
Ролики тижня: Maudau, lifecell, Водний світ, Ukrsibbank, W8LESS & Veteranka


Як мережа ISEI змінює позиціювання, переходячи від магазину, що спеціалізується на корейській косметиці, до мережі, яка пропонує широкий асортимент з різних куточків світу.
Тогоріч мережа ISEI вийшла на міжнародний ринок, запустивши магазини у Польщі та на Кіпрі, відкрила сім нових магазинів в Україні, а також простір американського бренду Kiehl’s у партнерстві з L’Oréal. Мережа значно розширила асортимент та збільшила онлайн-продажі через застосунок на 40%. В інтерв’ю RAU Костянтин Доронін, СЕО мережі ISEI, розповів, куди були спрямовані основні інвестиції в 2024 році, як долали проблеми з логістикою та нестачею кадрів та про плани на цей рік, зокрема, фокус на західні регіони України та міжнародну експансію.
— У 2024 році мережа ISEI зробила експансію за кордон, також було чимало відкриття нових точок в Україні. Розкажіть про це.
— У 2024 році ми зробили важливий стратегічний крок у напрямку диверсифікації та виходу за межі українського ринку. Всього було відкрито вісім нових магазинів, сім з них – під брендом ISEI. Ми суттєво посилили свою присутність у Києві (ТРЦ Respublika Park, ТРЦ Lavina Mall), Харкові (ТРЦ Nikolsky) та Полтаві (ТЦ Київ), а також розширили географію, відкривши магазин в Івано-Франківську (ТРЦ Veles Mall).
Магазин ISEI в столичному ТРЦ Respublika Park
Крім того, 2024 рік став для нас знаковим у міжнародній експансії: ми відкрили ще один магазин на Кіпрі та вперше вийшли на польський ринок, запустивши точку в ТРЦ Atrium Targówek у Варшаві.
Магазин ISEI в Польщі
Окремим напрямком розвитку стало поглиблення співпраці з глобальними брендами. У партнерстві з L’Oréal ми відкрили магазин Kiehl’s у ТРЦ Gulliver, що стало важливим кроком у розширенні портфеля преміальних брендів. Ми також продовжили зміцнювати відносини з міжнародними партнерами, розширюючи асортимент ексклюзивних брендів у нашій мережі.
— Куди були спрямовані основні інвестиції мережі в 2024 році?
— У 2024 році основні інвестиції мережі були спрямовані на три ключові напрями: вихід та розширення присутності в Європі, розвиток асортименту та маркетингові активності, зосереджені переважно в діджитал-каналах.
По-перше, значна частина інвестицій пішла на розвиток e-commerce за кордоном, відкриття нових магазинів у Польщі та на Кіпрі, а також на зміцнення позицій в Україні. Кожне відкриття супроводжувалося детальним фінансовим аналізом, включно з розрахунком термінів окупності, точкою беззбитковості, оцінкою трафіку та прогнозами конверсії. Одними з ключових показників ефективності для нас є ROI у стратегічному плануванні та ROE в операційній діяльності. Це дозволяє оцінювати інвестиційну привабливість кожного проєкту та забезпечувати стійке зростання бізнесу.
По-друге, ми значно розширили наш асортимент. У 2024 році до регулярного портфеля було додано понад 600 нових SKU. Ми доповнили товарну матрицю магазину новими категоріями: декоративною косметикою, парфумерією, а також зручними та функціональними аксесуарами, що відповідають запитам наших клієнтів.
Третім важливим напрямком стали маркетингові інвестиції, зосереджені на зміцненні впізнаваності бренду, переважно в цифрових каналах. Це дозволило нам ефективно комунікувати з нашою аудиторією та залучати нових клієнтів.
Зважений підхід до інвестицій та ретельний аналіз ефективності дозволили нам забезпечити стабільне зростання компанії та підготувати основу для подальшого розвитку в 2025 році.
— А від яких планів відмовилися?
— Звичайно, не всі проєкти та ідеї були реалізовані. Команда має великі амбіції, і жоден бюджет не здатний покрити всі ініціативи одночасно. Тому у 2024 році ми сфокусувалися лише на тих проєктах, які мають найбільший вплив на бізнес.
