
43,5 млн грн на ЗСУ і підтримка економіки: три роки повномасштабної війни у цифрах від Фокстрот


Шопінг, розваги, місце для зустрічей – причини для відвідування ТРЦ можуть бути різними, але вибір конкретного місця вирішує попит на якість. На привабливість ТРЦ найбільше впливають комбінація орендарів, сталий розвиток і технологічна інтеграція.
Компанія UTG, що займається консалтингом та брокериджем у сфері комерційної нерухомості, наводить висновки міжнародних експертів стосовно ключових факторів, здатних підвищити якість торговельних центрів. Зокрема, як зазначає бренд-менеджер та директор з маркетингу компанії HyperIn Жан Карлос Дельгадо на сторінках видання Across Magazine, є ціла низка чинників, що впливають на успіх торгового центру: певна атмосфера, поєднання торгівлі та розваг, соціальні ініціативи, інтеграція передових цифрових технологій. Але експерт радить зосередитися лише на трьох ключових факторах, які роблять торговий центр якісним гравцем.
Очевидно, що добре продуманий набір орендарів створює яскраве, динамічне середовище, яке приваблює широкий спектр відвідувачів. «Ключ до правильного міксу орендарів — це розуміння зони обслуговування та очікувань споживачів», – зазначає старший віце-президент та керівник групи лізингу компанії Citycon Юссі Вийруляйнен. Це включає в себе демографічні показники та поведінку споживачів, конкуренцію, а також зміни, що відбуваються серед споживачів конкретного регіону. Тому немає єдиного рецепту правильного tenant-mix орендарів, його потрібно визначати в кожному конкретному випадку.
З цим погоджуються й інші експерти, підкреслюючи, що гнучкість і адаптивність є ключовими для успіху. Саме ця далекоглядна стратегія дозволить ТЦ залишаєтися актуальним і привабливим для покупців. Прикладом такої проактивної стратегії є зміна tenant-mix ще на ранній стадії, до того, як орендар або їх група почнуть страждати. Тобто перетворення варто починати, коли ще все стабільно, але з’являється розуміння, що в майбутньому цього вже не буде. Зміна може бути викликана новою конкуренцією або зміною в поведінці споживачів. Скажімо, в компанії Citycon перенесли акцент з роздрібної торгівлі на послуги та з сегменту моди на бакалію. «Були й інші типи перетворень, залежно від конкретного випадку», – ділиться досвідом Юссі Вийруляйнен.
Також для ритейлу сталість розвитку вже перетворилася з модного слова у важливий компонент якісних торгових центрів. За словами керівника торгового центру Kluuvi Піа Росвалла, стійкість має розглядатися як ключовий фактор. «Інтеграція екологічно чистих технологій і стійких практик позиціонує торговий центр як лідера в інноваціях і розвитку громади. Йдеться про створення просторів, які не тільки обслуговують споживачів, але й надихають їх прийняти екологічний спосіб життя», – зазначає Піа Росвалл. Тому є необхідність виходити за звичні рамки й надавати легкий доступ до таких зручностей, як: зарядні станції для електромобілів, центри переробки, громадський транспорт. «Найекологічніший спосіб — розмістити торговий центр у стратегічному місці», — зазначає Піа. Бо покупці хочуть, щоб усе було в п’яти хвилинах їзди від їхніх домівок і не потрібно було їхати автомобілем. Такі ініціативи демонструють прагнення до створення сталого середовища, яке відповідає цінностям сучасних споживачів.
Технологія вже вийшла за межі простої операційної підтримки ритейлу та стала критично важливим елементом у залученні споживачів і підвищенні доходів. В епоху омніканальності вибір правильних технологічних партнерів має важливе значення для того, щоб ТЦ став найкращим місцем для якості покупок. Так, за словами президента і CEO HyperIn Маркуса Порварі, технології в сучасних ТЦ докорінно змінюють середовище для спілкування з сучасним і технічно підкованим споживачем. «Інтеграція інтелектуальних систем для створення інтерактивних, захоплюючих вражень, які залучають відвідувачів на будь-якому рівні, — це те, що відрізняє якісне місце серед конкурентного середовища завтрашнього дня», — стверджує Маркус Порварі.
Наприклад цифрові рекламні екрани торгових центрів Citycon у скандинавських країнах не просто відображають інформацію в реальному часі чи направляють покупців — вони також пропонують дані та аналітику покупок для керівників ТЦ, допомагаючи їм приймати обґрунтовані рішення щодо ефективної взаємодії з відвідувачами.
За його словами, якісні торговельні центри швидко еволюціонують у багатофункціональні простори, інтегруючи технології в житлові та промислові райони для задоволення ширших потреб громади. Так, у Гонконзі працюють з місцевою владою над розгортанням мобільних інтранет-рішень із такими функціями, як електронні ідентифікаційні картки та аналітика відвідувачів у режимі реального часу в бізнес-парках, підключених до торгових центрів. Цей технологічний підхід не тільки посилює заходи управління та безпеки, але й значно підвищує якість місцевого середовища.
Такий комплексний підхід до технологічної інтеграції підкреслює, чому вона є наріжним каменем якості в сучасних торгових центрах, встановлюючи нові стандарти розвитку міст і прокладаючи шлях до розумних міст майбутнього.