Тренди-2017/18 в SMM від українських експертів: історії провалів, меми, влоги, stories та інше
Керівники Tabasco, QArea Inc., UAMaster, Danone Ukraine та інших компаній про те, як в 2018 році краще розвивати сторінки брендів у соціальних мережах.
З кожним роком в онлайн-маркетологів на порядку дня стає все більше питань. Нинішній рік не виключення: як зробити Facebook та Instagram бренду успішними, якщо все так швидко змінюється, що робити з Telegram, які інструменти допоможуть зібрати велику аудиторію, а які допоможуть краще продавати, з чим працювати, а про що краще забути. RAU розпитала українських експертів: які можливості для SMM-просування не повинні упустити рітейлери, на що важливо звернути увагу, щоб бути цікавим покупцю, які тенденції зараз в соціальних мережах і на що краще всього зробити ставку в 2018 році.
Олександр Смирнов, креативний директор і партнер TABASCO:
“Я б сказав, що головний тренд 2018 року полягає в двох пунктах:
1. Інтелект людський. SMM потрібен тільки в “багаті часи”, тобто не зараз. А інструмент існує до тих пір, поки він потрібен. Таким чином, SMM повинен показувати себе як актуальна і реактивна система, здатна швидко адаптуватися до зміни інформаційного поля, а не просто розмістити задану кількість картиночек з текстиками згідно з раніше затвердженим планом. Мізки, самостійність, вміння створювати цікавий контент – основний тренд SMM, який побудований на можливостях людини.
2. Штучний інтелект. Вже зараз очевидно, що серйозною підмогою і/або конкурентом SMM-фахівців стануть системи штучного інтелекту. Програми семантичного пошуку дозволяють ефективно моніторити ринок, автоматично визначаючи не тільки лідерів думок з будь-якої теми, але і тих, хто впливає на розвиток тієї чи іншої теми. Людина не здатна так швидко обробляти настільки значні масиви інформації. Автоматизація коментарів вже реалізована (система SMAI, розроблена агентством TABASCO) і дозволяє ефективно використовувати ботів в постах релевантних тем. Це не тільки виводить автоматизований SMM на новий рівень, але також відкриває широкі можливості для розвитку поглиблених систем управління рекламними кампаніями в мережах”.
Ельдар Нагорний, Chief business development officer в QArea Inc., співзасновник і керівник навчальних програм школи маркетингу SERENDIPITY:
“Якщо говорити про тренди в SMM в 2018 році, то вони, що логічно, продовжують історію 2017 року. Безумовний лідер за переглядами в соцмережах – відеоконтент. Причому онлайн-трансляції все більше завойовують своє місце в маркетингових міксах найбільших брендів. Онлайн – це історія про довіру до контенту, плюс всі підписники сповіщаються про запуск нового відео. Рітейл активно просуває свої відеоблоги і публічних персон, влогеров в Youtube і Facebook.
На зльоті Instagram з новими можливостями бізнес-акаунтів. Безумовно, ключовим інструментом просування контенту, поряд з платною рекламою, є Stories, вони стають все більш яскравими і винахідливими. А ще ми пережили результат аудиторії з Вконтакте і зростання аудиторії Facebook з 8 до 10 млн за 4 місяці. В результаті, рекламодавець йде з Вконтакте, де тепер складно відрізнити українця від інших користувачів через використання VPN. І Facebook перестав показувати частину аналітики по аудиторії з України, так як у нього було недостатньо часу, щоб її зібрати. Це тимчасово позбавляє нас частини можливостей рекламного інструменту, але в 2018 році, можливо, ситуація виправиться. Крім того, в Україні бум Telegram-каналів – соцмережі для інтровертів.
Ключова перевага Telegram з точки зору молодого покоління в тому, що він не вимагає реакції та відповіді, не вимагає діалогу, що дуже комфортно і безпечно для нового мовчазного покоління. Ключовий недолік же – відсутність скільки-небудь значущих засобів просування самих каналів всередині Telegram. Можливо, творцям вдасться вирішити цю проблему в наступному році. Більшість українських Telegram-каналів – все ще невеликі, і у рітейлу цілком є шанс створити найбільш помітний з них.
Взагалі загальний тренд на якісний контент зберігається – все менше сміттєвих конкурсів та полювання на призоловов, все більше цільового контенту для своєї, купуючої аудиторії”.
Євген Шевченко, засновник і керівник інтернет-агентства UAMASTER:
“Основні завдання для рітейлу в соцмережах на 2018 рік:
1. Платна реклама: «каруселі», звичайний і динамічний (товарний) ремаркетинг.
2. Чат-боти.
3. Залучаючі механіки двох типів:
3.1. Конкурси, акції в соцмережах для підвищення рівня взаємодії зі сторінкою;
3.2. Наскрізні механіки: конкурс/акція проводиться на сайті або лендінгу, соцмережа використовується як канал розповсюдження і додає охоплення. Такий підхід дозволяє побудувати емоційний зв’язок людини з продуктом, отримати необхідне охоплення, а головне – збільшити продажі.
