Amazon все ще намагається досягти успіху в супермаркетах – генеральний директор Енді Джасі
Онлайн-рітейлер Amazon.com Inc, який тривалий час намагався підкорити сектор продуктового рітейлу, вважає, що не впорався з цим завданням.
Компанія призупинила розширення своїх супермаркетів Fresh та безкасових магазинів, доки не знайде правильний рецепт успіху, заявив у четвер генеральний директор Енді Джасі, виступаючи на щоквартальній телефонній конференції компанії. За його словами, компанії потрібен особливий формат магазину, який добре працює у фінансовому плані, перш ніж розпочинати масштабну експансію. І саме таку формулу Amazon сподівається знайти цього року.
Ці зауваження показують, що Amazon, який лише рік тому заявив, що закриє свої книжкові магазини, щоб зосередитися на продуктових товарах, ще не домінує на ринку роздрібної торгівлі після придбання Whole Foods Market у 2017 році, за яким пильно стежили.
Kroger та Walmart поки що залишаються загрозливими конкурентами. Незважаючи на великий бізнес Amazon з продажу упакованих продуктів харчування та інших товарів, компанії ще доведеться завоювати значну частку ринку продуктів, що швидко псуються, зазначає Джасі.
Аналітик Wedbush Securities Майкл Пахтер вважає, що Amazon сам винен у тому, що десятиліття тому залучив споживачів до онлайн-покупок: “Роздрібна торгівля – це важкий бізнес, – каже аналітик. – Amazon спускає гроші в унітаз, розвиваючи магазини Amazon Fresh, думаючи, що можуть створити нову концепцію і захопити частку роздрібних мереж, які були успішними протягом десятиліть”.
Енді Джасі впевнений, що майбутнє продуктових магазинів – омніканальність. За його словами, Whole Foods зростає і залишається лідером на ринку органічних продуктів преміум-класу, але над пропозицією для масового споживача Amazon ще треба попрацювати.
Наразі компанія має кілька десятків магазинів Amazon Fresh. Вона також експериментує з технологією продажів у магазинах без кас та касирів. Але наразі компанія закрила кілька продуктових магазинів. За словами фінансового директора компанії, у IV кварталі збитки від таких дій склали $720 млн.