Без вогника і фантазії: що і як рекламують у Facebook українські рітейлери
Як і що саме просувають Comfy, EVA, Сільпо, КЮЗ, Всі.Свої, Космо, Фокстрот, Brocard, Укрзолото, MOYO і інші.
Щоб інформація про рекламодавців була більш прозорою, Facebook зробив у червні 2018 року рекламовані оголошення офіційних сторінок доступними кожному користувачеві. Тепер, щоб подивитися, хто і що рекламує, не обов’язково використовувати професійні SMM-сервіси. Досить відкрити сторінку компанії і вибрати розділ “Інформація і реклама” в лівому стовпці. Це дозволить побачити всі оголошення, які просуває компанія в даний момент (якщо такі є).
RAU вивчила рекламні оголошення понад 50 сторінок українських рітейлерів, а також деяких ТРЦ. Більшість з них до різного рівня креативності картинки додають досить прості фрази, на кшталт “у нас завжди вигідні пропозиції” або “тисни “лайк” і будь завжди у курсі наших акцій”. Таких оголошень на сторінці може бути налаштовано до кількох десятків. Є і такі, хто в даний момент не використовує офіційну рекламу, наприклад, її не вдалося знайти у Leroy Merlin Україна, LC Waikiki, Книгарня Є, Велмарт, Нова Лінія, Prostor і багатьох інших. Найбільш характерні і оригінальні приклади рекламних оголошень у Facebook RAU зібрала в цьому огляді.
Антошка просувають сторінку, використовуючи для залучення уваги ексклюзивний іспанський бренд взуття Pablosky.
АТБ жартує навіть в рекламних оголошеннях, причому, як можна переконатись, до іншим офіційним методів просування сторінки там взагалі не вдаються. Не дивно, що в кожній добірці мемів місяця, АТБ-маркет – постійний гість.
У Ашан в рекламі надувні матраци, павич, самокати – все те, що купують, заскочивши в гіпермаркет “тільки за продуктами”. Так і малюється сцена з класичної комедії про шопінг.
У АЛЛО виділяють в рекламному оголошенні три ключові переваги “Офіційна гарантія. Знижки та подарунки. Зручна доставка”. Замість зображення – короткі відео. І таких оголошень наразі запущено понад 40!
Плитка, плитка і ще раз плитка… У Агромат цілих 7 оголошень такого ж змісту. Цікавіше, за яким алгоритмом там відбирається аудиторія.
У мережі магазинів дитячих товарів Будинок іграшок реклама налаштована на двох мовах, щоб окремо охоплювати україномовну і російськомовну аудиторію. Причому основна частина оголошень відправляє Facebook-користувачів відразу на сайт. Втім на просування сторінки три оголошення також настроєно. “Даруйте, Дивуйте, Дурійте!”, – підписана в одному з них.
Двомовність і у Люксоптика. Якщо хтось хотів знати, які окуляри цим літом в тренді, то, за версією Люксоптика, – ось вони. Принаймні про це кажуть 11 налаштованих оголошень з цим зображенням. Специфічні смаки – такі специфічні.
Маркет українських handmade-виробників Всі.Свої знаходився в рейтингу найбільших українських ритейлерів у Facebook до квітня 2018 року. І тільки тепер можна переконливо відповісти на питання, чому рітейлер його покинув, – головний збирач на одній локації всіх made in Ukraine не концентрується на розвитку сторінки Facebook. У рекламних оголошеннях Всі.Свої можна знайти тільки просування найближчих маркетів, а також, наприклад, статтю про вуличну моду. Мода перш за все! І нехай Facebook почекає.
Важко сказати, на яку аудиторію орієнтується Епіцентр К, але оголошення тут не дублюються і відрізняються не лише змістом, але й форматом. На вибір: нове відео з караоке і домашньою пінною вечіркою, кільцеві галереї, конкурс з “питанням дня”. Є де розгулятися.
Ще більше варіантів рекламних оголошень у Космо: знижки, лайфхаки, фото 360°, все ті ж кільцеві галереї і навіть щось на зразок гумору (або це нативна реклама Google?).
Інший drogerie-рітейлер EVA пішов ще далі – тут пропонуються реальні бонуси за активність на сторінці в Facebook. Хтось ще дивується, чому сторінка Лінія магазинів EVA міцно закріпилася на третій позиції рейтингу самих топових рітейлерів у Facebook?
Ще один крутий кейс від EVA – щорічна премія “Мама року”. В компанії знають, як розігратися в простій темі, перетворюючи її буквально в SMM-золото. 518 історій про мам та бабусь від клієнтів мережі – це сильно! Відмінне розуміння своєї ЦА.
Watsons, як і слід було очікувати, теж просуває багато всяко-різного. А інакше як залишатися попереду всіх?
У центрі уваги КЮЗ – стабільність зі сталінських часів. “Ще діди купували”, – натякають в рекламі.
Сільпо довго відхрещувалися від Facebook, вважаючи за відео контент – краще всьому іншому. І тут “Остапа понесло”: фотозвіт з відкриття нових супермаркетів, реклама всяких делікатесів і навіть онлайн-журналу про їжу і мистецтво. І, звичайно ж, новий масштабний конкурс “Кубок Боса”. Успішний кейс з “камон, жартуємо за хамон” надихнув.
Напевно, ніщо так не радує у ювелірів, як відсутність “ціну напишемо в лічку”. Укрзолото обрали максимально практичний підхід до реклами: товар, ціна, посилання в магазин. І адже дійсно підштовхує прийняти негайне рішення. Втім, більш типове для сегменту “до -50% знижки”, конкурс “підпишись, відміть друга, отримай підвіску”, теж присутні.
У ТРЦ Victoria Gardens грають по-крупному. Львів’яни готові своїх підписників відправити в Мілан на шопінг, від них потрібно лише залишити в ТРЦ суму від 500 грн і не забути відвідувати розіграші.
У столичному ТРЦ Gulliver, крім сторінки в Facebook, активно просувають свій свій Instagram, а разом з ним, власний онлайн-журнал Gulliver Times. На обкладинці свіжого номера – чарівна Леся Нікітюк, яка зовсім недавно відмітилась у рекламі Алло.
Фуршет грає “на полі” АТБ і Ашан, але наскільки ціни дійсно скандальні, скажуть, мабуть, тільки головні цінові експерти – “промо-хантери”.
Фокстрот вигоду рівняють з температурою, правда, не уточнюють з температурою якої країни. Явно не української.
У мережі супермаркетів Фора всього один пост на просуванні, і той, чимось нагадує публікацію Ашан про шоколад минулого місяця. Збіг?
В Zarina “довгоочікувані знижки до -50%”. Правда, для якої аудиторії вони довгоочікувані в сезон відпусток, ювелірний дім замовчує.
Інші ювеліри, сімейний бренд Alchemica, тяжіють до високого і прекрасного, балуючи аудиторію яскравими історіями та креативними прикрасами.
Comfy продовжують просувати “контрольований абсурд”, хоча наскільки він контрольований – – спірне питання. Цікаво було б дізнатися їх конверсію від усього цього.
Brocard пропонують чоловікам завести “розкішну шевелюру”, хоча засоби по догляду за волоссям за посиланням, ніби як, жіночі (?) Просуваю, бо абсурдно.
Domino’s Pizza пропонують доставити піцу прямо на Atlas Weekend… стривайте-но, фестиваль закінчився п’ять днів тому!
В Lavina Mall прекрасно розуміють, що зробили одну з головних новин року в українському рітейлі, а тому поспішає повідомити всім і кожному про відкритті першого в Україні H&M.
Moyo.ua рекламують все підряд. В одній “кільцевій” запустили чайники, ковзани, папір Xerox, чохли, набір викруток, душову кабіну…. Астанавитесь!
Можна було б продовжувати, але вже на цьому загальна картина того, що просуває український рітейл видно. Більшість інших промоніторених RAU сторінок, у цілому й загальному, часто роблять те ж саме, а частина з них і того не роблять. SMM живий? Хай живе SMM! Для багатьох би ще креатив оживити, імхо, звісно ж.
Читайте також –
Сила Facebook: як GoodWine, Dream Town, Цитрус та інші реагують на критику в соцмережах