Всесвіт АТБ: розширення у 213 разів за 32 роки

Всесвіт АТБ: розширення у 213 разів за 32 роки

Сьогодні
  210
Костянтин Симоненко

Компанія АгроТехБізнес, від назви якої утворилися тепер всім відомі три великі літери АТБ, була заснована 1 листопада 1993 року. За майже 32 роки свого існування ритейлер розширив мережу більш ніж у 213 разів: від перших шести гастрономів у Дніпрі до 1281 магазину станом на липень 2025 року.

Liga.net розповіла про найбільшу українську мережу супермаркетів АТБ у цифрах і фактах. Найцікавіші з них RAU представляє у адаптованій версії.

Космічні темпи зростання

Наразі АТБ є найбільшою за кількістю магазинів мережею супермаркетів в Україні, яка присутня у 336 населених пунктах в 125 районах 22 областей.

У 1997 році, після того, як шість гастрономів з назвами дерев («Клен», «Тополя», «Сосенки», «Терен», «Калина», «Каштан») об’єдналися в одну мережу, з’явився перший магазин за межами Дніпра – в Кривому Розі. А ще за рік мережа з кількох десятків магазинів (тоді ще прилавкової торгівлі) отримала свою нинішню назву.

Першу сотню супермаркетів ритейлер мав уже в 2004 році, тобто через 11 років після заснування мережі. Далі справи пішли веселіше: за сім років мережа виросла вп’ятеро – до 500 торгівельних точок.

В 2016-му з’являється новий формат «чорного АТБ» з сучасним дизайном та обладнанням. Усі наступні магазини відкриваються у цьому форматі.

АТБ открыл первый супермаркет в новом стиле (+фото)

Вперше відмітку у 1000 магазинів мережа АТБ перетнула тільки в березні 2019 року, хоча могла зробити це значно раніше якби не російське вторгнення 2014-го і втрата близько двох сотень магазинів у Криму та на Донбасі. Напередодні повномасштабного вторгнення, як тоді повідомили RAU у компанії, на кінець 2021 року мережа налічувала 1314 магазинів. Тобто зростала приблизно по 120 магазинів на рік (інколи й по 150). Зараз щороку відкривається по 40-50 нових магазинів. Щомісяця з’являються нові. Наприклад, у червні 2025 року відчинили свої двері шість нових супермаркетів.

Інфографіка Liga.net

Розмір не головне

Середня площа магазину складає 600-700 кв. м (середня торгова – близько 450 кв. м). Найбільший магазин компанії, площею 1173 кв. м на дев’ять кас працює в Одесі. Найменший знаходиться в Кропивницькому і займає всього 148 кв. м та три каси.

Тепер мережа супермаркетів АТБ — це комплексна корпоративна екосистема, яка щодня обслуговує понад 3 млн покупців. В її роботі задіяно 59 000 українців, що робить компанію найбільшим приватним роботодавцем в державі і другим в державі  – після Укрзалізниці. Варто відзначити, що більше 46 000 співробітників – це персонал саме супермаркетів. Більша частина робітників (67%) – жінки. Щороку на роботу в АТБ наймають понад 4000 людей.

Робота АТБ під час війни: ключові факти та основні виклики

В середньому магазини АТБ мають однаковий асортимент на 3700 SKU. Виключення — магазини поблизу лінії боєзіткнення з «військовим асортиментом» життєво необхідних товарів (загалом 500-700 SKU). Зазвичай люди купують 6-7 позицій за один візит. Середній чек становить більше 250 грн. В топ-5 найпопулярніших товарів входять: банани, цукор, яйця, картопля і Coca-Cola (2 л). Один касир встигає обслужити 350 покупців за зміну, витрачаючи в середньому одну хвилину на кожного.

Зручність та вигода понад усе

Мережа працює у форматі м’якого дискаунтера, де приблизно третину асортименту складають товари власних торгових марок АТБ. Цю продукцію виготовляють 200 підприємств-партнерів, дехто постачає її вже більше 15 років. Такі товари мають найбільший попит через привабливу ціну, яка обумовлена відсутністю витрат на рекламу. В компанії кажуть, що товари ВТМ АТБ задовольняють усі потреби споживача.

Мережа АТБ запустила нову власну торгову марку «День у День»

Минулої осені мережа АТБ запустила нову власну торгову марку «День у День» і тепер має чотири основні ВТМ. У ціновій лінійці нова ТМ «День у День» розмістилася між бюджетною ТМ «Розумний вибір» та ТМ «Своя лінія», що пропонує товари сегмента середній плюс. Преміальний сегмент товарів у магазинах найбільшої вітчизняної торгівельної мережі представлено ТМ «De Luxe Foods & Goods Selected». Приваблива ціна та якість товарів для щоденних покупок 3 млн українців забезпечили ритейлеру зростання товарообігу з 176,9 млрд грн у 2022 році до 248,8 млрд грн у 2024-му.

Трансформація на вимоги часу

Під час повномасштабного вторгнення, що спричинило злам звичних ланцюгів постачання, власна система логістики полегшила ритейлеру забезпечення магазинів найнеобхіднішими товарами. Зараз АТБ має чи не найбільшу логістичну інфраструктуру в країні. Так, вісім власних і один орендований розподільчі центри загальною площею 179 161 кв. м цілодобово управляють товарними потоками в Центральному, Східному, Північному та Південному регіонах країни. Варто зазначити, що 6 із 9 РЦ мають мультитемпературний режим зберігання (склади класу А).

Щоденно переміщається та обробляється більше 6500 тонн вантажів. Для цього ритейлер має сім власних автоколон, що складаються з більш ніж 700 вантажівок.

У відповідь на блекаути, спричинені ракетними обстрілами енергетичних об’єктів країни мережа АТБ першою в Україні перевела всі супермаркети на LED-освітлення та впровадила системи рекуперації тепла для опалення.

АТБ скорочує споживання електроенергії по всім діючим магазинам мережі

Під час тривалих відключень світла компанія швидко забезпечила магазини генераторами та вжила заходи для економії електроенергії. Зокрема, 1272 магазини мають генератори, а 183 торгівельні точки та центральний офіс обладнано сонячними панелями. Ще 200 магазинів цьогоріч мають обладнати СЕС (у 2024-му їх було тільки 40). Загалом протягом 2022-25 років в енергонезалежність АТБ було інвестовано більше 650 млн грн і вже зараз 15% енергоспоживання покривають сонячні панелі.

Аби відповідати сучасним вимогам споживачів, які все більше купують товарів онлайн, наприкінці 2023 року ритейлер запустив мобільний застосунок, який об’єднав програми лояльності, особистий кабінет, чат-бот, партнерські сервіси, благодійність та онлайн-магазин. В додатку доступна функція «Скануй Купуй» (технологія Scan&Go) для самостійних покупок і перевірки цін.

Наразі додатком АТБ активно користуються 1,8 млн споживачів. Також 2 млн українців активно користуються ко-брендовими картками шести банків-партнерів, що дає спеціальні переваги при покупках в мережі та в інтернет-магазині АТБ, де представлено більше 3500 SKU.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку