Три ключові фактори, що покращують якість торгових центрів
Шопінг, розваги, місце для зустрічей – причини для відвідування ТРЦ можуть бути різними, але вибір конкретного місця вирішує попит на якість. На привабливість ТРЦ найбільше впливають комбінація орендарів, сталий розвиток і технологічна інтеграція.
Компанія UTG, що займається консалтингом та брокериджем у сфері комерційної нерухомості, наводить висновки міжнародних експертів стосовно ключових факторів, здатних підвищити якість торговельних центрів. Зокрема, як зазначає бренд-менеджер та директор з маркетингу компанії HyperIn Жан Карлос Дельгадо на сторінках видання Across Magazine, є ціла низка чинників, що впливають на успіх торгового центру: певна атмосфера, поєднання торгівлі та розваг, соціальні ініціативи, інтеграція передових цифрових технологій. Але експерт радить зосередитися лише на трьох ключових факторах, які роблять торговий центр якісним гравцем.
Комбінація орендарів: якість із правильною різноманітністю
Очевидно, що добре продуманий набір орендарів створює яскраве, динамічне середовище, яке приваблює широкий спектр відвідувачів. «Ключ до правильного міксу орендарів — це розуміння зони обслуговування та очікувань споживачів», – зазначає старший віце-президент та керівник групи лізингу компанії Citycon Юссі Вийруляйнен. Це включає в себе демографічні показники та поведінку споживачів, конкуренцію, а також зміни, що відбуваються серед споживачів конкретного регіону. Тому немає єдиного рецепту правильного tenant-mix орендарів, його потрібно визначати в кожному конкретному випадку.
З цим погоджуються й інші експерти, підкреслюючи, що гнучкість і адаптивність є ключовими для успіху. Саме ця далекоглядна стратегія дозволить ТЦ залишаєтися актуальним і привабливим для покупців. Прикладом такої проактивної стратегії є зміна tenant-mix ще на ранній стадії, до того, як орендар або їх група почнуть страждати. Тобто перетворення варто починати, коли ще все стабільно, але з’являється розуміння, що в майбутньому цього вже не буде. Зміна може бути викликана новою конкуренцією або зміною в поведінці споживачів. Скажімо, в компанії Citycon перенесли акцент з роздрібної торгівлі на послуги та з сегменту моди на бакалію. «Були й інші типи перетворень, залежно від конкретного випадку», – ділиться досвідом Юссі Вийруляйнен.
Сталий розвиток: визначення лідерства в якості в торгових центрах
Також для ритейлу сталість розвитку вже перетворилася з модного слова у важливий компонент якісних торгових центрів. За словами керівника торгового центру Kluuvi Піа Росвалла, стійкість має розглядатися як ключовий фактор. «Інтеграція екологічно чистих технологій і стійких практик позиціонує торговий центр як лідера в інноваціях і розвитку громади. Йдеться про створення просторів, які не тільки обслуговують споживачів, але й надихають їх прийняти екологічний спосіб життя», – зазначає Піа Росвалл. Тому є необхідність виходити за звичні рамки й надавати легкий доступ до таких зручностей, як: зарядні станції для електромобілів, центри переробки, громадський транспорт. «Найекологічніший спосіб — розмістити торговий центр у стратегічному місці», — зазначає Піа. Бо покупці хочуть, щоб усе було в п’яти хвилинах їзди від їхніх домівок і не потрібно було їхати автомобілем. Такі ініціативи демонструють прагнення до створення сталого середовища, яке відповідає цінностям сучасних споживачів.
Технологічна інтеграція: наріжний камінь якісних торгових центрів
Технологія вже вийшла за межі простої операційної підтримки ритейлу та стала критично важливим елементом у залученні споживачів і підвищенні доходів. В епоху омніканальності вибір правильних технологічних партнерів має важливе значення для того, щоб ТЦ став найкращим місцем для якості покупок. Так, за словами президента і CEO HyperIn Маркуса Порварі, технології в сучасних ТЦ докорінно змінюють середовище для спілкування з сучасним і технічно підкованим споживачем. «Інтеграція інтелектуальних систем для створення інтерактивних, захоплюючих вражень, які залучають відвідувачів на будь-якому рівні, — це те, що відрізняє якісне місце серед конкурентного середовища завтрашнього дня», — стверджує Маркус Порварі.
Наприклад цифрові рекламні екрани торгових центрів Citycon у скандинавських країнах не просто відображають інформацію в реальному часі чи направляють покупців — вони також пропонують дані та аналітику покупок для керівників ТЦ, допомагаючи їм приймати обґрунтовані рішення щодо ефективної взаємодії з відвідувачами.
За його словами, якісні торговельні центри швидко еволюціонують у багатофункціональні простори, інтегруючи технології в житлові та промислові райони для задоволення ширших потреб громади. Так, у Гонконзі працюють з місцевою владою над розгортанням мобільних інтранет-рішень із такими функціями, як електронні ідентифікаційні картки та аналітика відвідувачів у режимі реального часу в бізнес-парках, підключених до торгових центрів. Цей технологічний підхід не тільки посилює заходи управління та безпеки, але й значно підвищує якість місцевого середовища.
Такий комплексний підхід до технологічної інтеграції підкреслює, чому вона є наріжним каменем якості в сучасних торгових центрах, встановлюючи нові стандарти розвитку міст і прокладаючи шлях до розумних міст майбутнього.