
У ТРЦ Blockbuster Mall відкривається магазин Half Price


Мережа супермаркетів Varus підбила підсумки першого півріччя 2025 року. Зафіксувано зростання за всіма ключовими показниками: від фінансових результатів до розширення мережі та соціальних проєктів.
За шість місяців 2025 року Varus перерахував 1,049 млрд грн податків — на 20,97% більше ніж торік. Для порівняння: за весь 2024 рік компанія віддала державі 1,756 млрд грн. Нинішня динаміка показує, що річний показник може перевищити 2 млрд гривень.
Такі показники підтверджують статус мережі як одного з найбільших платників податків серед українських ритейлерів і свідчать про стабільний розвиток компанії навіть у воєнних умовах.
“Зростання наших податкових платежів — це не лише показник успішного розвитку компанії, а й свідчення нашої незмінної відданості Україні. Ми пишаємося тим, що можемо робити ще більший внесок у зміцнення економіки нашої держави та підтримку її фінансової стабільності”, — коментує Марина Паніна, CFO Varus.
Товарообіг мережі зріс на 18,1% порівняно з І півріччям 2024 року. Таке зростання у воєнний час підтверджує не лише стійкість бізнес-моделі компанії, але й незмінну довіру споживачів до бренду.
У липні Varus отримав перший транш кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку — майже 630 млн гривень з загальної суми кредиту понад 1 млрд гривень. Решту коштів компанія отримає до кінця року в рамках проєкту з підвищення продовольчої безпеки вартістю 2,2 млрд гривень.
Отримані кошти спрямовуються на розширення мережі, підвищення стійкості бізнесу та впровадження енергоефективних рішень у рамках підходу Green Economy Transition (GET). Ритейлер планує встановити сонячні панелі, модернізувати освітлення, впровадити реверсивні спліт-системи кондиціонування та розвинути стабільну логістику.
Договір про співпрацю з ЄБРР компанія підписала у березні 2024 року, і це важливий сигнал для всієї української економіки — великі міжнародні фінансові інститути продовжують інвестувати в українські компанії навіть в умовах війни.
Перше півріччя ознаменувалося відкриттям трьох нових локацій, що довело загальну кількість магазинів мережі до 115 супермаркетів. Кожне відкриття стало подією для місцевих жителів.
28 березня в Одесі на Французькому бульварі, 22, розпочав роботу новий супермаркет з повним спектром сучасних сервісів. Особливістю локації стала затишне Varus Cafe з барною стійкою та столиками для відпочинку.
28 червня у Києві за адресою вул. Тютюнника, 39 А відкрився Varus Home — друга локація столиці у форматі «біля дому». Цей магазин став справжнім острівцем зручності для швидких покупок.
“Ми дуже раді, що представили такий новий формат для наших клієнтів у Києві. Це місце, де кожен може швидко і зручно купити все необхідне, і навіть більше. Зручний інтер’єр, сучасні технології обслуговування та високоякісні продукти — це наші основні переваги”, — коментує Анна Луганська, директорка з маркетингу Varus.
4 липня у Києві відкрився ще один супермаркет у Софіївській Борщагівці за адресою вул. Лесі Українки, 30. Цей сучасний магазин вирізняється стильним інтер’єром та продуманим освітленням, що робить навігацію простою та інтуїтивно зрозумілою. З нагоди відкриття покупці отримували подарункові сертифікати та 50 грн бонусів за активацію промокоду в мобільному додатку.
Усі нові локації обладнані найсучаснішими технологіями. Каси самообслуговування та інноваційний сервіс Scan&Go дозволяють покупцям сканувати товари через мобільний телефон та оплачувати безпосередньо в додатку, мінімізуючи час на покупки. Для любителів онлайн-шопінгу працює сервіс доставки на сайті varus.ua.
Varus активно розвиває напрямок власних торгових марок, пропонуючи покупцям якісну альтернативу у широкому ціновому діапазоні. Наразі у мережі представлено 14 власних торгових марок, які охоплюють як продовольчі, так і непродовольчі категорії.
