Рітейл завтрашнього дня – 10 технологій, які змінюють торгівлю

Рітейл завтрашнього дня – 10 технологій, які змінюють торгівлю

22.12.2018 08:10
  2540
rau

Згідно з доповіддю JLL Tomorrow’s Retail, віртуальна реальність, експансія мобільних платежів, геофенсінг та динамічне ціноутворення – ось деякі технологічні тенденції, які визначатимуть торгівлю майбутнього.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Повсюдно поширювані технології змінюють спосіб здійснення покупок і те, чого ми очікуємо від торгових мереж й улюблених магазинів, – пише портал AllRetail. “З іншого боку – зростає конкуренція в комерційному секторі, що спонукає різні бренди інвестувати в рішення, аналізуючи, наприклад, поведінку покупців або полегшуючи вибір покупок”, – пояснює Ганна Висоцька, директор департаменту оренди комерційних площ компанії JLL.

Згідно зі звітом Tomorrow’s Retail, технологічне майбутнє торгівлі буде залежати від:

1. Геофенсінг

Або віртуальної області, яка визначається за допомогою GPS або технології RFI. Рішення вже було протестовано американським брендом American Eagle Outfitters, який використовував геофенсінг для збільшення трафіку та доходів в своїх торгових точках. Люди, які прибували на парковку торгового центру, сповіщалися про доступні акції. Кампанія збільшила продажі в три рази.

Великий потенціал, прихований в геофенсінгу, може привести до популяризації цієї технології в найближчі п’ять років.

2. Мобільні платежі

На даний момент основними рішеннями в області мобільних платежів є Apple Pay і Google Pay, але цей ринок стрімко розвивається. Згідно з аналізом, до 90% користувачів смартфонів до 2020 року будуть здійснювати мобільні платежі. Тому не дивно, що як сектор торгівлі, так і банківські установи інтенсивно працюють над своїми продуктами. Обидві галузі розуміють, що мобільні платежі – це must-have їх пропозицій.

3. Використання дронів в торгівлі

Нам не потрібно турбуватися про такий сценарій, щонайменше, на даний момент. Магазини, які використовують дрони, нададуть невеликий вплив на продуктивність і обслуговування клієнтів в найближчі 5-10 років. Ми побачимо більший вплив цієї технології в логістиці ланцюжка поставок, але він не буде відчуватися протягом наступних 15-20 років.

4. Зникнення кордону на рубежі магазин-офіс

Протягом наступного десятиліття ми будемо спостерігати подальше розмивання меж між простором, в якому працюємо кожен день, і місцями, де здійснюємо покупки, їмо або зустрічаємося з друзями. Все більше компаній пропонують співробітникам унікальні та зручні робочі місця, які заохочують до співпраці і залучають талановитих людей.

Наприклад, в центрі Westfield в Сан-Франциско адаптували частину одного з поверхів в Westfield Bespoke – місця співпраці для стартапів в сфері торгівлі. Передбачається, що тільки в перший рік роботи новий формат дозволив залучити 100 000 додаткових клієнтів.

5. 3D друк

Технологія 3D-друку може істотно вплинути на продажі, поставивши споживача в незвичну роль виробника. Однак, пройде не менше 10 років, перш ніж ця технологія стане поширеною та доступною. Те ж стосується й продавців. За загальним визнанням, 3D дозволить розширити пропозиції за рахунок виробництва товарів на вимогу та можливості персоналізувати продукти на місці, але завдяки низьким темпам розвитку технології, поки що вона доступна в основному для колекціонерів і фахівців.

6. AR, VR & IR

І доповнена реальність, і віртуальна реальність, а також інтернет речей з кожним роком все більш впливають на торгівлю. Згідно Harvard Business Review, інвестиції в AR і VR в секторі торгівлі до 2020 року можуть досягти $30 млрд, змінюючи при цьому спосіб взаємодії споживачів із торговими марками. У свою чергу, той факт, що інтернет речей дозволяє адаптуватися до споживчих уподобань і поточних трендів в реальному часі, зробить його ще більш важливим для торгівлі в найближчі 10-15 років.

7. Штучний інтелект, який буде направляти клієнта

Оскільки штучний інтелект і машинне навчання стають все більш витонченими, магазини все частіше використовують їх для поліпшення обслуговування клієнтів. Деякі бренди вже вступають в співпрацю з технологічними гігантами. Macy’s On Call відповідає на питання клієнтів і проводить їх в необхідні місця в магазинах. Іншим прикладом є польська мережа Żabka, яка в партнерстві з Microsoft представила «магазин майбутнього», де клієнти матимуть в своєму розпорядженні, наприклад, розумні каси самообслуговування: все заради скорочення часу обслуговування та зручності покупців.

8. Динамічне ціноутворення

Так званий dynamic pricing вже застосовується в сфері електронної комерції, тому в цьому випадку його вплив буде мінімальним. У разі офлайн-торгівлі в найближчі 10-15 років збільшиться відкритість ринку для динамічного фіксування цін, що буде пов’язано з більш доступними спеціалізованими технологіями та їх більш низькою вартістю.

9. Магазини без кас

Вихід із магазину, без необхідності стояти біля каси та платити, здається мрією, але в короткостроковій перспективі технологія все ще занадто дорога для магазинів, щоб в повній мірі використовувати такі можливості. Хоча перші спроби в цій області вже можна побачити. Наприклад, Amazon в Сіетлі відкрив перший магазин без кас. Там використовується технологія, яка відстежує, що конкретна людина винісла із собою з магазину, і на цій підставі стягує з нього відповідну суму.

10. Безпілотні автомобілі

За даними McKinsey & Company, автомобілі без водія зможуть заощадити до 61 млрд кв. м непотрібних паркувальних місць, які зараз займають третину загальної площі в деяких американських містах. Ці об’єкти можуть бути повторно використані в комерційних, житлових або офісних цілях, що особливо важливо в умовах скорочення кількості незайнятих земель.

Джерело: AllRetail

Читайте також –

Юрій Ліщук, Nielsen Україна: Як цифрові технології змінюють сферу торгівлі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку