Дорогі імена: десять найдорожчих брендів в рітейлі
Дослідницька компанія Brandfinance представила свій черговий рейтинг найдорожчих брендів світу. У топ-500 потрапило чимало представників сфери рітейлу.
Brandfinance проводить своє дослідження вже більше десяти років, складаючи рейтинг найдорожчих брендів світу. При розрахунку вартості торгових марок компанія аналізує та враховує ряд параметрів: оцінка ймовірних майбутніх продажів, включаючи ставку роялті за використання бренду; індекс сили бренду (від 0 до 100 балів), прогноз доходів і розрахунок додаткових цінностей бренду і інших параметрів. Детальніше про методологію дослідження найдорожчих брендів світу можна дізнатися з повної доповіді компанії Brandfinance.
У рейтингу-2017 на лідируючих позиціях, як і раніше, опинилися високотехнологічні компанії: з п’яти найдорожчих брендів чотири належать до сфери IT, а п’ятий – до електронної комерції. Список очолив Google – торгову марку оцінили майже в $109,5 млн. За рік вона додала у вартості 24% і завдяки цьому змогла випередити Apple, яка посіла другу сходинку. Бренд «яблучних» коштує $107,1 млн і за підсумками 2016-го втратив відразу 27% вартості. Втім, це єдиний приклад з топ-5, коли торгова марка, на думку дослідників, подешевшала: Amazon додав відразу 53%, AT&T – 43%, Microsoft – 13%.
Найуспішніший з рітейлерів – Amazon – опинився в підсумку на третьому місці в списку найдорожчих брендів світу. Його оцінили в $106,4 млн, і якщо темпи зростання вартості торгової марки збережуться (за рік вона виросла більш ніж на $36 млн!), то вже в наступному рейтингу інтернет-гігант зможе випередити ще недавно здавалася беззмінним лідером топ-500 – Apple.
Крім Amazon, в число десяти найдорожчих брендів світу увійшов і представник традиційного рітейлу, який тільки в минулому році почав придивлятися до e-commerce – мережа Walmart. Але відставання більш ніж значне – найбільша мережа супермаркетів світу займає лише восьме місце та її торгова марка оцінюється аналітиками в $62,2 млн. Втім, придбання в 2016-му платформу Jet.com і активний розвиток онлайн-продажів, впровадження інновацій у традиційні магазини та оптимізація роботи складів вже в наступному році зможуть зміцнити позиції Walmart.
Всього ж в топ-100 найдорожчих брендів світу увійшли 12 компаній сфери роздрібної торгівлі і e-commerce. Крім вже згадуваних Amazon і Walmart, це Alibaba Group, Home Depot, IKEA, CVS Caremark, H&M, Target, Walgreens, Zara, lowe’s і Costco. Ще одна – Louis Vuitton – зупинилася на порозі першої сотні, зайнявши 101 рядок рейтингу. Залишила топ-100 британська мережа супермаркетів Tesco, впавши з 74 позиції на 126. Жодна з українських компаній у рейтинг 500 найдорожчих брендів світу не увійшла.
Читайте також:
П’ять причин чому H&M потрібно виходити на український ринок саме зараз