
У Бершаді відкрився перший у Вінницькій області Файно Маркет


Обжора – одна з найбільших мереж супермаркетів в Одесі, яка існує з 1995 року. Стратегія розвитку компанії має на меті відкриття торгових точок у кращих локаціях, тому що зручний супермаркет – це магазин, який завжди по дорозі. Швидко сходити за покупками до магазинів Обжора можна у будь-якому районі Одеси: у місті працює 25 магазинів, більшість з яких доступні у цілодобовому режимі.
Якість продуктів – один із пріоритетів компанії. Все, що потрапляє на полиці супермаркетів, перевіряє спеціально створений відділ контролю якості. Його фахівці проводять експертизу товару на всіх етапах, починаючи від закупівлі та до розміщення в магазині.
Але забезпечити якість та відкрити торгові точки в транзитних місцях – це лише основа, далі необхідно вибудовувати купівельну лояльність та забезпечити позитивний клієнтський досвід. Зробити це допоможе бонусна програма лояльності.
Витрати на залучення нового клієнта в середньому в п’ять разів вищі за витрати, пов’язані з утриманням існуючого, тому програма лояльності — важлива стратегічна ініціатива. Щоб окупити інвестиції у проект, важливо не просто запустити програму, а й постійно тримати руку на пульсі, максимально швидко реагувати на зміни.
Саме у мережі Обжора виникла потреба у програмі лояльності з кількох причин:
У компанії працювала знижкова програма лояльності, яка дозволяла вкладати гроші у вже зроблену покупку. Але водночас ринок уже був перенасичений знижками. Потрібен був новий інструмент та підхід для роботи з покупцями. Окрім нових реалій, компанія стикалася з такими проблемами:
Щоб вирішити всі питання, необхідно було повністю переглянути підхід до управління лояльністю та впровадити бонусну систему.
При виборі системи керівництво мережі Обжора хотіло не просто перейти до бонусів, а й зберегти знижки для деяких категорій покупців. Бонус – це інвестиції в майбутню покупку і якийсь ігровий момент (накопичення бонусів, цікаві пропозиції). Для компанії важливою була гнучкість у формуванні спецпропозицій, щоб забезпечити персональний підхід до кожного клієнта. При виборі системи орієнтувалися на те, які результати може принести компанії. Тому було прописано такі вимоги для майбутньої програми:
Усім вимогам відповідає комплексна пропозиція від компанії ABM Cloud, що включає продукт управління програмою лояльності AMB Loyalty.
На початку проекту клієнт ставив дві основні цілі – прописати механіку персональних пропозицій та налаштувати широкий спектр аналітичних звітів.
Бонусна програма лояльності була запущена на всіх торгових точках, кешбек у розмірі 2% від суми купівлі бонусами нараховується всім покупцям, де 1 бонус = 1 копійка. До Дня народження компанія дарує 500 бонусів, а при реєстрації «Welcome бонус» = 300 бонусів, що дозволяє підвищувати емоційну прихильність покупця та прихильність до бренду.
ABM Loyalty з блоком бонусних механік дозволяє запускати спецпропозиції з підвищеним кешбеком за купівлю як певного списку товарів, так і суму чека. Одночасно в мережі працюють близько 32 бонусних спецпропозицій, запущено купонінг.
Досягти другої мети, пов’язаної з оцінкою ефективності, вдалося на останньому етапі проекту, після підключення аналітичних звітів на платформі Qlik. Доступ до звітів відбувається безпосередньо через систему ABM Loyalty.
Дізнайтеся, як впровадити програму лояльності у вашій мережі! Отримати безкоштовну консультацію можна заповнивши форму.
Проект впровадження тривав 11 місяців. Весь процес складався з багатьох завдань, які не просто допомогли запустити систему, а й переглянути підхід до побудови клієнтської лояльності. Умовно, використання можна розділити на чотири етапи: інтеграція облікової та касової системи, налаштування особистого кабінету та розробка мобільного додатка, пілотний запуск та навчання, повноцінний запуск та налаштування аналітики. Коротко розповімо про кожен етап.
Інтеграція з обліковою та касовою системою. Впровадження системи ABM Loyalty почалося з робіт по інтеграції з обліковою та касовою системами, під час чого довелося скоригувати деякі бізнес-процеси. На касі реалізували можливість реєстрації нових учасників програми лояльності, а також можливість нараховувати та списувати бонуси за номером мобільного телефону, що є перевагою для компанії.
Адаптація особистого кабінету покупця, мобільного додатка та Telegram-бота під корпоративний стиль компанії. Особистий кабінет покупця дозволяє як реєструватися в програмі лояльності, так і стежити за спецпропозиціями від мережі Обжора. Також є можливість аналізувати власні покупки.
В рамках другого етапу було створено мобільний додаток (Android, iОS), згідно брендбуку компанії, та опубліковано в PlayMarket й AppStore.
Навчання для менеджерів та пілотне використання системи. У рамках третього етапу для користувачів було проведено кілька сесій навчання по роботі із СRМ-системою. Розібрали налаштування базових правил лояльності, управління картами лояльності та групами учасників. Розглянули показники на дашборді системи: сума продажів, кількість покупок, кількість нарахованих бонусів, кількість списаних бонусів та реєстрацій. Все це можна аналізувати у розрізі різних періодів.
Підключення аналітичних звітів та розгортання програми лояльності на всіх користувачів. Останнім етапом проекту було підключення аналітичних звітів як додаткового інструменту для аналізу купівельної поведінки. Вони важливі для подальшого створення персоналізованих пропозицій і маркетингових активностей.
Завдяки впровадженню системи компанії вдалося перейти до бонусно-накопичувальної програми лояльності. Її особливість — відкладена знижка: перш ніж отримати зиск, учасники програми лояльності накопичують бали. Є ще одна перевага бонусної програми лояльності: у разі падіння середнього чека розмір реальної знижки також знижується, що дозволяє зберегти норму прибутку.
Але зміна виду програми лояльності – це не єдиний результат. За 9 місяців з моменту підключення всіх торгових точок до системи вдалося досягти наступних показників:
Як бачимо, продумана програма лояльності є головним інструментом у спілкуванні з клієнтами, який формує позитивний користувальницький досвід і тим самим заохочуватиме постійні покупки.
Зараз у клієнта величезний вибір магазинів, тому він регулярно ходитиме у той, де він отримує не лише якісні продукти, а й сервіс. Програма лояльності — важлива складова, яка дарує емоцію та спілкування. Тому створюйте ефективні програми лояльності — це справді важлива інвестиція.