
Ультрасучасний дизайн та цифрові інновації: Hugo відкрився в новому форматі в ТРЦ Respublika Park


6 березня в КВЦ Парковий пройшов другий спеціалізований захід RAU HR Conference для HR-директорів, рекрутингових команд, топ-менеджерів та СЕО компаній з різних сфер роздрібної торгівлі.
Головною темою заходу стало питання: «Трансформації ринку праці в умовах війни: виклики та стратегії відтворення робочої сили».
Говорили про демографічну кризу в країні, яка почалася ще до великої війни, а наразі посилилася, про економічно неактивне населення та важливість його залучення до роботи, а також про утримання кадрів, створення дитячих садочків на території підприємств, підняття заробітної плати, зменшення навантаження на працівників та багато іншого.
Загалом на заході виступило 23 спікери, що представляють різні напрямки сфери торгівлі, рекрутингу та аналітики. Зокрема, перша заступниця міністра економіки України Тетяна Бережна, перша заступниця міністра соціальної політики України Дарина Марчак, HRD Metro Україна Анна Толмачова, керівниця департаменту розвитку ГО Військова школа «Боривітер» Юлія Похолюк, CEO FGK Financial Group, голова Асоціації підприємців-ветеранів Сергій Позняк, СЕО Будинок іграшок Марія Назаренко, HRD Suziria Group Марина Калюжна, HR-директор АНЦ Юлія Кузьменко, генеральна менеджерка Global HR Solutions Анастасія Шевченко, керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова, маркетинг-директорка robota.ua Юлія Далібук та інші.
Партнерами HR Conference цьогоріч виступили: страхова компанія Ingo, благодійний проєкт ГеройCar, міжнародне рекрутингове HR-агентство Lugera Ukraine, природна мінеральна вода Крайна та АІ платформа для перевірки сумісності людей і команд Sumisni.
На RAU HR Conference зібралися представники таких компаній як KFC, Вчасно, Lacoste, Будинок іграшок, Gabar, Akvarel, АНЦ, Подорожник, Золотий вік, Maudau, МХП, Varus, Фокстрот, eSputnik, Епіцентр, Ukrnafta, Рукавичка, Галицька свіжина, Антошка, MasterZoo, Укрзолото, Flagman, KLO, Акордбанк, adadas, Yves Rocher Ukraine, Алло, Sport City, Dragon Capital, ISEI, Puma, Аптека 9-1-1, Eva, Sky Loft Hotel by Rixwell, OKKO, Solmar, Pandora, Novus, БО БФ Руслана Шостака, ГО Військова школа «Боривітер», Чистенько, Leroy Merlin, Sova, Полісся Продукт, Auchan Україна, Аптека Доброго Дня, Фора, Meest International, Comfy, TA-DA! та інші. Усього захід відвідали представники понад 120 компаній.
Всього на захід завітало близько 250 учасників, зацікавлених в якісному та послідовному закріпленні репутації ритейлу як найбажанішої галузі при працевлаштуванні.
Ще до початку заходу гості активно спілкувалися та фотографувалися біля бренд-вола події з логотипами партнерів і спонсорів RAU HR Conference.
На відкритті заходу з привітальним словом до присутніх звернулася СЕО Асоціації ритейлерів України Оксана Приходько.
Вона зазначила, що HR Conference – ідеальний майданчик для HR-директорів, рекрутингових команд, топ-менеджерів та СЕО компаній, які прагнуть залишатися на передовій лінії змін у сфері управління людським капіталом.
В залі не було вільних місць: якісна та уважна аудиторія, сильна програма та спікери створили особливу синергію заходу.
Перший блок конференції розпочався з теми: «Вплив війни на всі складові людського капіталу в Україні в коротко- та довгостроковому горизонті».
У ньому взяли участь Тетяна Бережна, заступниця міністра економіки України (онлайн-підключення), Дарина Марчак, перша заступниця міністра соціальної політики України, Юлія Похолюк, керівниця департаменту розвитку ГО Військова школа «Боривітер», Сергій Позняк, власник та CEO FGK Financial Group, голова Асоціації підприємців-ветеранів, член CEO Club, та модератор Оксана Приходько, СЕО RAU.
Тетяна Бережна, заступниця міністра економіки України розказала, що приблизно 800 000 жінок, які проживають в сільській місцевості не працюють по ряду причин: доглядають за дітьми чи за хворими батьками.