Ми виділили три ключові напрями:
Щодо маркетингу, ми не йшли шляхом скорочень, а радше підходили до витрат максимально ефективно. Будь-яка маркетингова активність або комунікація оцінювалася через чітко визначені KPI, які впливають на продажі, охоплення та залучення цільової аудиторії. Сфокусувалися на тих інструментах, які дають вимірюваний результат і допомагають будувати сильний бренд.
— Ви сказали, що суттєво розширили асортимент тогоріч, а українські бренди додалися та яка їх частка?
— В Україні є близько 1200 виробників косметичної продукції, які охоплюють різні цінові сегменти. Однією з конкурентних переваг нашої мережі є селективність у виборі продукції, що дозволяє нам пропонувати клієнтам лише ефективні та перевірені засоби. У наших магазинах представлено близько 1500 SKU.
Що стосується українських брендів, то їх частка у продажах становить близько 5%. Ми працюємо лише з тими брендами, які відповідають нашому позиціюванню та критеріям якості. У 2024 році ми експериментували з різними українськими брендами, додаючи їх до асортименту та вивчаючи попит з боку клієнтів. Проте не всі бренди стали популярними, і це, ймовірно, пов’язано з усталеною думкою, що українська косметика не може конкурувати з якістю корейських та європейських продуктів, а здебільшого сприймається як мас-маркет. Проте ми віримо, що ринок української косметики має значний потенціал для зростання, і ми будемо продовжувати працювати з тими виробниками, які можуть запропонувати конкурентоспроможні продукти для наших клієнтів.
І зазначу, що ми постійно шукаємо нові трендові продукти не лише на українському ринку, але й за кордоном. Завдяки цьому ми часто є першими, хто представляє нові тенденції, що з’являються на світовому ринку. Крім того, в наших магазинах можна знайти ексклюзивні товари, які доступні лише у нас, оскільки ми маємо ексклюзивні права від виробників.
Магазин ISEI в столичному ТРЦ Lavina Mall
— Яке співвідношення імпорту з Південної Кореї та Європи?
— У 2024 році співвідношення виглядало наступним чином: близько 50% асортименту складали імпортні товари з Південної Кореї, 30% – з Європи, 15% – локальні постачальники і, як я вже сказав, 5% –українські бренди. Протягом останніх півтора року ми зменшили частку корейської косметики в нашій мережі та зосередилися на пошуку якісних товарів з Європи, Японії та інших країн.
Наразі ми змінюємо наше позиціювання, переходячи від магазину, що спеціалізується на корейській косметиці, до мережі, яка пропонує широкий асортимент з різних куточків світу.
Однак попри на ці зміни, корейські косметичні продукти продовжують задавати тренди у світовій індустрії і залишаються дуже популярними на нашому ринку і в наших магазинах.
— У 2023 році ви казали, що продажі косметики для чоловіків складали 1%, а як було в 2024 році?
— На зараз чоловіча косметика в продажах становить до 3%. Традиційно в нашому суспільстві не прийнятий чоловічий догляд, але ситуація змінюється, і все частіше ми бачимо чоловіків у наших магазинах, які купують не тільки косметичні чоловічі засоби, а і базовий догляд, шампуні, гелі тощо. Також часто жінки обирають для своїх чоловіків засоби для догляду. Ми очікуємо, що в майбутньому ця категорія буде зростати.
— Яку частку продажів складають онлайн-замовлення?
— У 2024 році ми зробили акцент на продажах через мобільний застосунок, що дозволило нам збільшити цей показник на 40% порівняно з попереднім роком. Ми постійно оновлюємо функціонал застосунку, додаючи нові можливості, такі як чат для консультацій щодо складу або ефекту продуктів, а також використання ШІ для персоналізованих рекомендацій і унікальних пропозицій.
— Який був виторг у 2024 році?
— Виторг рік до року в мережі збільшився на 23%. Це значне зростання в основному сталося завдяки збільшенню середнього чека, що обумовлено трьома основними факторами: інфляція в країні, яка спричинила загальне збільшення цін на товари; система лояльності WoW-догляду, яка стимулює клієнтів робити більші покупки, надаючи бонуси та додаткові сервіси, що покращують їхній досвід; розширення асортименту, включаючи нові категорії та оновлення наявних, що сприяло глибшому чеку, адже споживачі більше купують різноманітних товарів.
