GfK Ukraine: В лютому споживчі настрої українців погіршилися
В лютому 2018 року погіршилися майже всі складові індексу споживчих настроїв, за винятком очікувань щодо безробіття та девальвації.
Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
В лютому 2018 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 55,4, що на 4,2 п. менше, ніж у січні 2018 року.
Індекс поточного становища (ІПС) зменшився на 4 п. та склав 53,6. Cкладові цього індексу зазнали таких змін:
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 48,7, що на 2,4 п. нижче від показника в січні;
- індекс доцільності великих покупок (х5) знизився на 5,6 п. та встановився на позначці 58,4.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) у лютому опустився на 4,3 п. – до рівня 56,6. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) зменшився на 2,9 п. порівняно з минулим місяцем та становив 54,5;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) зменшився на 3,3 п. та склав 51,2;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) становить 64,1, що на 6,6 п. менше за показник січня.
Очікування українців щодо безробіття в лютому дещо покращилися: показник індексу очікуваної динаміки безробіття зменшився на 4,5 п. та склав 134,7. Індекс інфляційних очікувань збільшився на 1,9 п., піднявшись у лютому до рівня 187,2. Натомість очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань опустився на 7,3 пункти ─ до значення 159,7.
«Індекс споживчих настроїв у лютому 2018 року впав до рівня березня 2017 року, таким чином втративши набір висоти за період з травня по листопад 2017 року. Головним фактором падіння є зменшення індексу очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих п’яти років. Позитивна новина лютого 2018 року – зменшення девальваційних очікувань порівняно до січня 2018 року», – коментують аналітики GfK Ukraine.
Читайте також
Дослідження GfK Ukraine і MOYO: за 7 років витрати українців на телефони і комп’ютери виросли вдвічі