З 1 червня Бітрікс24 буде заблоковано в Україні: які є аналоги в Україні
З 1 червня 2023 року російський сервіс Бітрікс24 остаточно припинить свою роботу в Україні, а всі дані користувачів будуть повністю видалені. Які є українські CRM-платформи, які переваги і недоліки вони мають, і наскільки складно може бути перейти на їх використання.
Звістка про те, що Бітрікс24 перестане буде доступний в Україні, з’явилася в середині квітня, тож ймовірно, ще далеко не всі рітейлери встигли перейти на нову CRM-систему й перенести дані. Час збігає, а знайти гідну заміну популярному хмарному сервісу не так просто. Якщо компанія досі не визначилась із новою CRM, саме час зробити вибір. У цій статті RAU пропонує познайомитись із п’ятьма сервісами, які допоможуть зберегти дані клієнтів й ефективно працювати з ними і далі.
Головне під час вибору CRM-системи — це покладатися на потреби свого бізнесу: визначити функціонал, який потрібен для роботи. Перегляньте наявність важливих для компанії інтеграцій. Відтак ознайомтеся з інструментами, переконайтесь, що вам зручно буде працювати в сервісі. Щоб не переплачувати за функції, якими компанія не будете користуватись, докладно вивчіть тарифні плани, а також дізнайтеся, від чого вони залежать.
Обов’язково перевірте, чи є навчальні матеріали щодо роботи з сервісом та доступ до служби підтримки, щоб у разі чого можна було звернутися по допомогу. Зверніть увагу, що вибрана CRM має активно розвиватись, оновлюватись, та ставати більш ефективною. Сфера онлайн-бізнесу дуже швидко змінюється, тому сервіси, з якими компанія працює, мають іти в ногу із часом, аби задовольняти усі поточні потреби й допомагати отримувати бажані результати. Перш ніж перейти з Бітрікс24 на іншу CRM, ретельно зважте всі «за» і «проти» — та не затягуйте, адже перше червня зовсім близько й дані потрібно рятувати оперативно.
SendPulse
Українська платформа автоматизації маркетингу SendPulse працює на міжнародному ринку з 2015 року. Єдина екосистема платформи складається з CRM-системи, e-mail-сервісу, конструкторів сайтів і чат-ботів, інструментів для SMS та web push розсилок, розумних pop up, а також з платформи для створення онлайн-курсів. Функціонал доступний українською, англійською та іншими мовами. Тут можна працювати в команді, розподіляти ролі, надавати кожному відповідний рівень доступу і відстежувати його роботу. У SendPulse передбачено чимало інтеграцій з іншими сервісами: Binotel, різні CMS, платіжні системи типу PayPal, Stripe, Fondy, LiqPay, e-mail-сервіси, платформи e-сommerce тощо. Також у SendPulse є інтеграція з GPT-3, завдяки якій можна створити чат-бота на базі штучного інтелекту і з його допомогою автоматизувати рутинну комунікацію, підвищити лояльність клієнтів і покращити клієнтський досвід.
CRM можна налаштувати так, щоб угоди створювалися автоматично: за вхідним або вихідним дзвінком, із сайту, чат-ботів, після оплати, після реєстрації на курс тощо. Усі угоди можна сортувати за датою, сумою, джерелом створення, статусу та іншим параметрам. Показувати воронку продажів можна як канбан-дошку, список чи календар. Така візуалізація угод полегшує роботу з ними й робить її зручною.
У картці клієнта є дата створення, уся історія комунікації, оплати, ім’я та прізвище менеджера, який працював із контактом. Тут можна залишати коментарі для інших членів команди, а також вибирати зручний канал спілкування. У розділі статистки зручно відсліковувати ефективність використання інтеграцій, джерела угод, їхню суму, статус та кількість нових контактів за певний проміжок часу. Наприклад, за день, тиждень, місяць, три місяці чи період.
CRM-система SendPulse проста і зручна, має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та підказки для новачків, а тому імпортувати дані просто. Більше того, SendPulse за запитом надає допомогу в міграції з Бітрікс24. Перенести можна контакти і значення полів, угоди і значення полів, задачі і значення полів, зв’язки контакта з угодою, зв’язки контакта з задачею, проте історію та дзвінки при переході зберегти не вдасться.
На безплатному тарифі — доступному на постійній основі — можна створювати кілька воронок продажів, сегментувати клієнтів, використовувати інші інструменти екосистеми SendPulse: конструктори чат-ботів та сайтів, сервіс e-mail-розсилок, а також інструмент для автоматизації воронки продажів Automation 360.
Creatio
Ця платформа автоматизації маркетингу, продажів та управління внутрішнім і зовнішнім сервісом з’явилася у 2011 році. Інтерфейс доступний українською, англійською, польською, німецькою та іншими мовами. Тут є e-mail-розсилки, телефонія, чат-боти для взаємодії у месенджерах тощо. Сервіс допомагає синхронізувати роботу команди та підвищити продуктивність.
