Новини логістики та e-commerce: Нова пошта в Німеччині, Румунії та Чехії, майже 350 точок видачі в Rozetka, маркеплейс краси від EVA та багато іншого
Німеччина стала п’ятою країною ЄС, де з’явились відділення Nova Post, поштовий сервіс Meest запустив нові напрямки доставки до 27 країн світу, найбільший онлайн-рітейлер Rozetka відкрив майже 350 точок видачі, EVA планує масштабне оновлення складської інфраструктури та запуск маркетплейсу, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Нова пошта відкрила перші відділення у Німеччині, Чехії та Румунії
Як повідомили RAU у прес-службі компанії, 30 червня Німеччина стала п’ятою країною ЄС, де з’явились відділення Nova Post. Окрім Берліну, до кінця року компанія планує відкрити свої відділення ще у Гамбурзі, Франкфурті на Майні, Мюнхені та Кельні. У Берліні відділення Nova Post працює за адресою Charlottenstraße 79/80, 10117. У ньому приватні клієнти та бізнес можуть отримувати та відправляти посилки до 100 кг. Відділення працює з понеділка по суботу. Доставка від п’яти днів.
Також у червні Нова пошта відкрила свої перші відділення в Чехії та Румунії. Зокрема, перше відділення Nova Post у Празі дозволяє відправляти й отримувати з України вантажі вагою до 1000 кг, воно працюватиме щодня, термін доставки – від п’яти робочих днів. Наступне місто для відкриття – Брно.
Так само з 26 червня Нова пошта почала працювати в Румунії, відкривши перше відділення в столиці країни Бухаресті. У відділенні можна відправляти й отримувати документа та посилки вагою до 30 кг з України та Молдови.
Нагадаємо, з жовтня 2022 року Нова пошта почала працювати в Польщі, у березні 2023 року відкрила перше відділення у Литві. В планах компанії – до 2025 року відкрити 200 відділень у 30 країнах.
Поштовий сервіс Meest запустив нові напрямки доставки до 27 країн світу
Поштово-логістична компанія Meest запустила доставку ще до 27 країн світу. Зокрема йдеться про сім країн Південної Америки, вісім – в азійському регіоні, а також ринки чотирьох країн на Аравійському півострові та шести – на африканському континенті. На додачу тепер відкрита доставка до Австралії і Нової Зеландії. Завдяки Meest у перелічені країни можна доставляти посилки вагою до 20 кг. Терміни доставки становлять 10−21 добу, а вартість — від 1075 грн. Доставка відбуватиметься адресно, до дверей адресата. Загалом, завдяки Meest тепер можна доставити посилку у понад 70 країн світу, включно зі США, Канадою та країнами Євросоюзу.
Статистика Алло: за рік продажі товарів для дому та спорту виросли в рази
Національний маркетплейс Алло проаналізував покупки українців з травня 2022 року по травень 2023 року, зокрема структуру продажів товарів Алло та партнерів маркетплейсу. Як повідомили RAU у прес-службі рітейлера, після значного падіння продажів навесні 2022 року окремі категорії, як-от товари для дому, спорту та здоров’я, показали значний приріст. Зокрема, меблі — це найконверсійніша наразі категорія товарів для дому на маркетплейсі Алло. Загалом продажі меблів зросли за 12 місяців у 4,5 рази. Примітно, що підкатегорія Торгові меблі збільшилася у 24 рази за 6 місяців 2023 року порівняно з 2022 роком. Більше про це можна почитати тут.
Також у червні компанія Алло запустила новий формат магазинів Алло Express – точка видачі замовлень з продажом потрібних аксесуарів. Перша точка Алло Express почала роботу 1 червня в Софіївській Борщагівці, що на Київщині. Вона показала гарний результат і вже тривають підготовчі роботи з відкриття другого Алло Express у Києві.
