Олег Антоненко, Айсберг: Про ефективну кастомізовану техніку для ритейла та творчу інженерію

Олег Антоненко, Айсберг: Про ефективну кастомізовану техніку для ритейла та творчу інженерію

Сьогодні
  213
Іван Зайцев

Генеральний директор одного з найбільших українських виробників торгового холодильного обладнання про актуальність кастомізованої техніки, впровадження інновацій та особливості розробки нового обладнання під вимоги ритейлера.

Ритейл – одна з тих сфер, де зміни відбуваються постійно. Покупці стають все більш вимогливими, все частіше звертають увагу не тільки на ціну та якість товарів, але й обстановку в магазині, рівень сервісу, зручність обладнання та багато іншого. Про те, як ритейлери та інженери разом працюють над новими модифікаціями торгового обладнання, щоб відповідати зростаючим запитам своїх клієнтів, RAU розповів Олег Антоненко – засновник і генеральний директор одного з найбільших українських виробників холодильної техніки – компанії Айсберг.

– Наскільки актуальні наразі для сучасного українського ритейлу індивідуальні розробки в галузі комерційного холодильного обладнання та які формати магазинів або закладів харчування переважно замовляють кастомізоване обладнання?

– Ритейл розвивається багатьма форматами, і залежно від того, які форми продажу та групи товарів представлені в конкретному форматі, виникає необхідність у тих чи інших індивідуальних розробках. У магазинів малого формату зазвичай потреби в кастомізованому обладнанні немає. Такі магазини відкриваються з мінімальними вкладаннями та стандартним комплектом обладнання серійних модифікацій.

У делікатесних та спеціалізованих магазинах (м’ясних, рибних), а також магазинах середнього та великого формату виникає необхідність створювати особливу експозицію деяких груп продуктів з метою більш ефективного їх продажу. Деякі мережі віддають перевагу комбінованим формам продажу продуктів – і через продавця, і в самообслуговуванні, і для цього потрібні спеціальні дисплеї. Багато ритейлерів мають своє особливе бачення презентації продуктів, і вони хочуть вигідно відрізнятися від конкурентів. Тоді починається справжня творча інженерія, і нам подобається створювати нове разом із нашими партнерами.

Комбінована вітрина з трьома охолоджуваними просторами – розробка для  США

– На чому базується ефективність індивідуальних технічних розробок та чи є переваги кастомізованого обладнання перед серійним?

– Ефективність нових технічних розробок полягає у вирішенні завдань якісної підтримки температури та вологості. А також у ефективності експозиції продуктів. У магазині самообслуговування товар продає себе сам. І ефективність продажу у системі самообслуговування безпосередньо залежить від того, як організовано презентацію товару. Сюди відносяться принципи гарної оглядовості продуктів, якісного освітлення. Також важливими є питання експлуатації, особливо для вітрин із вбудованими агрегатами, які використовуються для продажу продуктів без упаковки.

Промоційні вітрини Promo Meat для продажу м’яса в режимі самообслуговування (розробка для Таврія В) та Promo FV для овочів та фруктів (розробка для Daas, Румунія)

Холодильна вітрина Medusa Meat з вентильованими полицями для свіжого м’яса – розробка для Велмарт

Комбінована вітрина з висувними шухлядами для продажу м’яса – розробка для Varus

Нова техніка проходить випробування у лабораторії. Другий етап – випробування вже роботою в магазині.  Майже ніхто з наших замовників не ділиться повною інформацією про те, наскільки ефективним виявилося те чи інше технічне рішення. Якщо модель підтвердила свою ефективність під час експлуатації, її обов’язково будуть замовляти ще. Тому ефективність нової моделі дорівнює кількості нових замовлень.

Зазвичай наші партнери створюють нові модифікації обладнання разом із нами. Потім вводять їх у стандарт для своєї торгової мережи. Так індивідуальне стає серійним.

Холодильні автономні вітрини Orange Plug-in з максимальним оглядом овочів та фруктів – розробка для Carrefour

Холодильна вітрина для шоколада з системою контролю вологості 40-50% та температури +15°С – розробка для Сільпо

Холодильні острови Butterfly Plug-in з автономною системою охолодження та системою зрошення для овочів та фруктів – розробка для Cільпо

Холодильний острів Cube для продажу фруктів – розробка для Вірменіїї

– Для яких продуктових категорій переважно замовляють кастомізоване обладнання?

– Індивідуальну розробку холодильної техніки замовляють практично для всіх продуктових категорій – овочі, фрукти, кулінарія, соління, м’ясні та рибні продукти, обладнання для продажу вина. Навіть пристінні регали, які всі сприймають як суто серійне обладнання, розробляються під конкретний проект – з особливою шириною полиці, корпусу, позицією та конструкцією випарника, температурою, обробкою тощо.

Панорамні холодильні вітрини з прозорою задньою стінкою – розробка для міської крамниці морепродуктів

Холодильна вітрина Medusa з напівкруглими полицями для овочів та фруктів – розробка для Delicate

У магазинах зараз часто організовують виробництво свіжих продуктів. І не лише для продажу безпосередньо у торгових відділах, коли технологічне обладнання інтегрується в торгову лінію. Зараз один із трендів – це невеликі кафе у супермаркетах та торгових центрах. Для цього ми виготовляємо спеціальні комплектні лінії обладнання, які завжди кастомізовані, хоча можуть складатися з вже розроблених вузлів. Індивідуальність цих ліній залежить від меню, яке розробили власники для свого кафе. І оскільки немає однакових меню, лінії відповідно теж мають свої особливості.

Комплектна лінія обладнання для приготування та продажу їжі – розробка для Велмарт

Сервісна лінія для кафетерія Ultramarket

Які принципи в розробці обладнання ви використовуєте? Наскільки кастомізована техніка дорожча, ніж серійна?

– Принципи розробки техніки Айсберг закладено у концепції компанії. Конструкція та дизайн обладнання, система охолодження та енергозберігаючі технології повинні забезпечувати збільшення продажів та скорочення витрат магазину – Техніка Ефективної Торгівлі. Найважливіші принципи нашої роботи – ефективність збереження якості продуктів, енергоефективність, ефективність продажу. У цьому переліку немає одного – вартості. Стартова вартість техніки – важливий параметр, але не головний, оскільки ефективний холодильник з малим енергоспоживанням та якісним холодом в експлуатації набагато вигідніший, ніж його дешевий аналог.

Лінія вітрин Cube із системою зрошення «туман» для риби – розробка для Велмарт

Кутовий модуль з системою зрошення «туман» для риби вбудовано в острів гастрономічних вітрин  – розробка для гастрогалереї ОнDe

Напівкругла холодильна вітрина з радіусом вигину на замовлення Galmart, Узбекистан

– Як виникають інженерні ідеї? Ви використовуєте досвід інших виробників та їх розробки? Скільки часу йде від розміщення замовлення до встановлення обладнання в магазині?

– Ми принципово не копіюємо і не крадемо чужі конструкції. Ми створюємо свої. Здебільшого, ідеї розробляються разом із замовниками. Але іноді це суто інженерна творчість Айсберг, як наприклад, лінія вітрин у дизайні Diagonal. І тут доводиться заглядати у майбутнє, спираючись на власну інтуіцію та бачення преспектив.

Холодильні вітрини в дизайні Diagonal на виставці EuroShop-2017, Німеччина

Острів холодильних вітрин Comfort Diagonal з вбудованою низькотемпературною комбінованою вітриною та модулем для обходу колони – розробка для Велмарт

Спеціалізована холодильна вітрина Diagonal з нахиленою експозиційною поверхнею для продажу оливок – розробка для Grand Majidi Mall, Ірак

Лінія вітрин Diagonal для приготування піци та продажу випічки – розробка для Grand Majidi Mall, Ірак

Інженерами Айсберг напрацьовано значний досвід розробки індивідуальних технічних рішень. На 90% нам вдається створювати обладнання, яке не потребує значних коригувань після виготовлення дослідного зразка. Термін виготовлення залежить від складності виробу, іноді це 1.5 – 2 місяці, іноді довше.

Все нове обладнання проходить випробування у лабораторії. Безумовно, ми спостерігаємо за експлуатацією перших екземплярів такої техніки. У разі потреби покращуємо її вже в умовах експлуатації. Все залежить від того, наскільки точно сформульована експлуатаційна задача і чи відповідає вона реальності.

Холодильні та теплові кулінарні вітрини з нахиленою експозиційною поверхнею – розробка для Сільпо

– Кастомізована техніка – це саме холодильні меблі або ще й системи охолодження?

– Айсберг розробляє за спеціальними замовленнями не тільки вітрини, а й індивідуальні системи охолодження, відтавання та утилізації тепла. Багато з цих розробок запатентовані як винаходи та корисні моделі – євразійський патент 012195, патенти України 114635, 105207, 25036, 77925, 23288 тощо.

Станція охолодження з ресиверною групою та системою утилізації тепла у контейнерному виконанні – для Ultramarket

Система охолодження супермаркету з системою рідинного відтавання – для Carrefour

– Які проекти для вас є найцікавішими?

– Найцікавіші проекти – це ті, що попереду.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Результати роботи мережі Еva у І півріччі 2025-го: 29 нових магазинів, 14,8 млрд грн доходу, 2,5 млрд грн податків, 800 млн грн інвестицій

Результати роботи мережі Еva у І півріччі 2025-го: 29 нових магазинів, 14,8 млрд грн доходу, 2,5 млрд грн податків, 800 млн грн інвестицій

Мережа магазинів Еva продовжує активно розвиватися та демонструє вагомі результати у ключових напрямах своєї...
time icon  
  38
Усі новини ринку