За допомогою Creatio можна автоматизувати маркетингові завдання, керувати бюджетом, управляти продажами, починаючи від залучення лідів і закінчуючи укладенням угод, налаштувати документообіг тощо. Ця багаторівнева система допомагає прискорити сервісні процеси бізнесу, персоналізувати комунікацію, надавати клієнтам бездоганний досвід взаємодії з організацією.
Оскільки інтеграція CRM Creatio потребує певних навичок та знань, клієнтам пропонують замовити індивідуальну презентацію, де можна ознайомитися з усіма можливостями та інструментами сервісу. Імпортувати дані клієнтів із Бітрікс24 чи інших CRM можна через Excel файл формату xlsx. Для тест-драйву є безкоштовна 14-денна версія.
SalesDrive
SalesDrive позиціонує себе як CRM-система для інтернет-магазинів. Має інтеграції із сайтами та маркетплейсами, IP-телефонією від Phonet і Binotel, а також точками видачі Rozetka, Нова пошта та Укрпошта. Можна налаштовувати SMS та e-mail-розсилки, підключати чат-боти у месенджерах і комунікувати з клієнтами через Viber, Telegram, Instagram і Facebook. Дає можливість автоматично розподіляти заявки між менеджерами й відстежувати їхню швидкість реагування на онлайн-заявки.
Заявки клієнтів відображаються у вигляді таблиці. У ній ви можете змінювати порядок колонок, додавати власні, приховувати непотрібні тощо. У таблицю заявки можуть додаватись автоматично із сайту або після телефонного дзвінка. Також їх можна створювати вручну. У деталях заявки можна відстежувати дані клієнтів, комунікацію з ними, назви придбаних товарів, їхню кількість та суму, спосіб доставки, спосіб оплати та інше.
SalesDrive дає змогу контролювати залишки на складі, працювати з декількома складами, створювати накладні, формувати чеки і відправляти їх на e-mail клієнту, друкувати їх у форматах HTML, PDF, TXT, QR-code. На знайомство із сервісом дається 14-денний безплатний період. Вартість подальшої роботи з CRM-системою SalesDrive залежить від кількості користувачів.
KeepinCRM
KeepinCRM – українська CRM для малого та середнього бізнесу, яка запрацювала у 2017 році і вже охопила 10 країн. Сервіс допомагає автоматизувати рутинні процеси, оптимізувати роботу з клієнтами і всередині команди, вести фінанси та документообіг. У KeepinCRM можна створювати воронки продажів для лідів та клієнтів, відслідковувати взаємодію з ними. У картці контрагента відображаються всі угоди, завдання, дзвінки, нотатки, суми оплат тощо.
Як і в багатьох інших сервісах, тут можна створювати власні етапи у воронках продажів, сегментувати клієнтів на основі тегів, автоматизувати роботу на основі тригерів, наприклад, автоматично відправляти SMS та e-mail, здійснювати дзвінки прямо з картки контрагента.
Якщо рітейлер працює у сфері e-commerce, то за допомогою KeepinCRM можна оптимізувати роботу з постачальниками та складський рух, відслідковувати історію переміщення товарів, спростити інвентаризацію, налаштувати автоматичне списання чи повернення. KeepinCRM має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, доступний українською, англійською та російською мовами.
Є інтеграції з CMS, e-commerсe, IP-телефонією, месенджерами та іншими сервісами. Щоправда, на безкоштовному тарифі доступні лише дві: з Нова пошта та TurboSMS. Щоб підключити інші сервіси, необхідно оплатити розширений тариф. Також він знадобиться, якщо компанія планує створити кілька воронок продажів та підключити двох або більше менеджерів.
AsterilCRM
CRM-система для інтернет-магазинів, яка допомагає керувати замовленнями, збирати і зберігати дані про клієнтів, відстежувати продажі, одразу після отримання замовлення бронювати товар на складі. Інтерфейс доступний українською та російською мовами. Картки клієнтів можна створювати автоматично або додавати вручну. Усі заявки відображаються у формі таблиці. За допомогою сервісу зручно обробляти замовлення з маркеплейсів, соціальних мереж, сайтів, месенджерів. Після того, як замовлення потрапляє в таблицю, клієнту можна зателефонувати, відправити SMS чи e-mail. У картці клієнта відображаються всі його покупки та історія комунікації з ним.
AsterilCRM дає змогу управляти товарами, завантажувати прайси в XML і YML, працювати зі складами, відслідковувати залишки, переміщувати товар між складами, налаштовувати автоматичну відправку SMS та email на основі тригерів, сегментувати клієнтів.
У сервісі є багато інтеграцій, серед яких такі CMS як WordPress PrestaShop, Magento, телефонія Binotel, сервіси доставки Нова Пошта, Укрпошта, месенджери Viber, Telegram, Instagram, маркетплейси Rozetka, Епіцентр, Алло та інші. Для ознайомлення з можливостями сервісу AsterilCRM надає семиденний безоплатний доступ до функціоналу. Вартість тарифів залежить від кількості користувачів і підключених магазинів.