Ольга Шевченко, EVA: В цьому році інвестуємо в розвиток мережі не менше 200 млн грн
Виконавчий директор EVA про розвиток мережі в 2016-му і плани на 2017-й, експансію мережі в західні і південні області, ставці на власні торгові марки та багато іншого.
Лінія магазинів EVA – національна мережа магазинів для жінок формату drogerie. У березні 2017 року компанія відкрила магазини в Вінницькій області і тепер представлена у всіх областях України. На початок 2017 року в Україні нараховувалося 448 магазинів EVA, що дозволило компанії стати лідером в Україні серед мереж drogerie за кількістю торгових точок. Про підсумки роботи Лінії магазинів EVA в 2016 році rau.ua розповіла виконавчий директор компанії Ольга Шевченко.
– Скільки інвестували в розвиток мережі в 2016-му і скільки готові інвестувати в 2017-му?
– Розвиток бізнесу, розширення мережі – це завдання, які компанія ставить перед собою щороку. У 2016-му Лінія магазинів EVA зросла на 127 магазинів – це рекордна кількість відкриттів за рік за всю історію компанії. Сума інвестицій в 2016-му склала понад 200 млн грн. На 2017-й у компанії ще більш амбітні цілі, тому сума інвестицій буде не меншою.
EVA: курс на Захід
– Чим викликана експансія на захід України?
– Експансія на захід України з самого початку була позначена в планах розвитку компанії. Наш розвиток відбуввся поступово, освоювали домашній ринок – Дніпропетровський регіон, потім Центр, Схід і Південь України.
Розвиток компанії в західному напрямку стримував єдиний фактор – відсутність логістичного комплексу в центральній частині України.
Маючи розподільний центр в Дніпрі, ми розуміли, що вартість доставки товарів у західні регіони буде невиправдано високою. Тому в 2015-му придбали складський комплекс в Броварах, що дозволило компанії почати експансію. У минулому році перші магазини відкрили у Львівській, Хмельницькій, Закарпатській, Івано-Франківській, Волинській, Рівненській та Чернівецькій областях. За кількістю відкриттів в 2016-му році західний регіон лідер – 33 нових магазини.
– Чи є якісь особливості ведення бізнесу в західних областях?
– Захід України – новий для нас регіон, в якому мережа активно розвивається і росте. До його особливостей можна віднести святкові дати католицької церкви, які місцеві жителі шанують і дотримуються. Акціонування, промо-активності, графік роботи магазинів EVA ми плануємо з урахуванням традицій західного регіону України.
Відкриті торік магазини показують вражаючі результати і перевершують наші очікування. Все-таки в західних областях бренд EVA практично не був відомий. У планах на 2017-й зміцнювати присутність мережі на Заході України.
– Логістичний центр у Броварах – це добре, але є намір відкривати ще один центр ближче до західних регіонах?
– Так, такі плани є, але до реалізації приступимо не в цьому році.
– Як обслуговуються південні області – адже там мережа теж активно розвиваєте?
– Магазини EVA південного регіону в 2016-му показали гарну динаміку. Сумарно у Миколаївській, Херсонській, Одеській областях налічується 72 магазини мережі. Сезон високих продажів на півдні – літо, коли велика частина українців їде у відпустку до моря. Обслуговування магазинів південного регіону проходить за єдиними стандартами, виробленими в нашій компанії.
Принцип розвитку мережі EVA – територіально не розпорошувати магазини, освоювати міста присутності досить щільно.
Таким чином, за рахунок впізнаваності бренду підвищується ефективність кожної нової торгової точки, і економляться кошти на логістику.
Своя сорочка
– Яка зараз частка ВТМ в асортименті? Чи плануєте збільшувати?
– Кожен третій товар, який купується в магазинах EVA – це товар private label. У 2016-му ми розробили і вивели на ринок сім нових ВТМ. На даний момент у мережі представлені 33 власні торгові марки – більше 3000 SKU. Наші бестселери – декоративна косметика «Patricia Ledo», «LCF», «GlamBee», засоби по догляду за шкірою особи і тіла, засоби по догляду за волоссям «MAY», засоби жіночої гігієни «Ombrello», «Lingery», підгузники «JOY», товари дитячої категорії «Honey Bunny».
Ми пишаємося тим, що останні два роки в рейтингу наших власних ТМ на перші місця вийшли бренди в складних брендозалежних категоріях. Це говорить про зміну ставлення покупців до товарів ВТМ, збільшення лояльності.
В топ-100 найбільш продаваних товарів – 60 товарів власних торгових марок. У 2017-му продовжимо розробки в напрямку ВТМ, запропонуємо покупцям новинки в категорії дитячі товари, декоративна косметика, парфуми, догляд за волоссям, догляд за тілом. У наших планах збільшення частки ВТМ на 35%.
– Як шукаєте виробників для ВТМ? Чи є у вас власне виробництво або плани з його створення?
– Наші партнери – українські та зарубіжні підприємства: більше 100 виробників в 17 країнах. Пошук виробників – масштабна копітка робота, яка складається з всебічного вивчення ринку і технологій з тим, щоб правильно і детально сформувати вимоги до якісних характеристик продукту.
Пробні зразки ми тестуємо всередині компанії, проводимо лабораторні дослідження на відповідність вимогам і впливу на споживача.
Наші основні вимоги до виконавців: забезпечувати стабільну якість товару, дотримуватися суворих термінів виробництва і постачання товару в мережу.
Власних виробництв поки у нас немає. Може бути, ми до цього прийдемо.
– Кого вважаєте своїм конкурентом?
– На українському ринку drogerie працюють чотири основних оператора, також присутні локальні мережі магазинів, спостерігається тенденція розширення асортименту товарів для дому у великих мережах FMCG-супермаркетів.
В залежності від місця розташування торгової точки, конкуренцію може представляти і локальний магазин побутової хімії, і великий супермаркет, і магазин біля дому.
Кожен прагне запропонувати своїм покупцям товар за найкращою ціною. Тому ми постійно проводимо моніторинг ринку, вивчаємо споживчий попит, розробляємо нові акції, ексклюзивні проекти, персональні пропозиції з метою зацікавити, залучити, утримати покупця.
– Чи доводилося у минулому році закривати магазини, якщо так – то скільки і з яких причин?
– Одночасно з відкриттям нових магазинів у нас проходить процес ребрендингу, коли торгові точки переоформляються у відповідності з єдиним фірмовим стилем. Як правило, магазин закривається на 1-1,5 місяця, проводиться ремонт та реконструкція торгового залу, змінюється обладнання, оновлюється вивіска.
Є окремі випадки, коли магазин переїжджає в цьому ж районі в більш комфортне приміщення. Але бувають і закриття внаслідок помилково прийнятого рішення щодо вибору локації. У цьому випадку ми не отримуємо очікуваного результату і приймаємо рішення про закриття. У 2016 році таке сталося тричі.
В цілому процес розвитку і вдосконалення відбувається у нас постійно: для зручності покупців ми покращуємо викладку і зонування груп товарів, працюємо над перспективним форматом магазину, прагнемо відповідати сучасним тенденціям. Наша мета – запропонувати такі умови покупки, щоб від кожної угоди покупець був у захваті, приходив до нас, приводив друзів, рекомендував магазини EVA своїм знайомим.
Читайте також –
EVA і Watsons відкрили найбільше площ серед drogerie-рітейлерів у 2016 році