Хто стоїть за сирною вітриною: залаштунки професії «Чизмонгер»
Професія чизмонгера стрімко розвивається не лише в Європі, а й в Україні. Це пов’язано зі зростаючим інтересом до здорового харчування, крафтових продуктів і гастрономічного туризму. Все більше людей обирають сир, як базову складову свого раціону, прагнучи не лише до смаку, але й до якості.
Український ринок відповідає на цю тенденцію зростанням попиту на сирних професіоналів, що можуть грамотно консультувати покупців та представляти локальних виробників на світовій арені.
Завдяки безоплатному освітньому серіалу на платформі Дія.Освіта охочі можуть познайомитися з професією «чизмонгер». А для тих, хто бажає стати експертом у цій справі, ProCheese Академія проводить окремий поглиблиний курс «Чизмонгер: сирний трансформатор» від сирної експертки, засновниці ProCheese Академії, судді міжнародного сирного конкурсу World Cheese Awards Оксани Чернової.
Навчальну програму під супроводом експертки вже закінчило більше 250 студентів. Олена Татур, що зараз працює чизмонгером в мережі магазинів Dmart у Дніпрі, — одна з них. ProCheese Академія поспілкувалася з випускницею курсу «Чизмонгер» і ділиться її історією, адже це приклад того, як знання можуть повністю змінити кар’єрний шлях.
– Як ви розпочинали свою кар’єру?
– З 2015 по 2020 рік я працювала звичайним продавцем продовольчих товарів. У Дніпрі відкрилася нова мережа супермаркетів, і мені запропонували відкрити сирний простір. Я перейшла до цієї мережі, і у 2021 році керівництво запропонувало пройти навчання в ProCheese Академії. Згодом, у 2023 році, коли відкривали новий магазин, я знову повернулася до навчання в Академії.
– Що вас зацікавило у роботі з сиром та спонукало обрати цей шлях?
– Сир — це не просто товар. Це продукт, з яким треба вміти працювати, щоб зацікавити покупця. Мене надихає можливість донести до клієнта щось нове, закохати його в сир, а потім бачити, як він повертається за новими рекомендаціями. Це дуже приємно, коли людина довіряє тобі та твоєму смаку.
– Чи змінилося ваше ставлення до сиру після навчання та роботи чизмонгером? Як саме?
– Звісно, змінилося! Попередня робота в преміум-магазині була цікавим досвідом, але глибоких знань бракувало. ProCheese Академія — це як ковток свіжого повітря. Я тепер можу краще і доступніше пояснювати покупцям про сири, робити їх більш обізнаними.
– Як ваші нові знання допомогли вам у роботі? Як це вплинуло на бізнес?
– У нашій мережі супермаркетів у Дніпрі ми єдині, хто має професійних чизмонгерів. В магазині стоять сертифікати ProCheese Академії, і покупці бачать, що перед ними справжні професіонали. Коли продавець дійсно є експертом у своїй справі, це додає впевненості, і клієнти це відчувають і повертаються знову. Це позитивно впливає на продажі.
І, звісно, ми ніколи не продамо неякісний продукт. Я надто довго вибудовувала свою репутацію, щоб втратити її через шматочок сиру, що не відповідає стандартам якості чи смаку.
– Що змінилося у вашій кар’єрі після проходження навчання «Чизмонгер»? Розкажіть про ваше підвищення.
– Після проходження навчання у 2021 році мене підвищили, і це дало мені ще більше мотивації продовжувати вчитися.
Тепер я старший чизмонгер. Ми з молодшими працівниками — чудова команда. Якщо хтось дізнається щось нове, завжди ділиться з колегами.
– Як ви вважаєте, що вплинуло на рішення керівництва підвищити вас?
– Думаю, що це сталося після того, як мене запросили організувати сирний відділ під час відкриття нової мережі. Мої успіхи у викладці та продажах, гадаю, стали вирішальними факторами. Кожен новий магазин — це моя душа, «моя дитина». Зараз я відповідаю за сирні відділи в усіх магазинах, і це дуже цікаво.
– Які плани на майбутнє у вашому кар’єрному розвитку?
– Моя найбільша мрія — взяти участь у національному конкурсі чизмонгерів ProCheese Awards. Я впевнено йду до цієї мети і сподіваюся, що зможу досягти її найближчим часом.
– Чи бачите ви інтерес споживачів до чизмонгера? Чи звертаються до вас за консультаціями?
– Покупці все частіше цікавляться дегустаціями, порівнянням різних сирів, і це дуже приємно. Чизмонгери — більше, ніж продавці, ми, як учителі, навчаємо споживачів розбиратися в сирі, завойовуючи їх лояльність та впливаючи на фінансові показники супермаркету.
Нещодавно вийшов сюжет на телеканалі 1+1 про нашу професію, тож впевнена, що запит українців на експертні консультації за сирною вітриною лише зростатиме.
– Що, на вашу думку, є найцікавішим у цій професії?
– Я дуже люблю спілкування з людьми. Особливо, коли це стосується дітей. Одна маленька дівчинка колись запитала мене, чому у сирі є дірочки. Я розповіла їй, що це називається «вічка». Вона була так захоплена цією інформацією, що навіть розповіла про це своєму вчителю. Це був для мене один із найзворушливіших моментів у кар’єрі.
– Які ключові навички та знання важливі для успіху в роботі чизмонгера?
– Найважливіше — любити свою професію, ніколи не зупинятися в навчанні й завжди прагнути нових знань.
– Яку пораду ви дасте тим, хто тільки починає свій шлях у цій професії?
– Бодай кілька хвилин поспілкуватися з Оксаною Черновою. Сирне ДНК після її слів відразу потрапляє в кров (сміється). При знайомстві Оксана передала мені любов до сиру, і ця любов живе вже багато років.
Історія Олени доводить, що професія чизмонгера — це не лише про продаж сиру. Це про знання, любов до своєї справи та постійний розвиток. Якщо ви хочете відкрити для себе цей захопливий світ, запрошуємо познайомитися із професією, подивившись безоплатний освітній серіал «Професія чизмонгер» на платформі Дія.Освіта та пройти поглиблений курс від ProCheese Академії.
Відкривайте нові кар’єрні горизонти та збільшуйте фінансові показники сирних відділів завдяки роботі кваліфікованих чизмонгерів.