Історія Mr. Grill: як виробник сосисок і ковбас змінив ринок HoReCa
Засновник групи компаній Premier FOOD Віталій Войтович розповів про те, як вдалося створити ринок якісних хот-догів, перетворити ресторан в дослідницький центр та багато іншого.
Цей матеріал доступний російською мовою
Група компаній Premier FOOD – масштабний бізнес повного циклу, який об’єднує напрямки діяльності від виробництва продукції до поставок і власної мережі ресторанів. За словами засновника і генерального директора компанії Віталія Войтовича: «Бізнес повного циклу – це величезна відповідальність, але й неймовірні можливості».
Група розвиває свою діяльність, освоюючи нові продуктові напрямки, щоб надавати своїм партнерам актуальні і ексклюзивні рішення. Чого вдалося досягти за 12 років і які плани щодо подальшого розвитку бізнесу – в матеріалі RAU.
Старт системної дистрибуції
У 2007 році компанія Premier FOOD стартувала, як постачальник м’ясо-молочної продукції для HoReCa і одна з перших запропонувала комплексну послугу: однією машиною привозити все необхідне для кафе, ресторану чи готелю. Пізніше до сервісу підключилися АЗК (автозаправні комплекси), де в цей час тільки починали розвиватися food-зони і відкриватися перші ресторани.
Стартового капіталу, як такого не було, але величезне бажання масштабувати бізнес мотивувало шукати нові ніші, шляхи розвитку і дуже багато працювати. Віра в успіх і наполеглива праця принесли свої результати. Зараз компанія продає в середньому 7 млн хот-догів і 3 млн бургерів на місяць.
Проект «хот-дог»
Вихід в нову нішу АЗК дав старт новому напрямку. Так народилася ідея створити по-справжньому якісний продукт і вже в 2008 році з’явився перший власний хот-дог. Його продавали на п’яти АЗК в Києві. Довіри до хот-догів на той момент не було, в основному через низьку якість інгредієнтів на ринку. У компанії не шукали легких шляхів і почали створювати цілу культуру споживання якісних продуктів і вже зовсім скоро, як показали цільові дослідження, на АЗК цілі сім’ї спеціально заїжджали не за паливом, а поїсти хот-догів.
Основний інгредієнт хот-дога – це сосиска. У компанії довго працювали над рецептурами в гонитві за ідеалом, тестували різні варіанти. Запрошували німецьких і голландських технологів, щоб розробити смачний і якісний продукт. Приблизно рік пішов на те, щоб створити відповідну для хот-дога молочну сосиску.
Коли згодом з’явилося 20-30 видів сосиски для всіх мереж в Україні, стали залучати не тільки технологів, а й шеф-кухарів, в тому числі українських, щоб вони привнесли новизну смаків.
Ставка на асортимент
Зараз в асортименті Premier FOOD близько 130-ти унікальних рецептур. Продукти компанії представлені на всіх АЗК в Україні і не тільки, вона дуже гнучка в роботі з партнерами і готова навіть до розробки ексклюзивного продукту для клієнта. Виробництво, до слова, сертифіковане за європейськими стандартами ISO і HACCP. У компанії ретельно стежать за трендами і тенденціями на ринку, розширюють горизонти і модернізують виробництво, пробують все нові технології.
Зростає популярність веганства і вегетаріанства, і новинкою стала веганська ковбаска для хот-дога і котлета для бургера, які вже популярні не тільки в Україні, а й за її межами. Це проект на перспективу, так як попит на веганські продукти зростає з кожним роком. У компанії вже діляться успіхами і розповідають, що вдалося зібрати співтовариство любителів альтернативи м’ясу і навіть провести презентацію новинки для споживачів.
Крім цього, в асортименті Premier FOOD є багато хлібобулочних виробів, оскільки вони є дистриб’юторами ряду відомих виробників. Окремо варто згадати ще одну позицію – молочний шейк. Premier FOOD виступає ексклюзивним дистриб’ютором, пропонуючи готове рішення своїм бізнес-партнерам. 200-грамова порція суміші після збивання перетворюється в 500 грамів коктейлю зі смаком «з дитинства». Такі шейки зараз продають на 500 АЗК, не рахуючи франчайзингу та HoReCa, всього близько десяти мільйонів порцій на рік.
Завоювання репутації
Всю м’ясну продукцію виробляють на власному виробництві на базі заводу Тульчинм’ясо – потужністю 8000 тонн готової продукції на рік. Завдяки цьому контролюють якість та відповідність нормам і стандартам на всіх етапах виробництва. А молочні продукти, хлібобулочні товари й соуси – під ВТМ і під ретельним контролем своїх технологів на виробництвах компаній-партнерів.
Зараз планують модернізувати виробничу площадку, що дозволить збільшити продуктивність на 50% і відкриє шлях експорту ще в 10-15 країн. Поки експортують до Грузії, в Азербайджан, Молдову і Оман, ОАЕ, Китай, Гонконг, Корею, Йорданію і країни Африки. В цілому експорт досяг 10% від загального обсягу продажів компанії.