За словами Тетяни Бережної, в Україні є категорія безробітних людей, які шукають роботу та готові почати працювати вже через два тижні. А є категорія економічно неактивних людей, які шукають роботу, але не можуть знайти себе на сучасному ринку праці. Один зі шляхів пошуку себе – перенавчання, і держава готова в цьому допомагати. На сайті Державної служби зайнятості є інформація про ваучери для навчання у розмірі понад 30 000 грн, грант на власну справу, навчання для ветеранів, грант для ветеранів та членів їхніх сімей, компенсації для роботодавців тощо. Ця інформація детально розписана на сайті Державної служби зайнятості.
В 2024 році за допомогою держави перенавчили 100 000 людей та 250 000 працевлаштовані службою зайнятості.
Також Тетяна Бережна зазначила, що наразі йде робота над новим трудовим кодексом України. Адже наявний датується 1971 роком.
Тетяна Бережна каже, що нова економіка неможлива без інвестицій у навчання, тому перенавчання – це дуже важливо.
Перша заступниця міністра соціальної політики України Дарина Марчак каже, що приблизно 4,5 млн людей не буде вистачати на ринку праці України. Вона зазначила, що демографічна криза в Україні почалася вже давно, а повномасштабне вторгнення її посилило. За її словами, є кілька основних факторів, які впливають на демографічну кризу: дуже низька народжуваність в Україні, передчасна смертність та міграція.
Тож компаніям потрібно працювати з резервами: 800 000 жінок, які проживають в сільській місцевості та економічно неактивні, 860 000 ВПО, приблизно 1 млн людей з інвалідністю (і ця цифра буде лише збільшуватися). Також кандидати будуть ставати старші, тому будь-які форми ейджизму – не припустимі.
Уряд теж працює, щоб залучати якомога більше жінок та пропонує оплату послуг муніципальної няні, також закликає компанії розвивати дитячі садки на підприємствах. Має і субсидії на оренду житла для ВПО. Програма вже працює з січня 2025 року та покликана надати компенсації за оренду житла ВПО та юридично захистити цю категорію людей. Орендодавців закликають підписувати офіційні договори, а держава буде сплачувати податки за них.
Сергій Позняк, власник та CEO FGK Financial Group, голова Асоціації підприємців-ветеранів, член CEO Club розповів, що на фронті зараз 520 000 підприємців.
За його словами, підприємцям, які з початком повномасштабного вторгнення пішли на фронт, потім стали ветеранами і продовжили свій бізнес, дуже важко. Один з факторів – це те, що поки людина була відсутня, в її ніші успішно розвивалися інші компанії. Коли вона повернулася, вже важко конкурувати. Він додав, що ветеранство в бізнесі – це дискримінуючий фактор. І зважаючи, скільки по завершенню війни буде ветеранів, це не їх треба реінтегрувати, а суспільству реінтегруватися.
Керівниця департаменту розвитку ГО Військова школа «Боривітер» Юлія Похолюк розповіла, що інклюзивне місце роботи ветерана – це важливо, проте більш вагомо – комфортне емоційне середовище. Вона доповнила, що ветерани отримали колосальний досвід на фронті, який можуть адаптувати у цивільному житті.
Далі конференція продовжилася аналітичним блоком.
Результати аналітичного дослідження «Виклики та динаміка ринку праці в ритейлі» представили керівниця відділу аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова та маркетинг-директорка robota.ua Юлія Далібук.
За підсумками 2024 року кількість вакансій більша на 4% від довоєнного рівня. Хоча прогнозується, що найближчими роками темпи зростання сповільняться. Попри збільшення вакансій, кількість кандидатів, готових їх зайняти, зменшується. Число тих, хто шукає роботу, суттєво впало порівняно з 2023 роком по всіх регіонах і станом на грудень 2024 року становило 129 032 резюме. Для порівняння: у січні 2024-го кількість резюме на ринку сягала 163 149 проти 176 979 у січні 2023 року.
Перед роботодавцями все гостріше поставатимуть виклики утримання співробітників та залучення кандидатів.
Попри труднощі з кадрами, більше 40% українського бізнесу в 2024 році було налаштовано на розширення штату та запуск нових продуктів. Серед основних напрямків інвестування також були реклама та маркетинг, навчання співробітників та розширення географії продажів. Приблизно п’ята частина опитаних компаній вкладалася в цифровізацію та автоматизацію.