4. Автоматизація в комунікаціях. Створення повідомлень на підставі даних CRM і соцмереж для PPC, email-маркетингу, SMM, Viber і іншого”.
Ксенія Козлова, Marketing and PR ресторанів Star Burger, SEO Gastro Club:
“1. Чат-боти. Як для ведення переписки, реалізації оплат через месенджер, так і для залучення користувача в гру; спілкування з брендами з використанням прописаних скриптів. У цьому сенсі треба говорити не тільки про Facebook, але і про Telegram, Instagram, Twitter і частково Вконтакте для тих, чий бізнес виходить за межі України. Месенджер-розсилка буде основним каналом комунікації.
2. Контент “360 градусів”. Фото, відео, VR – це вже доступні інструменти для просування бізнесу в мережі. Необхідно передавати важелі правління користувачеві. Він обирає картинку і вивчає простір самостійно.
3. Вірусне відео у форматі Stories та секундні меми. Stories набирають обертів, це доступний ненав’язливий контент, який не захаращує ваші бізнес-сторінки. У 2018 році будуть додані нові теги, кнопки, music-формат, за типом Flipagram, а також практичні в застосуванні Adobe Spark, STORIES AD, FLyr, Over і т. д.
4. Експертність поступиться місцем історіям провалів. Лідери думок підуть на другий план. Вже буде не цікава думка професіоналів, на зміну їм прийдуть факапи тих, чия думка сьогодні займає лідируючі позиції по залученню в свій контент.
5. Влоги у Facebook витіснять Youtube-канали.
6. Таргетологи займуть топові позиції. Мобільний ретаргетінг буде основним інструментом для здійснення покупок. Контент і таргетинг повинні бути налаштовані на одну аудиторію. Все більше SMM-гуру, перед запуском реклами, будуть проводити спочатку дослідження і тестувати таргетингові позиції бізнес-сторінок в своєму рекламному обліковому записі. Big Data і повний аналіз свого робочого сегмента.
7. Тексти скоротяться, з’явиться новий сленг. А незабаром відео зовсім замінить текст, і, надалі, цей формат займе більше 80% всього інтернет-трафіку.
8. Релевантність інформації, як основа контент-плану з запуском нативної реклами через всі digital-канали.
9. Augmented Reality (використання доповненої реальності). На прикладі програми від IKEA – Place.
10. Очиститься контент, ми наблизимося до 100% унікальності. Відео і фото-контент буде створюватися самостійно, або купуватися на стоках”.
Вікторія Ляльченко, Head of SMM в DIEVO:
“Головний тренд 2018-го – відеоконтент і live video. Такий формат не тільки краще залучає аудиторію, але і підвищує органічні охоплення. Єдиний недолік – виробництво відеоконтенту більш затратна по часу та місцевим бюджетам.
Щоб оптимізувати бюджет на SMM, рекомендую переглянути контент-стратегію і зробити акцент на якість, а не кількість. Краще три поста в тиждень з ідеальним віжуалом або відео, ніж сім посередніх з цитатками і мемчиками. До речі, скорочення кількості публікацій і акцент на продукт – це ще один тренд. Правда, в Європі та США практикують давно, а український ринок тільки починає використовувати такий підхід.
Також в 2018-му досягнуть піку популярності месенджери і chat-bots. Перші зручно використовувати для комунікації з постійними клієнтами в рамках програми лояльності, наприклад. А chat-bot спростить життя, оперативно надаючи відповіді на FAQ”.
Микита Коваленко, Digital Fox у Danone Ukraine:
“Мій особистий топ трендів в SMM для бізнесових сторінок на 2018 рік виглядає так:
1. Немає грошей на просування – можеш не старатися робити контент. Після жовтня органічне охоплення впало і відкату назад не буде. Якщо ти не нішевий унікальний продавець шкарпеток і хвостів лисиць…
2. Не відповів на гнівний пост роздратованого користувача, він відзначив тебе у своєму пості – можеш не робити контент. Робота з негативом давно вже вище якості контенту. А ще якщо це і лідер думок на хайпі – ой… всьо.
3. Робите класний контент – вітаю, точно такий же вже багато років роблять ваші конкуренти. Рубрика в рубрику…
4. Відео? Так, так, три роки вже відео і одне відео. Але 80% постів з картинками.
5. Довіра до прямої реклами в соцмережах і віра в її ефективність вже давно у мене особисто викликає смуток. Однак, і віра, і сприйняття реклами у платних постах від лідерів думок теж ось вже рік як усе… А цінники на пости блогерів викликають посмішку. Відразу після запитання, а хто це?
6. Внутрішній пошук в Facebook – коли ви зможете вбити в пошуковий рядок не ім’я людини, а “де купити піцу оболонь”, і отримати посилання на сторінку на найближчу піцерію і вона вам відповість – але то не в цьому році, проте чекаємо.
7. Реклама в месенджері Facebook – так, так, прямо у вікні месенджера і прямо навіть з урахуванням ключових слів переписки… чекаємо
8. І багато інших цікавих штук.
Будьте креативніші, SMM працює, просто його потрібно правильно готувати”.
Читайте також
Топ-10 найбільш важливих змін в Facebook для рітейлерів у 2017 році