Розвиток логістики і системи дистрибуції
У компанії два комерційних департаменти: по роботі з роздрібними мережами і по роботі з HoReCa і АЗК. Зараз компанія нарощує поставки в рітейл якісних сосисок з натурального м’яса під брендом Mr.Grill. Це продукт вищої якості без ММО (м’яса механічної обробки), яке інші виробники нерідко використовують для здешевлення продукту. За останній місяць компанія вже представила свою продукцію в мережах Ашан, Велика Кишеня і не планує на цьому зупинятися.
Важлива перевага – в правильному зберіганні продукції, наявність власних складів зі спеціальним температурним режимом до -18⁰С в Києві, Львові, Миколаєві та Тульчині (Вінницька область) загальною площею 10 000 кв. м. Крім того, свій автопарк більш ніж з 40 автомобілів-рефрижераторів, що забезпечує якість і свіжість продукції при постачанні на торгові точки. Для обслуговування мережі франчайзі створений сервісний центр для ремонту і заміни обладнання.
Ресторан, як дослідницький центр
Споживчі настрої дуже мінливі, а ринок динамічно розвивається, необхідно постійно пропонувати щось нове і розширювати асортимент. Щоб кожен зміг спробувати і знайти щось для себе за смаком в 2018 році відкрили мережу ресторанів Mr. Grill HOTDOGS & BURGERS. Тепер це три ресторани в Києві на Хрещатику, Подолі та в розважальному центрі Блокбастер (Кідланд), де додатково проводять майстер-класи для дітей з приготування хот-догів і бургерів. Площа ресторанів 100-120 кв. м, а до кінця року в компанії вирішили відкрити заклад поменше на 50 кв. м в форматі take away.
У планах на ці формати продавати франшизу, бо багато хто хоче спробувати себе в такому бізнесі, але не хочуть набивати шишки першопрохідців. Розроблено пакет документів, формати та бізнес-процеси, в компанії повністю готові продавати франшизу: розуміють, як продавати, кому в яких форматах, які можуть бути ризики. І що треба зробити, щоб їх уникнути.
Франчайзингова схема
Київ планують освоювати самі, збільшивши мережу ресторанів до п’яти точок. А в кожному місті-мільйоннику хочуть знайти як мінімум одного франчайзі. Партнерів обіцяють підбирати дуже ретельно, кожного готові навчати і підтримувати на всіх етапах. Головна мета – розвивати мережу і бренд. Ціна франшизи буде індивідуальна. Будуть партнери без паушальних внесків, але з роялті за використання ТМ. Окупність закладається на рівні двох років. Планують також розвивати представленість на фудкортах.
У той же час ось уже чотири роки успішно працює мережа street food з 2500 точок, де продається продукція Premier FOOD. З них понад 1200 працюють під брендом Mr.Grill. Це ті, хто не просто бере продукцію на реалізацію і отримує обладнання (для приготування хот-догів, холодильники та іншого), але і витримує всі стандарти компанії. Їм надають рекламну і маркетингову підтримку. Як очікується, в цьому році їх стане більше на 20%.
Плани на майбутнє
Плани у компанії грандіозні. Великі ставки роблять на експорт, постійно розширюючи асортимент новими продуктами і послугами. Є країни, де мережі АЗС хочуть поміняти постачальника і тільки чекають сертифікації товару з України. Цей досвід можна розширити як мінімум в трьох країнах. До кінця 2022 року компанія розраховує на партнерські відносини з 5000 франчайзі і планує утримати свою присутність на 1778 АЗС в Україні.
Акцент роблять на новизну. Як кажуть в компанії: створюють продукти, які прийнято вважати делікатесами і роблять доступними для всіх. Пулд Порк і пулд Биф – це витримане в печі ніжне м’ясо, яке вже користується величезною популярністю у рестораторів. Так само запечена до майже повної готовності свиняча рулька, яка потім пройшла шокову заморозку, щоб її можна було довго зберігати без консервантів. Поки вона є тільки в роздрібній торгівлі, але HoReCa виявляє до неї великий інтерес, тому що не потрібно довго готувати і попередньо замовляти блюдо. Її можна спробувати в ресторанах Mr.Grill Hotdogs & Burgers!
Ще один канал збільшення продажів – онлайн-магазин і доставка додому. Правда, ще доводиться пояснювати, що шокова заморозка – це добре, що це дозволяє зберегти якість і смак продукту без консервантів і шкідливих добавок. За підсумками 2020 року в компанії планують уважно вивчити результати продажів в продуктовому роздробі і по реакції споживачів вирішувати, яку стратегію вибрати.
До кінця року в Києві також планується відкрити два власних фірмових магазини. Зараз проект знаходиться на фінальній стадії розробки концепту. У планах розвиток франчайзингової мережі. Цього року виробник запустив пілотний проект з унікальними умовами, надаючи франчайзі все: продукт, обладнання, маркетингову підтримку. І на франшизу вже дуже великий попит. Так що компанія планує підкорювати нові вершини.
Читайте також –
Молочні ріки: історія створення та успіху мережі “Молоко від фермера”