Борис Марков, АТБ: Встановлена урядом планка націнки не покриває витрати операторів ринку

Борис Марков, АТБ: Встановлена урядом планка націнки не покриває витрати операторів ринку

18.01.2022 07:30
  2728
Костянтин Симоненко

Генеральний директор корпорації АТБ про запровадження механізму держрегулювання торгової надбавки на розширений перелік соціально-значущих категорій продуктів, який нібито дозволить стабілізувати ситуацію зі стрімким зростанням цін у продуктовому роздробі.

Цей матеріал доступний російською мовою

На своїй Facebook-сторінці генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков розкритикував постанову Кабміну, якою на період дії карантину розмір торгової надбавки обмежується 10% на розширений перелік соціально-значущої категорії продуктів харчування. RAU пропонує ознайомитись з його думкою.

По суті, впроваджується механізм держрегулювання, який нібито дозволить стабілізувати ситуацію зі стрімким зростанням цін у продуктовому роздробі. Що маємо за фактом?

Перше. Постанова, що не має під собою серйозного обґрунтування, ні тим більше перспектив ефективної реалізації.

Встановлена ​​планка націнки не більше 10%, як вказано в документі, не покриває витрати операторів ринку на логістику, сезонне списання та інші операційні послуги. Отже, цілком може призвести до призупинення реалізації зазначених продуктів харчування до моменту налагодження всіх процесів та розуміння порядку їх ціноутворення

Друге. Постанова, в якій багато в чому проглядається дискримінаційний характер по відношенню до всього організованого роздрібу.

Ця ініціатива ніяк не обговорювалася з учасниками ринку, з профільними об’єднаннями та асоціаціями і виглядає як інструмент лобіювання. Вже на цьому етапі постанова терміново вимагає додаткових роз’яснень і уточнень, як у механіці застосування, і по порядку ціноутворення.

У принципі, прийняття та реалізація нормотворчих постанов у «новорічну ніч» просто поставивши весь рітейл перед фактом і апріорі обмеживши йому право для конструктивного діалогу та участі – м’яко скажімо, далеко від демократичної процедури.

Третє. Зростання ціни на соціально значущі продукти харчування обумовлене зростанням відпускних цін із боку виробників.

При цьому виробники сьогодні змушені підвищувати ціни, з причин зростання цін на енергоносії (газ), а також інших факторів, складових при формуванні собівартості продукції. Причому ця тенденція, за багатьма прогнозами, лише посилюватиметься.

До речі, багато виробників вже заявляють про неефективність цієї постанови, яка не вирішує для них базових проблем: витрати на енергоресурси, сировину тощо.

Що необхідно?

На мій погляд, варто підходити до вирішення цієї ситуації виважено та комплексно. Розробляти та впроваджувати механізми стабілізації ціноутворення з чітким розумінням причин їх зростання для кінцевого споживача. Включати у широку дискусію всіх учасників ринку та всі зацікавлені сторони. Використовувати успішні практики європейського та світового рітейлу.

Інакше буде як у відомому вираженні: «Хотілося як краще, а вийшло як завжди!»

Читайте також –

Заява Асоціації рітейлерів України щодо регулювання роздрібної націнки на харчові продукти


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку