Топ-10 найдорожчих рітейл-брендів світу: версія Interbrand
Apple дев’ятий рік поспіль очолює список найдорожчих брендів у світі, а інтернет-гігант Amazon міцно закріпився на другому місці. Загалом у списку присутні 10 компаній сфери рітейлу.
Цей матеріал доступний російською мовою
Міжнародна дослідницька компанія Interbrand представила своє чергове дослідження найдорожчих глобальних брендів світу.
За підсумками дослідження, список найдорожчих брендів світу передбачувано очолила компанія Apple – її торгову марку оцінили в $408,3 млрд, за рік вона подорожчала на 26%. На другому місці Amazon – бренд найбільшого онлайн-рітейлера світу за рік подорожчав на 24% і його вартість перевищила $249,2 млрд.
Замикає трійку лідерів компанія Microsoft з оцінкою $210,2 млрд, яка в 2020-му зуміла потіснити технологічний гігант Google, який входить тепер лише в п’ятірку найдорожчих брендів з оцінкою $196,8 млрд.
Незважаючи на порівнянні темпи зростання з Apple, компанія Amazon практично вдвічі відстає в абсолютних цифрах вартості бренду. Однак це не заважає їй очолювати рейтинг найдорожчих рітейлерів світу. За три роки Amazon збільшив свою вартість у 2,5 рази, що дозволило рітейлеру міцно влаштуватися спочатку в першій трійці, а потім і вийти на друге місце серед 100 найдорожчих брендів світу.
Багато в чому це стало результатом високої технологічності онлайн-рітейлера, чиї показники вартості бренду зростали на рівні найдинамічніших гігантів сучасних інформаційних технологій, де середній приріст 2021-го становив 23%.
У першу десятку також увійшов McDonald’s, який з 2016 року демонстрував добру стабільність свого зростання, але у 2020 році через пандемію та локдауни по всьому світу дещо втратив свою вартість бренду, але не зайняте місце в рейтингу. І як тільки епідеміологічна ситуація почала покращуватися, бренд відразу повернув собі втрачене (+7%, $45,86 млрд).
Аналогічно постійно покращує свій результат Nike (+24%, $42,5 млрд), який за рік перескочив одразу з 15-го на 11-те місце у рейтингу. Чому також значною мірою сприяла пандемія: замкнені вдома споживачі активно зайнялися спортом та купівлею відповідного спорядження.
Інший виробник і рітейлер спортивного одягу, компанія Adidas, зростала значно повільніше (+11%, $13,38 млрд), тому, як і раніше, сильно відстає від конкурента, перебуваючи на 49-му місці. Це лише на одну позицію краще ніж рік тому.
Шведська IKEA, незважаючи на зростання (+6%), не зуміла втриматися на колишніх позиціях і відкотилася з 25-го на 27-е місце з показником $20,03 млрд. Тим самим компанія повернулася до положення, яке займала в 2018 році.
Найбільш щільно рітейлери сконцентровані у четвертому та п’ятому десятку позицій. Але й тут справи йдуть добре не у всіх. Так, іспанська ZARA продовжила здавати позиції, змістившись із 35-го на 45-е місце (-9%, $13,5 млрд). Збої у світовій логістиці, спровоковані карантинними обмеженнями та розвиток онлайн-торгівлі зробили цю мережу менш конкурентоспроможною.
Продовжує втрачати позиції в рейтингу й інший світовий fashion-рітейлер H&M, якому, щоправда, вдалося цього року пом’якшити удар, збільшивши вартість бренду на 1%, до $14,13 млрд. Але в результаті – 43 місце, що на шість позицій гірше за колишній результат.
Водночас американська Starbucks за темпами зростання вартості бренду демонструє дуже добрі показники (+16%, $13,01 млрд) і як результат – 51 місце.
Також одразу на 10 позицій тільки зі знаком мінус перемістився американський інтернет-майданчик eBay. Вартість цього бренду залишилася на рівні $12,29 млрд, що відповідає 56 позиції.
Завершує рейтинг рітейлерів бренд KFC, який посідає 93-ту позицію рейтингу (+6%, $5,43 млрд). Приріст вартості бренду ресторанів фаст-фуду виявився недостатньо великим, щоб не втратити одну позицію в рейтингу.
Нарешті, окрім традиційної десятки рітейлерів, варто відзначити появу єдиного нового учасника цьогорічного рейтингу – компанії Sephora. Вартість цього бренду оцінюється “всього” в $4,63 млрд, але його додавання робить LVMH Group найбільшим підприємством групи в таблиці. Так, LVMH, куди входить Sephora, стала першою, у якої одразу п’ять брендів потрапили до списку найкращих – це Sephora, Louis Vuitton (13 місце), Dior (77), Tiffany & Co (92) та Hennessy (95).
Довідка. Interbrand враховує у своїх розрахунках фінансові результати компаній, вплив брендів на рішення споживачів про покупки та здатність компаній забезпечити прибутки. Топ-100 найдорожчих брендів світу публікується вже 22 роки. За першої публікації рейтингу загальна вартість брендів з топ-100 становила $988 млрд.
Джерело Interbrand
Читайте також –