Не злетів: один з найбільших рітейлерів світу Tesco закриває мережу дискаунтерів Jack’s всього через чотири роки після запуску
При запуску дискаунтерів Tesco заявляв про наміри конкурувати у Великій Британії з німецькими мережами Aldi та Lidl.
Цей текст доступний також російською мовою
З 13 магазинів Jack’s, шість торгових точок будуть перетворені у супермаркети Tesco, а решту закриють назавжди, – повідомляє Retailers з посиланням на The Guardian. «Ми працюємо на висококонкурентному ринку, який швидко розвивається, і наші клієнти роблять покупки по-різному, особливо з початку пандемії», – заявив виконавчий директор Tesco у Великобританії та Ірландії Джейсон Террі. Заощаджені кошти компанія планує інвестувати у напрями, “які мають значення для клієнтів”.
Перші дискаунтери Jack’s, які отримали назву на честь засновника супермаркету Джека Коена, були відкриті у вересні 2018 року в Чаттерісі в Кембриджширі та Іммінгемі у Лінкольнширі. Тоді рітейлер обіцяв надати покупцям “найдешевші ціни у місті” та стверджував, що помітив прогалину на ринку для покупців, які хотіли мати «менші, простіші» магазини, де продається більше британських продуктів.
Основна причина запуску нового формату магазинів найбільшої британської роздрібної мережі був тиск з боку німецьких food-рітейлерів Aldi та Lidl. Вони розвиваються як раз в форматі дискаунтера, й успішно відвойовують у Tesco частку ринку. Раніше британці працювали в основному в форматах “гіпермаркет”, “супермаркет” та “магазин біля дому”. Щоб зменшити витрати, магазини дотримувались такого плану, як і магазини конкурентів з Німеччини: товари були складені на піддонах на підлозі, а не на полицях, а також обіцяли товари для дому зі знижкою. Майже три чверті (70%) продуктів продавалися під ТМ Jack’s.
Нагадаємо, в Україні дискаунтери також здебільшого не здобувають успіху. У 2016 році компанія Fozzy Group запустила мережу магазинів формату «жорсткий дискаунтер» “Thrash! Траш”, від формату яких згодом відмовилась. Також компанія АТБ, яка за довгий час вважалась еталоном українських дискаунтерів, за словами генерального директора корпорації Бориса Маркова, більше не є дискаунтером у класичному розумінні цього формату.
Читайте також
Борис Марков, АТБ: які нові формати та сервіси буде впроваджувати мережа