Рітейл VS Розваги: битва за День Святого Валентина
День Святого Валентина – традиційно «гарячий» час для рітейлу: споживачі купують багато і охоче. Але в останні роки люди витрачають все більше грошей не на покупки, а на розваги. Чи вдасться переломити ситуацію?
Серед багатьох несподіваних тенденцій Дня Святого Валентина, що відзначаються в останні кілька років, виділяється значний зсув від витрат на покупки до свята до зростання витрат на дозвілля, – пише Бен Стевенс в матеріалі для Retail Gazette. У минулому році у Великобританії споживачі витратили на розваги і задоволення в півтора рази більше коштів, ніж на фізичні покупки. Порівняно з 2015-м витрати на дозвілля виросли більш ніж в два рази.
Рітейлери в битві за споживача несподівано виявили себе позаду індустрії розваг.
В цьому році, швидше за все, їм не вдасться відіграти втрачені позиції. У той же час, аналіз продажів платформи eBay показав, що і рітейл, і індустрія розваг – гідні суперники в боротьбі за увагу покупців. Частина компаній сфери роздрібної торгівлі зробила ставку на «емоційні подарунки», тобто продають не стільки раціональні речі, скільки емоції: або від самого факту покупки і подальшого дарування, або від незвичності товару. До Дня Святого Валентина на eBay пошукові запити «відпочинок і розваги» у 2016 році збільшилися на 55%, а запити «твори мистецтва» – на 60%.
За прогнозами, в цьому році британці витратять на День Святого Валентина 1,3 млрд фунтів. І основна частина цих грошей дістанеться компаніям, які продають емоції, а не фізичний товар.
За даними TNS, на романтичну вечерю, подорожі та напої в переддень свята буде витрачено 44% загальних витрат споживачів – 315 млн фунтів. З іншого боку, на прикраси, квіти, листівки, наряди, цукерки і подарунки взагалі покупці готові викласти 359 млн фунтів. Здавалося б – паритет, і витрати, в принципі, можна порівняти. З чого б рітейлерам турбуватися?
Співзасновник компанії KHWS Ендрю Вотс не вважає, що ситуація збалансована. «Споживач змінив своє ставлення до речей. Ми зараз живемо в «епоху досвіду» і бажання споживачів витрачати гроші на дозвілля перевершує їх бажання витрачати кошти на купівлю речей, – констатує Вотс. – І День Святого Валентина – не виняток, багато вибирають можливість придбати квитки на заходи, проводити час з дорогими людьми або подорожувати, вважаючи за краще отримати емоції, що залишають тривалі позитивні спогади».
Звичайно, така ситуація навколо свята порушує статус-кво для рітейлерів: традиційні подарунки вийшли з моди, прикраси і кондитерські вироби опинилися в «зоні ризику».
Конкуренція за споживача зараз набагато сильніше, ніж коли б то не було раніше, і якщо компанії роздрібної торгівлі будуть слідувати перевіреної стратегії, то, без сумніву, вони також опиняться в зоні ризику.
Ендрю Вотс вважає, що для рітейлерів ще не все втрачено, але щоб переламати негативні тенденції і повернути покупців, їм доведеться змінити мислення, розвиватися та пристосовуватися до вимог і очікувань споживачів.
І початок таких адаптацій вже помітно: CEO компанії Omnico Мел Тейлор зазначає зближення сфер роздрібної торгівлі та дозвілля, інтеграцію та спільне створення «позитивного досвіду» для споживача. Кожна з сфер бере від іншої усе найкраще, тому в цьому році в битві за покупця на День Святого Валентина може і не виявитися явного переможця.
На думку Тейлора, у виграші безперечно залишаться ті торгові центри, які запропонують клієнтам можливість поєднати шопінг із дозвіллям, отриманням емоцій, їжею та напоями. Він стверджує, що тільки таким чином рітейлери зможуть утримати споживачів і не програти конкурентну боротьбу індустрії розваг.
Джерело: Retail Gazette
Нові тренди в подарунковій торгівлі в переддень Дня святого Валентина