Prom, Rozetka та Meest разом запустили безкоштовну доставку товарів
Цієї весни на найбільшому українському маркетплейсі Prom.ua запрацювала безкоштовна доставка в точки видачі Rozetka. Це означає, що замовляючи товар на маркетплейсі, покупець може забрати його на точці видачі Rozetka. Однак, не у всіх продавців маркетплейсу поруч є відділення Rozetka, з якого можна відправити посилку. Тож із червня продавець маркетплейсу може відправити посилку з відділення Meest, яких більше 3000 по Україні, а покупець отримає її у точці видачі Rozetka. Для покупців доставка у точки видачі Rozetka так і залишиться безкоштовною.
Від групи компаній EVO-Rozetka виокремилась нова компанія — Тabula Rasa
На початку червня 2023 року від об’єднаної у 2018-му групи компаній EVO-Rozetka відділилися сервіси Вчасно та Zakupki.Prom. Їх під новим брендом Tabula Rasa розвиватиме співзасновник і багаторічний керівник EVO Микола Палієнко. На посту гендиректора EVO його замінив шкільний товариш і бізнес-партнер Денис Горовий. Нагадаємо, Вчасно – це сервіс цифрових рішень для бізнесу, Zakupki.Prom – інтернет-майданчик для проведення державних та комерційних торгів та аукціонів.
EVO й надалі будуватиме маркетплейси, платіжну та логістичну інфраструктуру довкола них. Команди Prom, Satu, Shafa, Kabanchik, Bigl, IЗI, а також фінтех-напрям (сервіс Rozetka Pay) продовжать розвиватися у групі компаній EVO-Rozetka. Детальніше про плани розвитку можна почитати тут.
Сільпо запустив на Івано-Франківщині дальню доставку з покриттям до 100 км
Починаючи з червня, мешканці області можуть замовити все необхідне на сайті shop.silpo.ua або у мобільному додатку Сільпо навіть якщо у їхньому місті чи селі немає супермаркету Сільпо. Як повідомили RAU у прес-службі рітейлера, доставку можуть замовити мешканці 12 міст та селищ Івано-Франківщини: Надвірна, Татарів, Микуличин, Коломия, Яремче, Поляниця, Делятин, Лисець, Богородчани, Ланчин, Угорники, Черніїв. Доставка здійснюється щотижня у понеділок, середу, п’ятницю та суботу. Для оформлення доставки необхідно оформити замовлення від 499 грн.
Товари з мережі аптек Подорожник можна замовити у Glovo
У червні до платформи Glovo приєдналась найбільша мережа аптек України Подорожник, яка налічує понад 1500 точок в усіх регіонах країни. Glovo активно розвиває напрям Q-commerce, зокрема доставку ліків із аптек. Тепер у розділі “Фармація та краса” додатку можна зробити замовлення з аптек Подорожник. Для доставки доступно 28 категорій товарів, як-от ліки проти грипу та застуди, ліки для шлунку та травлення, товари для мам та малюків тощо. Наразі в Glovo вже можна замовити з 550 локацій мережі з 31 місті, де працюють аптеки під брендами Подорожник, Аптека БАМ та Аптека Ощад.
Які товари найчастіше купують онлайн – аналітика Varus
Як свідчить аналітика купівельних вподобань українців від мережі Varus, безпосередньо у фізичних супермаркетах найпопулярнішою категорією є молочні продукти та яйця. В компанії проаналізували, які продукти найчастіше купували в супермаркетах Varus за останні шість місяців. Результати об’єднали в підбірки, залежно від формату покупки — онлайн, офлайн, з доставкою чи самовивозом.
Цікаво, що онлайн-покупці також найчастіше замовляють молочні продукти та яйця. Разом із тим популярністю користуються тютюнові вироби та алкогольні напої. Наступні товари в рейтингу онлайн замовлень за кількістю — свіжі овочі, безалкогольні напої, м’ясо та сири. Середня вага покупок, які клієнт виносить із супермаркету Varus самостійно, дорівнює 6,38 кг. Онлайн-замовлення на сайті varus.ua в середньому важить у 4,2 рази більше — 26,5 кг.
Майже 350 точок видачі в Rozetka
Як повідомила на своїй Facebook-сторінці фахівець з маркетингу Rozetka Олена Распутная, протягом червня по всій Україні відкрилися 19 нових точок видачі Rozetka. Зокрема й там, де раніше не було точок найбільшого в країні онлайн-рітейлера. Тепер буде зручно купувати з безкоштовною доставкою в Подільську, Дубно, Надвірній, Трускавці, Синельникове, Лозовій та Коцюбинське. В результаті станом на липень вже працюють 349 точок видачі в 93 малих і великих містах України.
Електронна комерція у метавсесвіті активно розвивається
Розвиток метавсесвіту (Metaverse) став поштовхом для нового виду електронної комерції – імерсивної. Тепер аватар людини може за допомогою VR та AR технологій зайти у віртуальний магазин, приміряти або протестити товар, що сподобався, і придбати його. RAU проаналізувала, як рітейлери заробляють у метавсесвіті, які у нової e-commerce галузі перспективи, та з чого почати, щоб стати частиною ринку
Наприклад, у метавсесвіті вже є перший торговельний центр. З кінця 2022 року до ТРЦ Island Shopping Mall приєдналося понад 80 брендів, серед яких Victoria’s Secret, Momiji, Pai Pai. Наразі готуються угоди з Adidas, Nike, Puma, Bershka, Guess, Apple, Levi’s, а в планах розробників – залучити близько 800 відомих брендів. Розмістити їх буде де, адже віртуальний формат дозволяє створювати необмежено великий зал, демонструючи сміливі архітектурні рішення. Чи варто іти негайно в цю сферу кожному – питання відкрите.
З 1 липня Укрпошта переглядає тарифи на відправлення
Згідно з повідомленням державного поштового оператора, починаючи з 1 липня, Укрпошта змушена частково переглянути вартість відправлень по Україні та за її межами. Згідно з новими тарифами, вартість доставлення відправлень «Укрпошта Експрес» збільшиться у середньому на 10 грн для пересилання в межах однієї області та на 8 грн для пересилання в межах всієї країни.
Крім того, з 1 липня діятимуть нові тарифи на послуги «Укрпошта Стандарт», де середнє підвищення становить 7 грн на доставку по Україні, а в межах окремої області – 10 грн.
Наприклад, раніше вартість доставки відправлення вагою до 1 кг у межах України становила 35 грн, а після перегляду тарифів вона збільшиться до 42 грн. А доставка посилки вагою від 5 до 10 кг тепер коштуватиме 70 грн, порівняно з попередніми 60 грн – до перегляду тарифів. Також впроваджено зміни й для інших послуг.
EVA планує масштабне оновлення складської інфраструктури та запуск маркетплейсу
Лідер українського drogerie-сегменту – лінія магазинів EVA – інвестує в розвиток логістики, розбудову та модернізацію своїх складських комплексів. Про це розповів заступник директора департаменту логістики ТОВ «РУШ» (управляє лінією магазинів EVA) Сергій Поляков.
Так, компанія не полишає планів побудувати новий логістичний комплекс в Одесі, але реалізація даного проекту виходить за межі поточного року. Загалом є близько 15 проектів з нарощування логістичних потужностей. Йде активний процес автоматизації та зміни бізнес-процесів, що вже дозволило знизити собівартість доставки замовлень та прискорити доставку товару в магазини приблизно на 15%.
Лінія магазинів EVA нещодавно запустила власну кур’єрську службу доставки онлайн-замовлень в Києві та планує поступово масштабувати сервіс на інші міста. Інтернет-магазин EVA.UA компанія відкрила майже шість років тому, а тепер він перетворився на гіпермаркет краси зі 100 000 SKU.
Наразі інтернет-магазин EVA.UA забезпечує близько 7% продажів при обробці до 10 000 замовлень на день. В планах на 2023 рік – довести цю частку до 10%. Існуюча потужність складів дає можливість обробляти близько 30 000. Також у планах компанії – запровадження роботи з мерчантами у форматі маркетплейсу.