Андрій Цвих, METRO: Криза — не вирок, а час нових можливостей
Фінансовий директор METRO Cash&Carry Ukraine про збільшення темпу зростання продажів, зростання частки ринку та покращення фінансових показників.
Андрій Цвих, фінансовий директор METRO Cash&Carry Ukraine, в інтерв’ю Віснику. Офіційно про податки розповів про особливості ведення бізнесу в Україні, вплив податкових новацій на діяльність компанії та розміри інвестицій в економіку України. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
– Останні два роки для багатьох видалися вкрай складними. Як би ви охарактеризували фінансові показники компанії за минулий рік? Які ключові завдання довелося вирішувати в першу чергу на посаді фінансового директора METRO Cash&Carry Ukraine?
– Безумовно, результати діяльності нашої, як і будь-якої іншої компанії, що працює на ринку, залежать від тих потрясінь, які переживає країна. Інфляція, падіння курсу гривні, зменшення купівельної спроможності населення, втрата магазинів на сході України та в Криму негативно вплинули на наші бізнес-показники. З іншого боку, це змусило нас адаптувати бізнес до нових обставин, провести певні структурні зміни в магазинах та центральному офісі, переглянути асортимент, цінову та маркетингову політику, створити нові та розширити існуючі канали збуту, прискіпливіше ставитися до управління грошовими потоками.
Ми вважаємо, що всі ці виклики допомогли нам скористатися моментом та стати сильнішими.
Підтвердженням цьому є збільшення темпу зростання продажів швидше за загальний тренд на ринку, зростання частки ринку та покращення фінансових показників. Значною проблемою для нас залишається нестабільність гривні і, як результат, істотний негативний вплив курсових різниць від валютних кредитів на прибутковість діяльності.
– METRO Group володіє магазинами у 25-ти країнах світу. Яка специфіка ведення бізнесу в Україні з точки зору податкової політики?
– Незважаючи на значний прогрес, що відбувся за останні роки в Україні, за рейтингом Doing Business-2017 Всесвітнього банку Україна посідає 80 місце серед 190 країн світу (для порівняння: Німеччина — на 17 місці). З точки зору привабливості для іноземного інвестора податкова політика України дещо програє порівняно з іншими країнами, де здійснює діяльність METRO Group.
Зокрема, дуже часто у фіскальній політиці держави порушується принцип стабільності податкового законодавства, внаслідок чого бізнесу важко своєчасно адаптуватися до нових змін і грамотно здійснювати середньо- та довгострокове планування діяльності підприємства.
Крім того, фіскальна політика держави часто позбавлена дотримання принципів рівності та справедливості, адже є правила, які надають привілеї в оподаткуванні та адмініструванні окремим учасникам ринку, водночас дискримінуючи інших суб’єктів господарювання (наприклад, використання РРО).
– Як ви ставитеся до різних професійних рейтингів? Наскільки вони впливають на репутацію компанії?
– METRO Cash&Carry Ukraine надзвичайно цінує свою ділову репутацію, оскільки є публічною компанією, яка ретельно відслідковує, як нас сприймають клієнти, постачальники, співробітники та інші гравці на ринку рітейлу. Тому ми не тільки приєднуємося до участі у таких рейтингах, а й проводимо власні дослідження.
– Ваша компанія вийшла на український ринок у 2003 році. Яку суму коштів інвестовано в національну економіку?
– Понад 550 млн євро. Компанія є найбільшим німецьким інвестором в економіку України. Нами створено робочі місця для понад 3000 працівників.
– Про який вклад компанії у вигляді сплачених за 2016 рік податків можна говорити?
– Попри те що курсові різниці внаслідок переоцінки валютних кредитів негативно впливають на фінансовий результат компанії, METRO Cash&Carry Ukraine входить до 100 найбільших платників податків держави. Тільки у 2016-му було сплачено понад 500 млн грн різних податків та зборів.
Джерело – Вісник
Читайте також –
METRO Cash&Carry Ukraine запустила пілотний проект інтерактивної взаємодії з клієнтами