
Фармопіка під обстрілами: як Подорожник підтримує країну у часи великої війни


Маркетолог мережі магазинів База Автозвука Дмитро Сорокопуд в своїй колонці розмірковує, що може утримати клієнта, ще не остаточно впевненого в правильності свого вибору.
Що важливіше: клієнт або продаж? У гонитві за продажем ми втрачаємо головне – хто саме робить замовлення. Якщо працювати за методикою один клієнт – один продаж, дуже швидко закінчаться продажі або доведеться чекати, поки підросте нове покоління покупців. Тому зневажливе ставлення до клієнта – недозволена розкіш.
Ціна вже не має такого високого значення, як раніше: по суті, всі лідери ринку пропонують приблизно однакові цінові умови. Тому, доводиться викручуватись і шукати все нові шляхи залучення й утримання клієнтів і, відповідно, збільшення продажів.
Для цього саме якісний сервіс знаходиться на першому місці. Щоб зрозуміти як еволюціонував сервіс згадайте походи на ринки і примірку джинсів в мороз на картонці? А тепер уявіть свою реакцію, якби вам запропонували повторити цей трюк зараз.
Також розвивається сервіс і в АЗК. Раніше заїжджали на заправку, заливали бензин, давали гроші в віконце, отримували здачу, все! А зараз заправки трансформувалися в мінімаркет, кафе, зону відпочинку, мийку, інші сервіси. Можна заправити машину, не виходячи з неї, і постійно з’являються якісь нові зручні послуги.
Виходить, що споживачі хочуть отримати не просто покупку, а комплекс послуг, з якісним сервісом, швидко, зручно і з позитивним настроєм. Причому чим вище сервіс, тим краще сприймається товар і за замовчуванням вважається, що він краще.
Робота над поліпшенням сервісу й утриманням клієнта виходить на перше місце, тому основний час маркетологи намагаються приділити саме цій темі.
Для цього потрібно:
Налаштуйте зворотний зв’язок через основні канали комунікації. Опрацюйте всі звернення, розділіть їх на категорії та визначте топові проблеми, з них і починайте. Додатковою перевагою буде зворотний зв’язок з клієнтами після рішення їх скарги або пропозиції. Після кожної зміни відстежуйте, як змінилася поведінка клієнтів, це дасть розуміння в якому напрямку рухатися далі.
Час обслуговування клієнта важливий як для нього, так і для компанії. Для цього проаналізуйте весь ланцюжок дій клієнта в магазині, від входу до моменту здійснення покупки. Чим довше один фахівець обслуговує клієнта, тим менше покупців він може обслужити. Але при цьому не варто забувати про якість обслуговування і cross-продажі, тут варто знайти золоту середину. Боріться з чергами, як би не було приємно бачити чергу з бажаючих заплатити вам, це один з факторів, який може привести до негативних наслідків. Це ж стосується і часу доставки.
Саме через співробітників формується основна думка про бренд, тому варто ретельно працювати над їх поведінкою та спілкуванням з клієнтом. Проводити тренінги, постійно навчати та працювати з персоналом. Особливу увагу варто приділити роботі з негативно налаштованими клієнтами, щоб зводити до мінімуму конфлікти.
Після покупки клієнт стає більш лояльний до бренду, але це не означає, що він буде лояльний завжди. Грамотна бонусна програма дозволить не тільки утримати клієнта, а й отримати додаткову інформацію про нього. Гарантійне обслуговування повинно бути легким і зрозумілим, не залишайте клієнта один на один з проблемою: правильне рішення проблеми дозволить з негативно налаштованого клієнта зробити лояльного.
Це тільки невелика кількість того, що потрібно робити, для того що б клієнт поїхав задоволений. Але найголовніше – щоб вони повернулися!
Читайте також –