
Євген Іваниця, JYSK Україна: В компанії щомісячно оцінюється рівень сервісу на рівні регіону, дистрикту чи окремого магазину


Сьогодні маркетплейси є чи не найбільшими гравцями на ринку e-commerce, тож очевидно, чому так багато продавців прагнуть потрапити саме на такий майданчик, як сайт закупка ком. Дійсно, це чудовий варіант для тих, хто хоче розвивати свою компанію в мережі, адже відкриває перед підприємцями величезні можливості.
Проте не всі взагалі розуміють, що таке маркетплейс, уявляючи його як звичайний каталог товарів в інтернеті. Насправді це абсолютно різні, хоча й схожі зовні ресурси.
Маркетплейс — це електронний майданчик, де представлені пропозиції товарів та послуг від сторонніх. Проте, на відміну від каталогу також відомого як прайс-агрегатор, покупка відбувається одразу на сайті майданчика без необхідності переходити на окремий сайт продавця. По суті, це інтернет-магазин, але замість одного постачальника в ньому торгує багато компаній.
Такі торговельні майданчики, як от Zakupka.com, дуже вигідні для бізнесменів, які планують переводити свою офлайн-компанію в мережу. Ба більше, ними можуть користуватися і ті підприємці, які вже давно спеціалізуються на онлайн-продажах, задля того, аби привабити нову цільову аудиторію. Чому? Бо маркетплейси мають безліч переваг перед іншими сервісами в інтернеті:
Жоден інший сервіс не може запропонувати стільки, скільки ви отримаєте від роботи на торговельному майданчику.
Звісно, справедливо буде згадати й про недоліки. По-перше, ви завжди залишатиметесь у тіні майданчика. Так, найімовірніше клієнт не запам’ятає конкретно вашу компанію, а згадає тільки ресурс, де він придбав конкретну річ.
По-друге, висока конкуренція, адже декілька фірм можуть пропонувати абсолютно ідентичний товар. Проте це цілком нормальне явище в ринковій економіці, тож його уникнути неможливо.
І останнє — необхідність дотримуватися умов співпраці, проте зазвичай вони цілком адекватні, оскільки маркетплейси також зацікавлені у співпраці з компаніями-продавцями.
Найперше, що вам слід зробити, — визначити вид онлайн-майданчика. Для кого ваш товар: для бізнесу чи звичайних людей? Якщо ви плануєте торгувати з компаніями, обирайте майданчик B2B-формату, а якщо зі звичайними клієнтами — ласкаво просимо на B2C-маркетплейс. Також перевірте, чи на обраному сервісі представлені ваші та суміжні категорії товарів.
Крім цього, треба врахувати ряд параметрів: розмір комісії, вимоги до кандидатів, особливості оплати та частота виплат, лояльність до розміщення товарів на інших сервісах тощо. Вони допоможуть обрати найоптимальніший варіант.
Коли платформу обрано, залишається зібрати необхідний пакет документів та укласти угоду. Зауважте, що більшість таких платформ працює виключно з юридичними особами чи ФОП. Тако обов’язковою умовою є наявність розрахункового рахунку в банку.
Менеджери онлайн-майданчика вас детально проконсультують, які саме документи вам потрібно надати для підписання договору. Крім того, врахуйте, що документація завжди ретельно перевіряється і лише після того ухвалюється рішення про співпрацю з вами.
Після підписання угоду вважайте, що все готове. Ви отримуєте готовий інструмент для розвитку власної страви на потужному ресурсі, тож вам залишається завантажити каталог власної продукції. Кожна товарна картках має містити світлину, краще — декілька, і детальний опис характеристик. Також не забудьте заповнити основні сторінки (про нас, доставлення, оплата, контакти тощо).
Як бачите, це зовсім не складно. Головне — мати бажання, тоді ви обов’язково зумієте потрапити на маркетплейс і отримати прибуток від онлайн-продажів.