На Печерських пагорбах: в чому особливості та унікальність нового столичного бізнес-центру класу «А»

На Печерських пагорбах: в чому особливості та унікальність нового столичного бізнес-центру класу «А»

24.12.2020 07:45
  890
Іван Зайцев

Керуючий директор БЦ Печерськ-Центр про глобальне оновлення об’єкта, оригінальну концепцію центру, особливості інтер’єрних і технічних рішень, а також про взаємодію з орендарями під час локдауну.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Восени цього року завершилася повна реновація офісного центру в самому серці Києва – на вулиці Генерала Алмазова (колишня Кутузова), 13, прямо поруч з бульваром Лесі Українки та станцією метро Печерська. Загальна площа 10-поверхового БЦ Печерськ-Центр – 4000 кв. м, орендна – 3700 кв. м. Крім оренди офісів тут також можлива оренда приміщень під торговельні площі або заклади громадського харчування – на першому поверсі БЦ. Серед орендарів офісу: Альянс Енерго Трейд, Львівські круасани, мережа магазинів-кондитерських Хлібний, IT-компанія International Development Resources та інші.

Центр введений в експлуатацію в 2011 році як БЦ класу «В», а після завершення реконструкції 2020 року перекласифікований в бізнес-центр класу «А». Про те, що саме змінилося в бізнес-центрі, які новації пропонують орендарям, і в чому переваги оновленого БЦ RAU розповіла керуючий директор комплексу Ірина Орлецька.

– У чому ви бачите ключові переваги вашого центру?

– Одна з основних: місце розташування. Він знаходиться у найдорожчому районі Києва. Тут чудова транспортна розв’язка: метро, ​​тролейбуси, маршрутки, автобуси. Крім того, у нас унікальна концепція та повністю оновлена ​​технічна складова, завдяки чому ми можемо пропонувати умови, які можна порівняти з наймоднішими бізнес-центрами.

– Що саме унікального в концепції БЦ Печерськ-Центр?

– Ми принципово здаємо в оренду відразу цілий поверх – не розбиваючи його на більш дрібні лоти. Таким чином, досягаємо бутіковості БЦ: є можливість кожен поверх оформити унікальним, зручним для орендаря плануванням і створити особливий дизайн.

У нас дуже невеликий бізнес-центр орендною площею всього 3700 метрів. Кожен поверх по 350 метрів. І здаючи цю площу одній компанії, ми можемо реалізувати всі їхні побажання і по плануванню, і по підведенню комунікацій, і по дизайну.

Вважаю, що обрана концепція себе виправдовує: всі орендарі задоволені, до того ж постійно бачимо попит з боку нових клієнтів.

– Яка зараз заповненість БЦ?

– 98%. Нещодавно було 100%, але один з орендарів відкрив філію в регіоні, через що перевів туди частину персоналу. Так що зараз, фактично, у нас вільний тільки один поверх.

– Ви говорили про глобальне оновлення. А що саме міняли?

– Все: системи опалення, водопостачання, кондиціонування. На кожен поверх ми робили свою систему кондиціонування. У нас вже не виникає проблем із опаленням, із освітленням, тому що ми повністю поміняли електрику. Все, на що можемо вплинути в технічному плані – все міняємо повністю. Зараз у нас оновлені всі поверхи. На жаль, не можемо поміняти міські комунікації. (посміхається)

– Оновлення поверхів робили під конкретних орендарів, або спочатку ремонтували – а потім шукали наймача?

– Ми тільки робимо під орендаря. Погоджуємо комерційну сторону, підписуємо договір, знайомимо з нашим архітектором. Він пропонує різні варіанти, вони узгоджують дизайн, розсадження, розведення. Тільки після підписання документів і детального плану ми приступаємо до ремонту. Як показала практика, узгодження орендаря з архітектором займають близько місяця.

– А сам ремонт?

– Так як поверхи невеликі – всього 350 кв. м – то у нас ремонт займає 1,5-2 місяці з моменту узгодження плану. З моменту підписання договору до здачі під ключ поверху проходить приблизно 3 місяці.

– Додаткові опції для орендарів передбачені, наприклад, паркування?

– Ми надаємо комплексні послуги «під ключ». Вони включають не тільки 1-2 або більше паркомісць на поверх, а й послуги клінінгу, охорони, ремонту і так далі. Орендар чітко знає суму оренди в місяць, в яку входять всі комунальні платежі: і тепло, і каналізація, і водопровід. Єдине, що вони оплачують самостійно: електроенергію та інтернет, оскільки у всіх різне споживання і різні потреби.

А так – вони заздалегідь знають, скільки треба заплатити, і це дуже спрощує бізнес-планування.

– А як з інтернетом? Кожен підключається до свого провайдера? Або це теж централізовано відбувається?

– Є три провайдера. Орендарі укладають з ними окремий договір. Тут у нас є великі IT-компанії, які працюють відразу з трьома провайдерами. Є компанії, яким одного досить.

– Як працювали з орендарями під час весняного локдауна?

– Найсильніше постраждали орендарі сегмента громадського харчування та магазини на першому поверсі БЦ. Наприклад, оператор їдальні відкрив свій об’єкт 16 березня, а вже 17-го всі пішли на карантин. Зрозуміло, в такій ситуації ми пішли назустріч орендарю і змогли знайти рішення, яке влаштувало всіх. Аналогічно і з іншими партнерами: якщо хтось був змушений повністю припинити роботу, знижували орендну плату до нуля, залишаючи тільки експлуатаційні платежі. Тим, хто міг працювати – надавали різні знижки, оскільки обороти все одно впали у всіх компаній.

– Ви згадали про торгові точки на першому поверсі БЦ. А скільки всього у вас передбачено таких локацій?

– Уже стоять Львівські круасани, скоро у нас відкриється об’єкт мережі Хлібний.

– Їх основний контингент – орендарі Печерськ-Центр?

– Зовсім ні. Крім співробітників наших орендарів, дуже багато покупців із пішохідного трафіку. Ми розташовані по дорозі від метро до Університету культури, і в сезон студенти забезпечують левову частку виручки орендарів торгової частини.

– У вашій компанії не один БЦ, ви експерт на ринку офісної нерухомості. За вашими спостереженнями: локдаун, масове переведення людей на віддалену роботу… Яка зараз ситуація з офісною нерухомістю в столиці? І наскільки впав, або не впав попит? Як перепрофілювалися потоки орендарів?

– Можу сказати по нам. Наші великі орендарі проводили експеримент, і переконалися, що на віддаленій роботі продуктивність співробітників падає. Тому я не вірю, що багато компаній зважаться перевести весь персонал на «удаленку». У людини повинна бути божевільна сила волі, щоб сидячи вдома відпрацювати на 100%.

Тому БЦ будуть затребувані. Зараз затребувані великі метражі – від 1000 кв. м і більше. У нас, на жаль, все здано. Ми таке запропонувати не можемо. Але ми намагаємося залучити таких орендарів на перспективу.

Читайте також –

У серці Києва: на Печерську з’явиться новий бізнес-центр класу «А» (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Chief Marketing Officer Maudau Ольга Румянцева, розповіла УРТЦ розповіла про злети і падіння ринку e-commerce, зміну споживчого попиту та...
time icon  
  75
Усі новини ринку