
Дискаунтери під тиском: управління з питань конкуренції та ринків (CMA) Великої Британії розглядає можливість запровадження обмежень для Aldi та Lidl


Найбільші британські супермаркети отримають можливість відкривати більше магазинів у районах, де домінують Aldi та Lidl, оскільки Управління з питань конкуренції та ринків (CMA) розглядає можливість запровадження нових обмежень для німецьких дискаунтерів.
Як повідомила редакція The Telegraph, CMA, що регулює діяльність монополій у Великій Британії, переглядає чинні правила, які не дозволяють великим супермаркетам блокувати відкриття магазинів конкурентів.
Ці правила, відомі як обмежувальні земельні застереження, наразі вимагають від супермаркетів безперешкодного відкриття магазинів конкурентів. Однак ці правила стосуються лише найбільших британських ритейлерів, серед яких Tesco, Sainsbury’s, Morrisons, Asda, Waitrose, M&S та Co-op.
У той час як німецькі гіганти дискаунтерів Aldi та Lidl були звільнені від цих обмежень, що дозволило їм розширити свою присутність по всій Великій Британії.
Згідно з чинними правилами, семи найбільшим британським супермаркетам заборонено включати до договорів пункти, які б перешкоджали конкурентам відкривати магазини в тому ж місці. Як наслідок, цим ритейлерам довелося переглянути свої договори, щоб забезпечити відповідність правилам, які, за словами CMA, покликані принести користь споживачам, надаючи їм більший вибір і нижчі ціни.
Проте керівники супермаркетів дедалі більше розчаровуються тим, що вони називають «несправедливими правилами гри» порівняно з Aldi та Lidl.
Коли у 2010 році були запроваджені правила, німецькі дискаунтери мали відносно невелику присутність у Великій Британії, тому їх не включили до обмежень. З того часу Aldi виросла до четвертого за величиною британського продуктового ринку, обігнавши Morrisons, а Lidl стала шостою за величиною. Разом ці дві мережі займають майже 20% продуктового ринку Великої Британії.
Наразі Aldi має понад 1 200 магазинів, а Lidl – понад 960, порівняно з 1 100 магазинами Asda та 1 400 магазинами Sainsbury. І Aldi, і Lidl мають амбітні плани відкрити сотні нових магазинів у найближчі роки.
Керівники британської роздрібної торгівлі висловлюють занепокоєння, що Aldi та Lidl використовують обмежувальні пункти у власних контрактах, щоб перешкоджати конкурентам відкривати магазини поруч з ними в торговельних парках. Вони заявляли минулого року, що дискаунтери використовують «юридичні хитрощі», щоб запобігти переїзду конкурентів у заміські торгові центри.
Наскільки відомо, CMA розглядає ці занепокоєння, а керівники супермаркетів закликають антимонопольний орган переглянути чинну систему. Питання полягає в тому, чи повинні правила тепер поширюватися на Aldi та Lidl, враховуючи їхнє значне зростання, або ж обмеження повинні бути повністю зняті для всіх супермаркетів.
CMA зазначило, що тримає ситуацію під контролем, щоб гарантувати, що правила і надалі сприятимуть чесній конкуренції. Співробітники супермаркетів сподіваються, що CMA вирішить повністю скасувати обмеження, особливо після нещодавніх зусиль лейбористів, спрямованих на послаблення регуляторного тягаря.
Прес-секретар CMA сказав: “Постанова про розслідування ринку продовольчих товарів (контрольовані землі) відіграє важливу роль у підтримці конкуренції між супермаркетами, що має вирішальне значення для фінансів сімей по всій країні. Ми усвідомлюємо занепокоєння з приводу того, що наказ має поширюватися на більшу кількість супермаркетів у зв’язку зі змінами в продуктовому секторі, і ми завжди тримаємо це питання на контролі, щоб забезпечити рівні умови гри”.
Джерело – Retail gazette