мінімаркетів України, 2017 рік. Прогнози на 2018 рік» можна замовити на сайті дослідницької компанії GT Partners Ukraine.

Читайте також –

Мережа мікромаркетов Коло дому: новий проект менеджменту АТБ?


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку