Від комп’ютерів до товарів для дому: як змінився попит українців на товари в інтернеті за 13 років – аналітика Rozetka
До свого 18-річчя найбільший український онлайн-рітейлер Rozetka поділився інформацією про найпопулярніші товари та категорії товарів в інтернеті за 2010-2023 роки.
Як повідомили RAU у прес-службі компанії, до 2016 року найпопулярнішою категорією товарів на сайті Rozetka були комп’ютери та ноутбуки. Потім їх змінили смартфони, телевізори та електроніка, які раніше посідали другу позицію в рейтингу. А від початку повномасштабної війни у 2022-му найбільший попит серед усіх категорій мають товари для дому: посуд, побутова хімія, меблі, лампи та світильники, господарські товари, альтернативні джерела енергії тощо.
Від 2010-го до трійки найпопулярніших категорій товарів стабільно входила побутова техніка. Однак минулого року вона поступилася місцем товарам із категорії «краса та здоров’я»: засоби гігієни, косметика, парфумерія, медичні засоби та інструменти тощо.
До найпопулярніших категорій товарів за вказані роки також увійшли «Інструменти та автотовари», «Алкогольні напої та продукти», «Одяг, взуття та прикраси», «Зоотовари». А також категорія «Дитячі товари», що у 2021-му посідала третє місце, однак з початком повномасштабної війни змістилася на останні позиції в десятці. Натомість від минулого року цю категорію випереджають товари для військових та товари для виживання (газові балони, пальники, спальники тощо).
«Вісімнадцять років тому ми відкрили інтернет-магазин, щоб бути для українців щоразу що треба. А сьогодні це найбільший онлайн-рітейлер України з асортиментом 11 мільйонів товарів у 4000 категоріях, на якому купують понад 50% українських інтернет-користувачів. У 2013-му ми одними з перших в Україні додали на сайт можливість оплачувати замовлення карткою, а у 2016-му запустили маркетплейс для українських продавців. Крім того, компанія налагодила швидкий сервіс адресного доставлення та відкрила більш ніж 300 точок видачі товарів у понад 80 населених пунктах, що під час вимкнення електроенергії перетворилися для українців на “пункти незламності”. Нарешті, цьогоріч ми запустилися в Польщі, щоб бути ближчими до тимчасово переміщених українців та поляків, які підтримують нас під час війни. Але найголовніше, ми продовжуємо працювати та допомагати Україні. Це можливо завдяки ЗСУ і всім незламним українцям», — говорить співзасновник Rozetka Владислав Чечоткін.
З-поміж конкретних товарів на Rozetka найбільшою популярністю найдовше користувалися карти пам’яті (2012-15 роки). У 2016-му їхнє місце посіли павербанки, які утримували позицію до 2018-го.
У зв’язку з пандемією коронавірусу у 2020-21 роках рейтинг найпопулярніших товарів очолили вологі серветки. А у 2022-23 роках у зв’язку з вимкненнями електроенергії лідерство в топі повернулося до павербанків.
Одним із найпопулярніших товарів у 2023-му стала сіль із лімітованої партії «Міць. Українська кам’яна», створена у рамках спільної ініціативи ДП «Артемсіль» та державної фандрейзингової платформи UNITED24: 465 гривень з продажу кожної пачки йшли на закупівлю дронів-камікадзе для ГУР.
Cеред інших топових товарів у різні роки були: фотоапарати (2010 рік), балончики для пневматичної зброї (2011), підгузки (2018) та подушки (2019).