Головна > Досвід > Міжнародний досвід > Дмитро Лунін, 4E Consulting: топ-7 трендів ринку e-commerce в 2019 році
Дмитро Лунін, 4E Consulting: топ-7 трендів ринку e-commerce в 2019 році

Дмитро Лунін, 4E Consulting: топ-7 трендів ринку e-commerce в 2019 році

З якими трендами доведеться рахуватися в 2019 році інтернетмагазинах і що необхідно впровадити компаніям, щоб продавати більше, розповідає керуючий партнер 4E Consulting Дмитро Лунін.

Цей матеріл також доступний російською мовою

Цього року ринок електронної комерції виросте знову на двозначну цифру, а також експерти прогнозують повернення QR-кодів, зростання продажів через соцмережі та впровадження податків, – написав у колонці для Liga.net Дмитро Лунін, керуючий партнер 4E Consulting.

Світовий ринок електронної комерції в 2018 році виріс на 16%. Вже в 2019 році 15% всіх роздрібних покупок в світі будуть зроблені через інтернет. У Китаї, до речі, вже зараз ця цифра досягла 23%. Україна поки такими показниками похвалитися не може, хоча ринок електронної комерції в нашій країні – один з найбільш швидкозростаючих.

З якими трендами доведеться рахуватися в 2019 році? Що необхідно впровадити компаніям, щоб продавати більше?

Усвідомлене споживання

Багато хто недооцінює цей тренд, що прийшов із Заходу, але абсолютно даремно. Українці все частіше замислюються про усвідомлене споживанні, формуючи таким чином екосистему в нашій країні. Ініціативу активно підтримали багато компаній. Наприклад, слідом за всесвітньо відомими Versace, Armani, Michael Kors і Jimmy Choo від використання шкіри та хутра в своїх товарах відмовилися такі українські дизайнери, як Elenareva, Andre Tan, Ksenia Schnaider, Bevza тощо. Ще один приклад – український лідер в сегменті онлайн-продажів косметики та парфумерії Makeup.ua відмовився від звичних для користувачів поліетиленових пакетів всередині посилок.

Останні пару років показали, що українські споживачі готові платити додану вартість компаніям, які резонують з їх системою цінностей.

Кінець епохи без податків

Продажі в інтернеті користуються великою популярністю ще й тому, що такий вид торгівлі не оподатковується, ні для споживачів, ні для продавців. Точніше, раніше не обкладався. У 2018 року ситуація змінилася. Так наприклад, в половині американських штатів в минулому році ввели податок на продажі через інтернет. У другій половині штатів це зроблять в 2019 році. Amazon вже збирає податок з продажів в кожному штаті Америки на продукти, які вони продають безпосередньо, і заохочують продавців продавати через Amazon, щоб уникнути складнощів, пов’язаних з законодавством.

В Україні більшість дрібних продавців працюють в тіні. Загальної системи, яка б контролювала торгівлю в інтернеті, немає.

Думаю, глобально ця ситуація поки не зміниться. Однак перевірки бізнесу податковими службами останнім часом сильно почастішали, і в 2019 році їх стане більше. Це стимулює компанії виходити з тіні.

Соціальні мережі замість інтернет-магазинів

Соціальні мережі стають транзакційними. Instagram пропонує все більше можливостей, щоб перетворити свій профіль в повноцінний інтернет-магазин. Багато компаній зовсім не створюють сайту, обмежуючись лише сторінками в соціальних мережах.

Споживачам цього достатньо. Відгуки попередніх покупців в профілі викликають довіру, а тому клієнти готові платити.

Мова, до речі, йде не тільки про покупку, але й про оплату. Незабаром месенджери та соціальні мережі запропонують користувачам можливість оплачувати товар безпосередньо в самому додатку.

QR-код. Повернення

Повністю охопивши ринок Китаю, в Україні та інших країнах пострадянського простору QR-код не зумів прижитися. Причина проста. Ніхто з гравців ринку електронної комерції не робив на нього ставку. Раніше для зчитування QR-коду необхідно було встановлювати окремий додаток, що ускладнювало процес.

У 2019-му, коли всі сучасні моделі смартфонів незалежно від операційної системи можуть зчитувати QR-код без зайвих складнощів, експерти пророкують йому гучне повернення. Сам принцип дійсно дуже зручний.

Щось більше, ніж сайт і мобільний додаток

Мабуть, найсильніше на ринок електронної комерції впливає IT. Mobile покращується, на зміну інтернет-магазинам і додаткам приходять PWA (Progressive Web App) – гібрид сайтів і додатків, який поєднує в собі переваги кожного.

PWA завантажується в 2-10 разів швидше мобільних сайтів, може працювати офлайн і використовує push-повідомлення. Для прикладу, відомий бренд Lancome перебудував свій мобільний сайт в PWA. В результаті кількість конверсій зросла на 17%, а кількість мобільних сеансів збільшилася на 51%.

Push-повідомлення привели до збільшення замовлень на 18%.

Наноінфлюенсери

Багато маркетологів вже давно помітили тенденцію, що реклама у наноінфлюенсерів (люди, думка яких має значення для конкретної аудиторії – LIGA.net) дає кращий результат, ніж у блогерів-мільйонників.

Все тому, що аудиторія наноінфлюенсеров часто збирається роками. Багато фоловерів сприймають блогера, як близького друга, а значить – більше схильні йому вірити.

У підсумку, виходить, що вартість рекламної інтеграції може відрізнятися в рази, а результат буде однаковий. Тому в майбутньому році маркетологи більшості компаній будуть робити ставку саме на наноінфлюенсеров.

Електронна комерція в автомобілях

Останній тренд, найбільш далекий, на жаль, від українських реалій, але найбільш цікавий, з моєї точки зору, – це покупки в автомобілях. Майже половина американських і європейських пасажирів використовують свій смартфон, щоб знайти найближчу заправну станцію, замовити та оплатити каву, їжу на винос, продукти, парковку та багато іншого.

За деякими оцінками, як тільки комерція стане інтегрована в автомобіль, 83% всіх пасажирів будуть нею користуватися.

Технології геолокації допоможуть рекламодавцям зрозуміти, звідки і куди споживачі їдуть найчастіше, подібно до того, як SEO допомагає рекламодавцям зрозуміти, що шукають споживачі, а соціальні мережі показують, що їм подобається.

80% мобільних користувачів використовують системи голосового пошуку для пошуку найближчих магазинів і кав’ярень, з яких 50%, ймовірно, відвідають їх протягом дня, причому приблизно 18% цих локальних пошуків перетворюються в продажу протягом 24 годин.

Джерело: Liga.net

Читайте також –

Не виходячи з чату: як e-commerce працює в месенджерах

Про автора