Головна > Новини > Нові проекти > Мережа мікромаркетов Коло дому: новий проект менеджменту АТБ?
Мережа мікромаркетов Коло дому: новий проект менеджменту АТБ?

Мережа мікромаркетов Коло дому: новий проект менеджменту АТБ?

Продуктова мережа Коло дому відкрила 15 магазинів в Києві і передмісті. ЗМІ пов’язують новий проект з топ-менеджерами найбільшого в Україні FMCG-рітейлера – АТБ.

Як пише портал LIGA.net, в столиці з’явилася нова продовольча торгова мережа Коло дому. Вона налічує 15 магазинів в Києві і області, розповів LIGA.net Євген Кулініч, гендиректор компанії Арітайл, яка займається її розвитком. Площа кожної торгової точки – близько 60 кв. м. Це перший в Києві рітейлер, який розвиває мережу магазинів такого невеликого формату. За новим проектом може стояти лідер ринку – мережа АТБ.

Новий гравець

За словами Кулініча, перший магазин під ТМ Коло відкрився в травні минулого року. Зараз мережа управляє магазинами в різних районах Києва та передмісті – в Броварах, Ірпені та Вишневому. “Ми постійно займаємося пошуком приміщень, нас цікавить тільки Київ і область”, – говорить Кулініч. Орієнтиром він називає польського рітейлера Zabka, мережа якого об’єднує кілька тисяч магазинів в Польщі, розташованих на перших поверхах житлових будинків.

Топ-менеджер не розкриває суму інвестицій в проект. Відкриття кожного магазину може обійтися власнику в $30 000, вважає керуючий партнер консалтингової компанії Retainet Олександр Ланецький. Особливість точок цього формату – відсутність складів, пояснює Ланецький. “Магазин повністю залежить від роботи логістики. Якщо автомобілі не приїхали вчасно, то полки пустують”, – додає він. Продукцію закуповують переважно в гіпермаркетах Metro C&C і Fozzy C&C, розповів Кулініч.

Хто стоїть за новим гравцем? За даними Єдиного реєстру юридичних осіб, компанія Арітейл належить Сергію Войцеховському.

У відкритих джерелах станом на кінець 2017 року Войцеховський згадується як керівник управління проектів мережі дискаунтерів АТБ. До цього часу мережа Коло дому вже почала роботу.

АТБ – найбільший гравець на українському ринку продуктового рітейлу. Станом на початок грудня 2017 року торгова мережа АТБ налічувала 899 магазинів, повідомив в інтерв’ю агентству Інтерфакс-Україна її гендиректор Борис Марков. За підсумками 2017 року товарообіг мережі повинен був досягти 80,2 млрд грн, що на 37% більше показників 2016-го.

Чи може Коло бути новим проектом власників АТБ? На цей рахунок є різні думки. “У них великі можливості для розвитку. Нові магазини відкриваються на заході і півдні країни. Навіщо їм зараз нова мережа?” – міркує Ланецький.

“Формати двох мереж різні, але можна припустити, що ці бізнеси пов’язані, – каже партнер компанії Atlas Advisors Олексій Ращупкін. – Деякі бізнесмени переписують бізнес на менеджерів для того, щоб уникнути претензій з боку АМКУ”.

“Цей бізнес не пов’язаний з АТБ”, – стверджує Кулініч, який з 2012 по 2014 рік очолював мережу Фуршет. У прес-службі АТБ відмовилися від коментарів.

Новий формат

Коло дому – перша продуктова мережа, яка відкриває лише невеликі магазини, розповідає директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. “У деяких, як, наприклад, у “Нашого краю”, є магазини невеликої площі. Але ніхто з них не відкриває виключно невеликі магазини”, – говорить він. Наприклад, торгова площа “магазину біля дому” Фора становить в середньому близько 300 кв. м, а дискаунтера АТБ – близько 400 кв. м.

Коло

Формат невеликих торгових точок популярний в країнах Східної Європи, зазначає Олексій Ращупкін. Для їх відкриття простіше знайти приміщення в прохідному місці, а інвестиції в кожну торгову точку відносно невисокі. “Магазини розраховані на покупців, які хочуть придбати кілька товарів біля дому. Швидше за все, основна маса продажів буде припадати на алкогольну продукцію”, – прогнозує він.

“Магазини можуть бути успішними тільки в тих місцях, де поблизу немає конкурентів. Вартість продукції в магазинах Коло вище в порівнянні з супермаркетами і гіпермаркетами, і покупці повинні більше платити за зручність”, – говорить Олександр Ланецький. Мережі магазинів невеликої площі постійно шукають приміщення під нові торгові точки, тому знайти вільні квадратні метри стає все складніше, зазначає Ланецький.

Джерело: LIGA.net

Читайте також – 

Як виглядає перший франчайзинговий NOVUS в Західній Україні (фотоогляд)

Про автора