Іван Христюк, МВМ my home: Динаміка зростання, амбіції без меж, виклики – це ключ до успіху нашої компанії
Операційний директор МВМ my home розповів, чому відкривають магазини в містах, які знаходяться під постійним обстрілом, які переваги має формат shop-in-shop у колаборації з Сільпо, як навчають персонал, стрімкий розвиток та амбітні плани компанії.
МВМ my home – це молодий український бренд товарів для дому, який наразі налічує 20 магазинів по країні, відкритих за останніх три роки, та продовжує далі активно зростати. В мережі вірять, що оселя – це не просто місце проживання, а простір, де кожен може відчути себе затишно та захищено, тому кожен відвідувач – це гість. Операційний директор Іван Христюк в інтерв’ю для RAU розповів, за якими критеріями обирають локації для нових відкриттів, про проблеми з нестачею кадрів і логістикою та поділився амбітними планами на поточний рік.
Про відкриття, локації та асортимент
— За якими критеріями обираєте міста та торговельні центри для відкриття нових магазинів?
— Процес вибору нових локацій для наших магазинів базується на декількох ключових критеріях. По-перше, аналізуємо дані міста: кількість населення, доступність транспорту, наявність паркувальних місць, а також трафік та загальний стан і популярність торговельних центрів.
По-друге, віддаємо перевагу сучасним ТЦ та ТРЦ з хорошою відвідуваністю та високим рівнем обслуговування. Також важливо, щоб торговий центр мав привабливий дизайн і був добре відомий серед місцевих жителів.
По-третє, враховуємо замовлення онлайн, проводимо опитування на сайті та прислухаємось до побажань наших клієнтів.
— Сусідство з якими магазинами в торговельному центрі для вас бажане?
— Ми прагнемо розташовувати наші магазини поруч з відомими брендами, які притягують велику кількість відвідувачів. Це можуть бути магазини електроніки, модного одягу або супермаркети. Сусідство з такими орендарями сприяє збільшенню потоку гостей та позитивно впливає на наші продажі.
— Яка середня площа магазинів та який поверх в торговельних центрах частіше обираєте?
— Середня площа наших магазинів становить приблизно 250 кв. м. Це дозволяє нам забезпечити широкий асортимент продукції та створити комфортний простір для наших гостей.
Зазвичай, надаємо перевагу першому поверху ТРЦ, бо, як правило, він має більшу відвідуваність. Проте ми гнучкі, тому якщо другий поверх має зручне розташування, розглянемо і його для відкриття.
— Магазини МВМ my home мають білий дизайн. Чому обрали такий універсальний колір?
— Дійсно, білий дизайн магазинів ми обрали через його універсальність і здатність створювати відчуття простору та чистоти. Білий колір є відмінним фоном для нашої продукції, дозволяючи виділити її на полицях. До того ж він асоціюється з сучасністю та елегантністю, що відповідає нашому бренду.
Меблі з натурального дерева створюють теплу та затишну атмосферу, а ще важливою частиною наших інтер’єрів є великі столи для презентацій, де наші гості можуть ближче ознайомитися з продукцією, побачити її у дії та отримати професійні консультації від наших співробітників. Це дозволяє створити комфортне та інтерактивне середовище для покупок, яке сприяє приємним та ефективним взаємодіям.
— Яка кількість SKU представлена в магазинах і асортимент у всіх точках однаковий чи різний?
— Кількість SKU в наших магазинах, зазвичай, складає понад 4000 одиниць. І асортимент у всіх точках в основному однаковий. Проте ми також враховуємо місцеві потреби та уподобання, тому можуть бути деякі відмінності залежно від магазину в конкретному місті.
— А скільки SKU в онлайн-магазині?
— Наразі в онлайн-магазині приблизно така сама кількість SKU, як і в офлайн-точках. Проте саме зараз його асортимент активно розширюється, бо ми додаємо нові товари, колекції та акційні пропозиції. Для нас онлайн – це не тільки наш сайт, а й майже всі українські маркетплейси, на яких наш бренд успішно представлений.
— Наразі магазини МВМ my home відкриваються в торговельних центрах країни, а розглядаєте в майбутньому стріт-ритейл?
— Звісно, ми розглядаємо можливість виходу у стріт-ритейл. Вуличні магазини можуть стати важливим доповненням до нашої мережі в ТЦ та ТРЦ, особливо в центральних районах міст.
— В мережі є два магазини в місті Харків – в ТЦ Дафі та в ТРЦ Nikolsky, в які були потрапляння російських ракет. Чому попри на небезпеку, вирішуєте відкриватися в містах, які знаходяться під постійним обстрілом?
— Відкривати магазини в містах, які знаходяться під постійною загрозою обстрілів, – це важке рішення, яке ми приймаємо з великою відповідальністю. Наші клієнти заслуговують на можливість купувати необхідні товари для своїх домівок незалежно від обставин. Крім того, ми прагнемо створювати робочі місця, бо це дуже важливо у такі непрості часи для країни.
Також зауважу, що безпека співробітників та гостей завжди у нас в пріоритеті, тому ми дотримуємося всіх необхідних заходів безпеки і постійно моніторимо ситуацію.
— А як часті та тривалі тривоги впливають на виторг в магазинах у Харкові?
— Люди часто змушені перебувати вдома або у сховищах, що знижує кількість відвідувачів у магазинах. Проте ми намагаємося адаптуватися до нових реалій, зокрема, через розвиток онлайн-продажів та доставку. Це дозволяє нам підтримувати зв’язок з клієнтами та забезпечувати їх необхідними товарами навіть в умовах небезпеки.
— У вас є формат shop-in-shop, реалізований разом з мережею Сільпо. Хто був ініціатором такої колаборації?
— Ініціатива щодо колаборації виходила від Сільпо. А нам ця ідея дуже сподобалась та ми швидко втілили її в життя.
В плюсі залишилися всі: тепер у Сільпо є можливість запропонувати своїм гостям більше різноманітних товарів для дому, які тісно пов’язані з харчовими продуктами, а для нас – це розширення ринку збуту, зростання впізнаваності та й в цілому цікавий досвід.
Це наш перший досвід втілення подібного формату, проте зазначу, що МВМ my home вже давно співпрацює з такими мережами, як Епіцентр, Нова Лінія, Олді, Мегамаркет, Таврія В та багато інших.
— Розкажіть детальніше про переваги такого формату саме для мережі МВМ my home.
— По-перше, це дозволяє нам бути ближчими до наших клієнтів, оскільки магазини Сільпо відвідує велика кількість людей щодня. По-друге, цей формат забезпечує нам вигідні умови розміщення та співпраці. По-третє, дозволяє розширити нашу присутність на ринку та забезпечити клієнтів високоякісними товарами.
— Скільки наразі відкрито подібних форматів?
— В столичних ТРЦ Lavina Mall, ТЦ Аркадія та незабаром буде ще одне відкриття в ТРЦ РайON. Зважаючи на всі переваги подібного формату, плануємо й надалі розвивати цей напрямок.
— У велику війну мережа активно збільшується кількісно. Що сприяло цьому?
— Наразі вже працює 20 магазинів по всій країні, нещодавно відкрили магазини у Києві в ТРЦ Smart Plaza Polytech та Одесі у ТРЦ City Center.
Одним з ключових факторів, що сприяли швидкому розширенню нашої мережі, є наша команда з великими амбіціями, а також відсутність на ринку магазинів нашого формату, де можна придбати якісні та корисні товари для облаштування домівки: кухні, санвузла, вітальні, гардеробу та спальні.
— Чи змінила повномасштабна війна в Україні вектор вашого розвитку?
— Ні, повномасштабне вторгнення не змінило нашу стратегію розвитку. Незважаючи ні на що, українці продовжують жити, відбудовувати житло, створювати свої власні унікальні домівки. Наша місія – допомагати їм робити затишок та комфорт у домі незалежно від географії. Тож ми рівноцінно відкриваємось і на сході, і на заході України. Ось незабаром плануємо відкрити магазини у Дніпрі, Івано-Франківську тощо.
— Який середній чек офлайн та онлайн?
— Середній чек у наших офлайн магазинах становить приблизно 800 гривень, тоді як в онлайні дещо вищий – близько 1200 гривень. Це пов’язано з тим, що онлайн-покупці частіше роблять замовлення на більшу суму, щоб скористатися перевагами доставки.
Офлайн-покупки дозволяють клієнтам безпосередньо побачити і доторкнутися до товару, що є важливим для багатьох при виборі елементів декору та посуду. Крім того, у фізичних магазинах наші консультанти можуть надати допомогу та поради.
З іншого боку, онлайн-покупки надають клієнтам зручність і гнучкість. Вони можуть здійснювати їх у будь-який час, не виходячи з дому. Онлайн-магазин дозволяє нам пропонувати ширший асортимент товарів і різні акції, які можуть не бути доступними у фізичних магазинах.
— Наразі майже весь ритейл має проблему з нестачею кадрів. А в мережі МВМ my home є така проблема?
— Наразі в мережі МВМ my home понад 100 співробітників, і це тільки початок, бо ми швидко зростаємо кількісно. Проте на українському ринку праці ми не стали виключенням та маємо нестачу робочих та торгових працівників. Саме тому ми залучаємо всіх, хто готовий та хоче працювати – від студентів до пенсіонерів та ветеранів. Ми не дивимось на вік чи стать, а створюємо всі можливі умови для якісної, комфортної праці.
Також у нас працює «Академія МВМ», в який можна отримати базові знання та навички для конкретної професії в компанії, а також постійно розвиватись шляхом комбінованих навчальних програм.
Проте зазначу, що нам в одному точно пощастило – у нас є команда топ-менеджерів, яка працює злагоджено та сучасно, ми з півслова розуміємо один одного.
— Чи проходять ваші продавці навчання, бо в магазинах все так красиво розставлено – без перебору та дуже зі смаком?
— Так, наші продавці проходять обов’язкове навчання, яке містить як теоретичні, так і практичні аспекти. Ми надаємо велику увагу тому, щоб наші співробітники володіли знаннями про продукцію, принципами візуального мерчандайзингу та стандартами обслуговування клієнтів. Це дозволяє створити в магазинах приємну атмосферу та забезпечити високу якість обслуговування.
Ми розуміємо, що добре підготовлений персонал – це ключ до успіху нашої компанії. Це допомагає нам не лише задовольнити потреби наших клієнтів, але й перевершити їхні очікування.
— Чи маєте наразі проблеми з логістикою?
— Ми, як і багато інших компаній, стикаємося з певними проблемами в логістиці через поточну ситуацію в країні. Порушення транспортних маршрутів, підвищені ризики для перевезень та обмеження у зв’язку з безпекою впливають на своєчасність постачання товарів. Проте ми активно працюємо над мінімізацією цих впливів. У нас є власний транспорт, також ми співпрацюємо з надійними логістичними партнерами, розробляємо альтернативні маршрути доставки та робимо все можливе, щоб забезпечити наших клієнтів необхідними товарами вчасно.
— Чи змогли досягти плани, які ставили перед мережею в 2023 році?
— 2023 рік виявився для нас викликом, але ми змогли досягти більшості з поставлених цілей. Якщо говорити про кількісні показники, ми відкрили більше магазинів, ніж планували та розширили асортимент продукції виходячи з побажань наших гостей. Проте деякі проєкти, які планували завершити в 2023 році, довелося перенести на 2024 рік через нестабільну ситуацію. Наприклад, відкриття деяких магазинів у східних регіонах було відкладено через безпекові ризики. Водночас ми продовжуємо роботу над цими проєктами та впевнені, що зможемо їх реалізувати в найближчому майбутньому.
— Що плануєте на цей рік?
— В цьому році в наших планах наступне:
- Запуск нових колекцій. У другій половині цього року ми плануємо представити декілька нових колекцій текстилю та декору, натхнених останніми трендами у світі дизайну інтер’єрів. Особливу увагу буде приділено екологічним та інноваційним матеріалам. Ми додамо до нашої лінійки нові види посуду та кухонного приладдя, розроблені для максимальної зручності та естетичного задоволення наших гостей.
- Зміцнення онлайн-присутності. Ми змінюємо наш інтернет-магазин. У цьому році він буде із сучасним дизайном та зручною навігацією, що дозволить клієнтам легко знаходити та замовляти товари. Та й з часом, будуть впроваджені інтерактивні функції, як-то: віртуальний тур каталогом та можливість підбору товарів під інтер’єр. Також ми вже збільшуємо нашу присутність у соціальних мережах, щоб бути ближчими до наших клієнтів, ділитися ідеями, які надихають та пропозиціями, а також оперативно відповідати на запитання та зауваження.
- Розширення географії присутності. Щомісяця ми відкриваємо нові магазини та вже рухаємось з випередженням запланованого, тому очікуйте відкриття МВМ my home ще в кількох містах України.
- Покращення сервісу. Ми вже почали активніше збирати та аналізувати відгуки наших гостей, щоб своєчасно реагувати на їхні потреби та пропонувати найкращі рішення. А запуск програми лояльності та спеціальних пропозицій для постійних клієнтів допоможе нам зміцнити відносини з ними та заохочувати їхню відданість нашому бренду.
Тож на сьогодні ми впевнені, що реалізація цих амбітних планів дозволить МВМ my home зміцнювати позиції на ринку, ставши символом якості, затишку та турботи про кожного. Ми тішимося кожній можливості радувати своїх гостей новими товарами та рішеннями для їх осель!