Роботи атакують: як використовують штучний інтелект в рітейлі

Роботи атакують: як використовують штучний інтелект в рітейлі

02.04.2019 08:10
  855
rau

Як Walmart, Amazon і Walgreen’s використовують в рітейлі штучний інтелект.

Цей текст доступний також російською мовою

Штучний інтелект перестав бути фантастикою: він керує безпілотними автомобілями, спілкується в чат-ботах і почав з’являтися в торгових залах роздрібних магазинів, підглядаючи, що користується попитом, щоб допомогти скоригувати асортимент. Портал Retail підготував три приклади використання штучного інтелекту (ШІ) великими західними компаніями — Walmart, Amazon і Walgreen’s.

Робот-мерчандайзер Walmart

Лідер американського рітейлу з впровадження ШІ у фізичних магазинах – Walmart. Мережа використовує ШІ і в автоматизованих системах оплати, і на сайті компанії, і при доставці товарів дрона, але особливе місце у неї займає робот Bossa Nova, якого Walmart ввів в експлуатацію в 2017 році.

Три рази на день невеликий робот на чотирьох колесах зі швидкістю 0,5 км на годину проїжджає всі відділення великих супермаркетів Walmart і виконує роботу мерчандайзерів, скануючи полиці з товарами. Поки клієнти здійснюють покупки, Bossa Nova по заданому маршруту перевіряє всі полиці магазину, відправляючи на склад інформацію про вже скуплених продуктах і неправильних цінниках. Робот оснащений датчиками безпеки, щоб розпізнавати об’єкти і самостійно уникати зіткнення з людьми і візками.

Робот на 50% швидше виконують роботу мерчандайзерів, так як персонал проводить масштабні перевірки всіх полиць тільки два рази в тиждень, а робот – тричі на день. Завдяки цьому складські робочі набагато швидше поповнюють порожні полиці, а магазини змогли перерозподілити сили персоналу. Як відзначають в компанії, завдання роботів – не скоротити число співробітників, а надати працівникам більше часу для безпосередньої роботи з клієнтами.

Bossa Nova сканують полиці вже 50 супермаркетів Walmart в Арканзасі, Каліфорнії, Флориді, Пенсільванії і Техасі.

Amazon Go знає, що у покупця в кошику

На початку 2018 року світовий гігант електронної комерції Amazon відкрив свій перший безпілотний магазин Amazon Go (до цього протягом двох років магазин без касирів і персоналу був доступний тільки співробітникам компанії). Не дивно, що Amazon вирішив випробувати новітні розробки ШІ не тільки на автоматизованій системі оплати товарів без кас.

Всі торгові відділи Amazon Go обладнані високотехнологічними камерами з системою автоматичної ідентифікації об’єктів RFID. Зазвичай така система використовується в безпілотних електрокарах для відстеження поведінки пасажирів у кабіні і автоматичної обробки візуальної інформації комп’ютером. Але камери Amazon Go стежать за поведінкою покупців з моменту входу в магазин до оплати покупки.

По всій стелі магазину розташовані камери квадратної форми — саме вони стежать за покупцями.

Головна мета камер – визначити, які позиції користуються найбільшим попитом, які товари покупці найчастіше повертають на полиці та інше. Крім того, камери Amazon Go розпізнають обличчя, визначають зростання, вагу, колір шкіри та інші фізичні характеристики клієнтів. Згодом ШІ, підключений до системи відеозйомки, на основі всіх отриманих даних не тільки визначає найбільш популярні товари у конкретних груп споживачів, але і пропонує варіанти зміни цінової політики. Всю цю роботу автоматизовано виконує комп’ютер без участі людини.

Також камери підключені до автоматизованої складської системи магазину і полиць, обладнаних сенсорними датчиками Sensor fusion. У разі неможливості визначення товару, взятого покупцем з полиці, камера знаходить його в складській системі і координує з датчиками ваги і руху, які розташовуються на кожній полиці.

Припустимо, покупець узяв пакет молока і почав читати склад продукту, але раптом побачив знайому марку по сусідству і повернув пакет на місце. Навіть ці кілька секунд вибору в Amazon Go відстежить камера, сенсорні датчики і система інвентаризації, і ШІ зробить відповідні висновки.

Сенсорні холодильники Walgreen’s

Найбільша американська мережа аптек Walgreen’s, що управляє 9500 відділеннями по всіх США, теж звертається до нових технологій ШІ для залучення покупців і аналізу попиту. Відзначимо, що в Walgreen’s крім ліків також продаються продукти харчування.

Наприкінці 2018 року Walgreen’s почав тестувати «розумні» холодильники з сенсорними дисплеями Cooler Screens. Двері холодильних камер обладнані дисплеями, на яких зображено вміст холодильника — поки що такі апарати, розташовані в головному чиказькому відділенні мережі, продають тільки воду, морозиво, прохолодні і алкогольні напої.

Cooler Screens не сильно б відрізнявся від своїх, наприклад, японських або китайських аналогів, які теж можуть похвалитися яскравими привабливими картинками на дисплеї, якби не вбудований в обладнання ШІ.

По-перше, «розумні» холодильники оснащені камерами розпізнавання осіб, що визначають взаємозв’язок між групами покупців і товарами, які вони купують найчастіше. По-друге, ШІ холодильників пов’язаний з системою інвентаризації, і коли який-небудь товар закінчується, складські працівники отримують сигнал і поповнюють запас.

По-третє, ШІ самостійно аналізує інформацію про найпопулярніші продукти і на основі цих даних персоналізує рекламу для конкретних покупців.

У даний момент контракти на рекламу своїх товарів на «розумних» холодильниках з Walgreen’s підписали 15 великих виробників, у числі яких Nestle, пивоварна компанія MillerCoors і виробник продуктів здорового харчування Conagra Brands.

Як рітейл використовуватиме штучний інтелект?

У січні 2019 року американський виробник апаратного і програмного забезпечення IBM опублікував звіт про «Прийдешньої революції штучного інтелекту в рітейлі та виробництві споживчих товарах» (The coming AI revolution in retail and consumer products), підготовлений на підставі опитування 1900 компаній роздрібної торгівлі в 23-х країнах світу. Дослідження фокусується в тому числі на тому, як автоматизація може допомогти магазинам зменшити вплив людського фактора і поліпшити якість обслуговування клієнтів.

Згідно з результатами дослідження, до 2021 року понад 70% компаній роздрібної торгівлі та виробництва споживчих товарів використовуватимуть інструменти інтелектуальної автоматизації на всіх ланцюжках створення вартості. Ось шість сфер, в яких роздрібні мережі планують використовувати ШІ:

  • Планування ланцюжка поставок (85%)
  • Прогнозування попиту (85%)
  • Клієнтський інтелект (79%)
  • Маркетинг і реклама (75%)
  • Складські операції (73%)
  • Ціноутворення і просування (73%)

Можливо, вже пора вчитися використовувати штучний інтелект, щоб не пропустити момент, коли ця технологія стане основою вибухового зростання.

Джерело: Retail.ru

Читайте також

Майже Amazon Go: Велмарт впроваджує технологію Pick&Go для самостійного сканування і оплати товарів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку