
Бум Minecraft: попит на тематичні конструктори на Allo.ua зріс на 45%


Штучний інтелект здатен спростити багато процесів, зменшити навантаження на співробітників та майже звести до мінімуму помилки в роботі. Як українські ритейлери використовують ШІ у своїй роботі задля креативності та підвищення ефективності бізнесу.
RAU запитала в провідних ритейлерів, як вони користуються перевагами ШІ в роботі та чи зможе він в майбутньому повністю замінити деякий персонал.
Як повідомили RAU, в мережі Varus використовують ШІ для роботи з сайтом varus.ua, зокрема:
«Тестування та експерименти дозволили нашим фахівцям досягти оптимальних результатів, скоротити витрати на рутинні завдання та вивільнити час контент-відділу varus.ua на більш важливі стратегічні напрямки», – каже Максим Горбаток, керівник управління контентом мережі Varus.
ШІ активно використовується і командою METRO Україна. Як нам повідомила прес-служба, штучний інтелект в компанії допомагає у вирішенні точкових завдань:
Так ШІ бачить MFC METRO Україна
В Fozzy діє R&D-центр штучного інтелекту й інновацій «Лабораторія Зі», яка підготувала систему аналізу відгуків у соцмережах (message tagger) та розумну екосистему з розпізнавання продуктів у ресторанному бізнесі (Kissa AI).
«Kissa AI працює як сканер їжі за допомогою комп’ютерного зору на основі нейронних мереж. Вона визначає, що гість замовив, скільки це коштує. Наш гість ставить тацю з їжею в «портал» з камерами, світловими індикаторами, екраном, сканером і платіжним терміналом. З технологією комп’ютерного зору Kissa AI розпізнає страви та формує чек. Поточна «оболонка-портал» Kissa AI встановлена у кафе Кантін БЦ Silver Breeze. Швидкість обслуговування більш ніж у 10 разів вища, ніж на звичайній касі: процес від сканування до виставлення рахунку триває 1-2 секунди», – коментує керівник «Лабораторії Зі», R&D-підрозділу TemaBit Fozzy Group Андрій Янбухтін.
В маркетингових комунікаціях та у соціальних мережах для створення розважально-естетичного контенту команда БФК Gulliver теж використовує штучний інтелект, зокрема, Dall-E 2, Midjourney, artbreeder та Chat GPT.
«Крім того, разом з партнерами ми презентували мультимедійний фільм про Тараса Шевченка, який транслювали на наших фасадних екранах. Особливістю фільму став цифровий аватар Тараса Шевченка, створений за допомогою ШІ. Також паралельно був розроблений чат-бот у Telegram, в якому у віртуального письменника можна запитати будь-що. Головна мета проекту – шляхом сучасних технологій та нових форматів розповідати про нашу неймовірну культуру та історію», – каже Катерина Жураківська, директор з маркетингу БФК Gulliver.
Так бачить ШІ БФК Gulliver
В компанії Епіцентр застосовують ШІ у різних процесах та задачах, як творчих, так і технологічних, зокрема в рекламі, аналітиці, створенні контенту та модерації, генераторі креативів тощо.
«ШІ допомагав з описом товарів, написанням текстів для пошукових систем, статей про дизайн чи поради покупок під конкретні події. Надалі ШІ почав створювати зображення та банери для сайту, соцмереж чи інших інструментів взаємодії з клієнтами. Таким чином робота нейромереж дозволяє нам значно зменшити час для пошуку ідей та фактів, а також автоматизувати рутинні задачі. Втім, основну роботу, таку як модерацію ідей та їх впровадження, все одно робить людина», – коментує діджитал-директор Епіцентр Андрій Труш.
Також в компанії зазначають, що використання штучного інтелекту показало високу ефективність в рекламних комунікаціях онлайн-магазину epicentrk.ua. «За допомогою ШІ можна озвучувати текстові оголошення та їх комбінації, а також персоналізувати відео. Це дозволяє дуже чітко таргетувати комунікацію і, відповідно, отримати значно більшу ефективність від рекламних оголошень. В результаті конверсія по відеокампаніям зросла майже у два рази, а ціна за конверсію зменшилася втричі. Також завдяки API автоматизована інтеграція з Google Ads та Ads Manager. У нас вже є рекламні кампанії, якими керує штучний інтелект», – доповнює Труш.
Як тільки використання ШІ стало доступним, його одразу впровадила найбільша в Україні мережа аптек Подорожник. Зокрема для некомерційних розрахунків, в логістиці для аналізу маршрутів, в маркетингу для підбиття певної акції чи звернення клієнтів. Як зазначає директор департаменту інновацій компанії Максим Пухов, в планах також створення навчального модуля для аптек – це буде чат з ботом з усією потрібною інформацією для фармацевтів, щоб вони могли вводити запит і одразу отримувати інформацію. Подібного помічника планують створити і для клієнтів – він буде надавати додаткову допомогу відповідно до того, що треба купити.
В мережі Подорожник кажуть, що результати, отримані від ШІ, є вірними.
Сервіси ШІ можуть бути дійсно корисними для виконання різних завдань та економії часу працівників. Проте, як кажуть в мережі Varus, їх не варто розглядати як повну альтернативу персоналу. «По-перше, результати, згенеровані ШІ, потребують обов’язкової перевірки, а іноді – редагування. По-друге, є завдання, для яких потрібні суто людські якості – креативність, емпатія, розуміння потреб клієнта та перебування з ним «на одній хвилі». Не можна сказати напевно, але все ж таки у найближчому майбутньому навряд штучний інтелект матиме всі ці якості», – каже Максим Горбаток, керівник управління контентом мережі Varus.
В мережі аптек Подорожник також кажуть, що ШІ не зможе повноцінно замінити працівників, але в найближчому майбутньому стане для них помічником.