Власні торгові марки ритейлера закривають потреби клієнтів від мінімального цінового сегмента до середнього плюс, пропонуючи продукти з високими якісними характеристиками. Частка ВТМ у загальному товарообігу мережі становить 10,5% і постійно зростає.
У 2025 році компанія запускає 4 нові фокусні торгові марки, а також розширює асортимент у категоріях, де вже присутні власні торгові марки. Серед найпопулярніших брендів — Varto та «Вигода», які завоювали довіру споживачів завдяки оптимальному співвідношенню ціни та якості.
Varus активно впроваджує проєкти енергоефективності. На 21 супермаркеті мережі встановлено сонячні панелі, що частково покривають енергетичні потреби магазинів.
Це не лише економить ресурси компанії, але й підтверджує відповідальне ставлення до екології та відповідає стратегії переходу до “зеленої економіки”.
Соціальний складник залишається пріоритетом для мережі. За перше півріччя на благодійну допомогу спрямовано близько 7,7 млн грн.
Найбільш значущими проєктами стали:
Varus продовжує інвестувати у розвиток команди, демонструючи вражаючі результати у всіх напрямках HR-політики. За перше півріччя команда поповнилася 2009 новими професіоналами, які вже вносять свій внесок у розвиток компанії.
Внутрішня програма «Кухня талантів», яка працює вже третій рік, показала рекордні результати. За півроку отримали 224 заявки, відібрали 220 учасників. З них 160 вже переведені на бажані посади, 15 очікують переведення, 35 проходять навчання. Програма перейшла на новий рівень автоматизації через чат-бот, що спрощує процес кар’єрного зростання.
Компанія активно розвиває команду через навчання — провела 61 внутрішній тренінг (включно з розробленим з нуля тренінгом з тактичної медицини) та 7 зовнішніх тренінгів для керівного складу. Впроваджено систему наставництва, що підвищує готовність внутрішніх кандидатів до нових викликів та забезпечує компанію якісним кадровим резервом.
Революційною ініціативою стало відкриття вакансій для молоді віком від 17 років. За липень частка прийнятих 17-річних співробітників вже складає 7% від загальної кількості прийомів у Varus. Для них розроблено спеціальні позиції: збирач онлайн-замовлень та продавець торгівельної зали.
«Ми розуміємо, що 17-річні — це особлива аудиторія. Ми йдемо туди, де вони є, говоримо зрозумілою мовою і пропонуємо чесну угоду: ви нам — енергію й відповідальність, ми вам — стабільність і розвиток», — коментує Фелікс Матюшин, начальник відділу HR роздрібної мережі Varus.
Особливу увагу компанія приділяє ментальному здоров’ю команди. У межах проєкту VARUSтійкість за півроку підготували та надіслали 30 практичних комунікацій з інструментами для збереження психологічної стійкості, що допомагають співробітникам справлятися зі стресом у непростих умовах.
Важливим кроком стало дослідження стану корпоративної культури в умовах війни — провели масштабну Оцінку культури у всій мережі. Результати показали суттєвий прогрес у ключових сферах взаємодії, командності та залученості, довівши, що попри виклики війни компанія посилила корпоративну культуру.
Результати І півріччя 2025 року підтверджують правильність обраної стратегії розвитку. Компанія продовжує укріплювати позиції на ринку, розвивати інноваційні сервіси та підтримувати українське суспільство.
Мережа планує продовжити розширення, впровадження нових технологій та розвиток власних торгових марок, які вже завоювали довіру споживачів завдяки оптимальному співвідношенню ціни та якості.
Довідка. Varus — національна мережа супермаркетів, що представлена на ринку продуктового ритейлу України компанією “Омега”. Перший магазин мережі відкрився у 2003 році у Дніпрі, наразі загальна кількість — 115 супермаркетів у різних містах України та DarkStore у Києві. Мережа працює в кількох форматах: класичні супермаркети, магазини To Go і сервіс усвідомлених покупок varus.ua.