Ці фактори працювали разом, щоб позитивно вплинути на результати продажів у 2024 році.
— У 2024 році було чимало проблем з логістикою. Як їх розв’язували?
— 2024 рік дійсно був багатий на труднощі в сфері логістики. Нам довелося зіткнутися з серйозними викликами, такими як страйки на кордоні з Польщею та обстріли цивільних кораблів єменськими хуситами в Суецькому каналі. Ці події суттєво вплинули на терміни доставки та вартість перевезень.
Наприклад, після початку обстрілів у Суецькому каналі, термін доставки збільшився мінімум на місяць, а вартість транспортування зросла на 200% – втричі. Однак, ми швидко зреагували: провели перемовини і знайшли нових постачальників у Європі, що дозволило частково знизити ці ризики.
Крім того, під час страйків на кордоні з Польщею ми активно шукали альтернативні маршрути і почали використовувати Румунію та Литву (порт Клайпеда). Ми навіть пробували завозити товари через Чорноморськ. Звичайно, вартість перевезень в той період зросла втричі, і це ставало серйозним викликом для підтримки стабільної собівартості товарів. Щоб мінімізувати ці витрати, ми застосували практику перевантаження вантажів у менші авто (3,5 тонни), щоб об’їжджати страйкарів, які блокували пропуск великих фур (20 тонн).
— Зараз чимало брендів роблять колаборації. У вас в планах є щось подібне?
— У 2024 році ми тестували напрямок колаборацій, наприклад, проводячи локальний крос-промо з ювелірним брендом. Це дало хороший результат, оскільки кожен з нас отримав доступ до аудиторії партнера. На 2025 рік ми плануємо масштабувати цей досвід. Для нас важливо, щоб цінності брендів у колаборації були схожими або доповнювали одне одного. Тому ми активно шукаємо партнерів для спільних проєктів у цьому році, що дозволить нам не тільки розширити впізнаваність бренду, але й залучити нових клієнтів через інтеграцію з іншими успішними компаніями.
— Загалом, як працювали над впізнаваністю бренда в 2024 році?
— Ми прагнемо знайти оптимальний баланс ефективності в маркетингових кампаніях. Основну частину ресурсів спрямували на роботу з інфлюєнсерами та охоплюючий таргетинг, що дозволяє нам ефективно взаємодіяти з нашою аудиторією через популярні платформи, значно розширити охоплення та залучити нових клієнтів.
Крім того, ми активно співпрацюємо з маркетинговими відділами наших постачальників, створюючи спільний контент, який відображає цінності та інтереси як бренду, так і наших партнерів. Такий підхід дозволяє нам досягати більшої синергії в комунікаціях і підвищувати ефективність наших рекламних зусиль.
— Одна з проблем ритейлу у війну – нестача людей. Як у мережі залучали таланти?
— Ми, як і більшість бізнесів, стикнулися з проблемою дефіциту кадрів. За минулий рік ми викристалізували нас, як компанію, оновили наші місію та цінності та впровадили це у всі сфери діяльності: зовнішню політику, маркетингову стратегію, а також внутрішні процеси, включаючи підбір та роботу з персоналом. Для нас важливими є такі критерії:
Це дозволяє нам не тільки залучати таланти, а й створювати стабільну команду, готову до швидких змін на ринку.
— На третій рік повномасштабного вторгнення, які помічаєте зміни в попиті українців?
— Ми спостерігаємо, що попри постійний відтік українців за кордон, попит на косметичні товари в нашій ніші залишається стабільним і навіть демонструє зростання. Це свідчить про те, що українці, як і раніше, цінують якісні засоби догляду за собою, навіть в умовах складної економічної ситуації.
— І розкажіть про плани на цей рік.
— В 2025 році ми сфокусуємось на трьох основних напрямках: розвиток мережі в Україні – відкриття нових магазинів з фокусом на західні регіони, розширення асортименту, додавання нових категорій товарів, а також ребрендинг та розширення наявних магазинів мережі; продовження експансії на ринку Європи – зміцнення позицій бренду, розширення мережі магазинів та подальший розвиток e-commerce в Європі; діджиталізація бізнес-процесів – впровадження нових технологій для оптимізації логістики, продажів, сервісу та звітності, що дозволить значно підвищити ефективність компанії. Запроваджувати нові CRM та LMS системи.