Людмила Мартинюк, HRD Родинна Ковбаска, співзасновниця Асоціації HRD Львів представила дослідження ситуації на ринку праці на заході нашої країни (Львів та Львівська область). Вона розповіла, що в Асоціацію HRD Львів входять компанії різних сегментів. Тож, 82% опитаних компаній підтвердили, що мають дефіцит кадрів (сюди входять і ритейл компанії), а 18,2% дефіциту кадрів не мають (ритейл тут не представлений). Також приблизно 48% бізнесів не проводили опитування лояльності працівників – eNPS. Проте це варто робити хоча б один раз на рік, краще – два та більше.
За словами Людмили Мартинюк, ключові вакантні посади в західному регіоні – водії, продавці та бухгалтери. А серед основних причин плинності кадрів – мобілізація та відсутність бронювання (41%), виїзд за кордон (19%), рівень заробітної плати (16%), навантаження та умови праці (11%), кар’єрні зміни (5%), емоційні фактори (5%) та бізнес-фактори (3%).
Серед основних пріоритетів на 2025 рік Людмили Мартинюк виділяє: знайти нові рішення збуту/клієнтів, можливість збільшити заробітну плату та можливість зберегти команду в повному обсязі.
Після першого блоку заходу на всіх учасників чекала кава-пауза. Кожен охочий міг взяти участь у благодійному зборі на бойовий пікап для воїнів, що зараз на Покровському напрямку. Збір проводився відомим проєктом ГеройCar, який вже три роки постачає пікапи на фронт. Їх стенд стояв в залі.
Також СЕО Асоціації ритейлерів України Оксана Приходько нагадала всім, що спеціально до заходу було розроблено мобільний додаток RAU HR Conference 2025, в якому є і програма, контакти всіх учасників, щоб швидше налагодити діджитал нетворкінг.
Після короткої паузи розпочався другий блок: «Обмін досвідом і обговорення викликів».
У панельній дискусії на тему «Інвестиції в розвиток бізнесу vs інвестиції в розвиток людей» взяли участь Аліна Кіптик, CEO Tasty Food Ltd, франчайзі KFC, Юлія Кузьменко, HRD АНЦ, Євгенія Кузьминська, HRD ОККО, Наталя Байдик, HRD Подорожник та модератор Анна Толмачова, HRD Metro.
Євгенія Кузьминська, HRD ОККО розповілає, що OKKO Group – це понад 10 різних напрямків бізнесу, серед яких 410 АЗК. А тогоріч компанія заплатила на 36% більше податків, ніж в 2023 році. Понад 21 млрд грн.
Вона підкреслила, що основне для бізнесу – утримання персоналу. Адже прямі витрати, щоб знайти оператора АЗК – 12 698 грн. Якщо це топ-посада, сума ще більша. І якщо раніше одну вакансію закривали в середньому за 18 днів, наразі – це 24 дні.
Наталя Байдик, HRD Подорожник наголосила, що в 2024 році мережа аптек Подорожник відкрила 435 точок. Також запустила нові формати: першу навчальну аптеку (в планах ще п’ять відкриттів) та перший мобільний аптечний пункт.
У фармбізнесі і до війни були проблеми з персоналом, наразі криза лише посилилася. За словами Наталії, мережа Подорожник має 81 співпрацю з навчальними закладами України, а 15% команди – це студенти. Також добре працює реферальна програма, за якою в компанію вже прийшло 1600 людей. Також Подорожник інвестує в ШІ, щоб покращувати роботу персоналу.
Аліна Кіптик, CEO Tasty Food Ltd, франчайзі KFC, розповіла, що попри виклики воєнного часу, мережа розширилася на 17 закладів в 2024 році.
За словами Аліни, через кількісне зростання, зріс і штат співробітників на 15%. Тож один з напрямків інвестицій – автоматизація сервісу. До прикладу, тогоріч 82% замовлень були зроблені через кіоски самообслуговування. Окупність одного кіоска – приблизно два-три місяці. Також вже тестують екзоскелети – це фізична допомога персоналу.
Також вона звернула увагу, що наразі вже три нові заклади будуються, кілька на стадії проєктування і що в 2025 році будуть заходити у нові регіони. Щодо підбору людей мають всього два критерії – щоб людина мала бажання працювати і підходила по цінностям компанії. Далі вже компанія навчає та інвестує в людину.
Юлія Кузьменко, HRD АНЦ розповіла, що тогоріч мережа відкрила 278 нових точок. А основний акцент роблять не на кількості точок, а щоб стати Lovemark для клієнтів.
Основна плинність в компанії АНЦ не через заробітну плату, а через втому та навантаження. Проте тут розуміють, щоб стати Lovemark для клієнтів, спочатку треба стати Lovemark для своїх співробітників. І якщо компанія вимагає, щоб сервіс був на найвищому рівні, має максимально автоматизувати його для фармацевтів. Саме тому head офіс часто «пірнає» в роботу фармацевтів, аби зрозуміти, яким чином можна покращити та спростити їх роботу.
Юлія зазначає, що наразі середньомісячна плинність в компанії менше 2%, укомплектованість – 95%, проте для фармбізнесу це не є дуже гарним результатом.
Далі у всіх учасників була перерва на обід, знайомства та спілкування.
Далі розпочався третій та завершальний блок конференції під назвою: «Майбутнє ринку праці».
Анастасія Шевченко, генеральна менеджерка Global HR Solutions розпочала свій виступ з ключових тез з Davos 2025. А це – технології та ШІ, перехід від найму за освітою до найму зі швидкості, з якою людина здатна перенавчитися, важливість перекваліфікації та постійного навчання, боротьба за таланти, тобто, як залучити, інтегрувати та утримати працівників зі всього світу.
Анастасія представила ключові цифри з Future of jobs report 2025: 39% навичок у 2025-2030 році устаріють та трансформуються, 59% людей мають перенавчитися до 2030 року, 63% роботодавців називають брак навичок основною проблемою 2025-2030 років та 85% роботодавців віддають пріоритет стратегії Upskilling & Reskiling.
А серед найважливіших навичок експертка назвала: аналітичне мислення, стійкість, гнучкість спритність, лідерські навички та соціальний вплив, ШІ, великі дані, кібербезпека та технологічна грамотність.
Світлана Компанієць, СЕО Sumisni, виступила з темою «Sumisni – ШІ технологія оцінки особистісних якостей людини». Вона розповіла, що наймати людей інтуїтивно – це велика помилка, яка може коштувати дуже дорого бізнесу. А поліграфи, тестові завдання, тести та інтуїція – це ілюзія обману. Тому розробили ШІ-технологію для оцінки особистісних якостей людини – Sumisni.
Корнієнко Оксана, інспекторка з кадрів мережі Кібернетики, Сергій Потьомкін, СЕО мережі Кібернетики та Вадим Прохневський, керівник відділу розвитку бізнесу клієнтів Вчасно, у спільному виступі розповіли, як цифровізація кадрів у мережі Кібернетики допомогла зробити HR удвічі ефективнішим.
В мережі Кібернетики, яка налічує 56 магазинів по Україні, вирішили перевести кадрові документи в електронний вигляд. Усе через те, що мали великі витрати на логістику та витрачали багато часу на підготовку та підписання документів. А електронний документообіг від Вчасно допоміг зробити складне простим. В ЕДО від Вчасно є доступ до документів з будь-якого пристрою, інтуїтивний та зрозумілий інтерфейс, захист кондиційної інформації, зручний мобільний застосунок та інше.
Що отримали в мережі Кібернетики: економію у 509 годин на рік на обробку документів та 700 000 грн економії на рік.
Марія Назаренко, СЕО Будинок іграшок, Ганна Приходченко, операційна лідерка Human Capital департаменту мережі мультимаркетів Аврора, Яна Ванівська-Саврук, HRD BERTA group мережа Чистенько, Марина Калюжна, HRD Suziria Group та Валерій Решетняк, СЕО Robota.ua, в рамках панельної дискусії обговорили, як долати дефіцит кадрів.
Короткі висновки такі: у 2025 році кадрова криза буде посилюватися, тож і компаніям, і державі треба сприяти тому, щоб активізувалося економічно неактивне населення нашої країни. Основний акцент для бізнесу – робота над утриманням людей. Основне – це і підвищення заробітної плати і дбання про їх емоційний стан – не допускати надмірного навантаження та вигорання. А ще інвестиції у навчання та перенавчання.
Далі захід завершився нетворкінгом то фотографуванням біля бренд-вола.
Повний фотозвіт буде на сторінці RAU у Facebook.