Еволюція перекусу: як інновації у кав’ярні WOG Cafe сприяють розвитку мережі АЗК

Еволюція перекусу: як інновації у кав’ярні WOG Cafe сприяють розвитку мережі АЗК

22.07.2024 08:45
  612
Костянтин Симоненко

Більше десяти років тому мережа АЗК WOG почала пропонувати водіям та мандрівникам не тільки пальне, але й смачну їжу та напої. Позитивні відгуки клієнтів стали рушійною силою розвитку WOG Cafe, що згодом перетворилося у самостійний підрозділ компанії.

Як пише Forbes.ua, з часом асортимент розширився з рахунок нових позицій: десертів, бутербродів, салатів, сніданків. Як зазначає директорка дирекції громадського харчування Ірина Соколовська, в історії WOG Cafe було кілька періодів, коли клієнти по-новому відкрили для себе кафе на АЗК. Спочатку під час карантинів COVID-19, потім у складні перші тижні великої війни, під час блекаутів восени та взимку 2022-23 та зараз, коли знову ворог знищує критичну енергетичну інфраструктуру України. Фактично кафе при АЗК перетворювалося то на коворкінг, то на університетську аудиторію, то на салон краси або лікарняну палату. Тепер, WOG Cafe – це окремий бізнес-юніт, який зростає разом із мережею. Нині WOG Cafe присутні на 357 АЗК, і є чи не найбільшою монобрендовою мережею кавʼярень в Україні.

Кафе як місце відпочинку

WOG Cafe – повноцінне кафе, де 80% продажів забезпечують бутербродна група та кава, бо це зручно споживати у машині. Ще 20% припадає на страви, снеки тощо. Але клієнти кажуть, що їм більше подобається обирати з різноманіття. Тому в мережі постійно йде ротація асортименту у всіх категоріях. Наприклад, нещодавно додали парові овочі у сніданки для більш здорового харчування, є вегетаріанські опції. В мережі бачать головним завданням розширити сприйняття АЗК як місця не тільки зручного перекусу, а ще й якісного обіду, пізньої вечері й раннього сніданку.

Скажімо, тут є чи не єдина можливість повноцінно поснідати о шостій чи о сьомій ранку. Є також страви для дітей. Нещодавно ввели в меню окі-догі, які після успішного тестування на 20 АЗК, будуть масштабовані на всю мережу. Також у цьому сезоні було запущено пілот на 18 АЗК з продажу морозива. Його особливість в тому, що клієнти мають змогу приготувати морозиво самостійно, що дуже подобається дітям.

Успішна інтеграція FoodTech у FinTech

Аби зробити процес купівлі ще зручнішим та швидшим більш ніж на 90 АЗК встановлено термінали самообслуговування WOG Pay box. Через них можна оплатити каву чи замовити страви. Замовлення автоматично з’являється в оператора на планшеті, що є стартом для початку приготування. Клієнт отримує його за номером чека. Додатково до можливості сплатити за каву на касі в оператора або ж на WOG Pay box є змога розрахуватися просто біля каво-машини завдяки сервісу WOG Pay Кава у застосунку Pride.

Як пояснив директор з маркетингу Геннадій Карлінський цю інновацію вповадили передусім для уникнення черг на касах у пікові години, а також щоб надати зручну альтернативу для замовлення напоїв. Як результат – до 10% кави в моменти пікового навантаження на АЗК купують саме в такий спосіб. Також у застосунку Pride за допомогою сервісу WOG Pay Кафе заздалегідь можна замовити страви з меню WOG Cafe того АЗК, де планується зупинка, і забрати їх після прибуття.

Інтелектуальна кава

Мережа АЗК WOG однією з перших почала розвивати культуру споживання якісної кави на автозаправках. На кожному АЗК WOG є професійні кавомашини Franke, які можуть автоматично налаштовувати параметри приготування кави, такі як температура, тиск і тривалість заварювання. На найбільшому в Україні АЗК у селі Глибочиця неподалік від Житомира встановлено також постову каво-машину Dalla Corte, на якій напої готують професійні баристи з двох видів зерен та чотирьох видів молока: класичного коров’ячого, безлактозного, кокосового та мигдалевого. Ірина Соколовська каже, що є категорія людей, яким важливо, щоб каву для них готували саме професіонали. Тож пішли на такий експеримент і не помилилися.

Важливою складовою для кави є правильна вода. За словами технічної директорки мережі АЗК WOG Наталії Карапати, компанія контролює мінералізацію води для кавових напоїв, тому на більшості АЗК встановлено спеціальні системи підготовки води, а на кількох АЗК, де параметри артезіанської води не дозволяють її довести до єдиного стандарту за хіміко-фізичним складом, WOG доставляє бутильовану воду.

Невпинні експерименти

WOG постійно експериментує, щоб покращити клієнтський досвід. Так, наприклад, на початку 2023 року на АЗК з’явився перший кавовий острів WOG Barista, зараз такі острови є вже на 28 АЗК WOG, і з часом їхня кількість збільшуватиметься. За словами Геннадія Карлінського, клієнтам розширюють можливості вибору, пропонуючи як нові напої, так і можливість обирати зерно для їх приготування, що також позитивно впливає на клієнтський досвід. Так, уже рік у меню WOG Cafe є кавові напої на основі зерна без кофеїну – ЗавждиКава. Експеримент стартував з 26 АЗК Київщини, наразі можливість обрати зерно є на 112 АЗК в 16 областях, а до кінця літа кількість таких автозаправних комплексів зросте до 140. Ще один проєкт (поки – пілотний) – кава на безлактозному молоці, що розширює аудиторію поціновувачів кави.

Нова культура споживання

Головна новинка літа у WOG Cafe – холодні кавові напої. У меню їх 13 видів. За словами Геннадія Карлінського, мережа хоче більше розвинути в Україні культуру споживання холодних кавових напоїв, частка яких незначна у порівнянні з Південною Європою та США. Для цього на АЗК встановили інноваційні льодогенератори. На відміну від звичних великих кубиків, льодогенератор видає лід дрібної фракції, адаптованої під напої в меню АЗК. При потребі в стакан додається тонік чи апельсиновий сік із ванільним сиропом, а вже потім на каво-машині можна обрати у звичний спосіб бажаний напій та додати його в стаканчик із льодом. Зараз такі пристрої є на 58 АЗК WOG.

Ключовою особливістю нового досвіду є можливість відчути емоції від приготування кави, що за словами директора з маркетингу, збільшує задоволення. Компанія уважно відстежує ефективність впроваджених пілотних проєктів та інновацій. Так, одним із КРІ, що контролюється, є частота повторних покупок лояльними клієнтами. Як показали перші результати експерименту, частота повторних придбань холодних кавових напоїв на АЗК, де встановлені льодогенератори, випереджає інші заправки.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку