Час оновлення: коли варто задуматися над реконструкцією магазину, а коли досить косметичного ремонту

Час оновлення: коли варто задуматися над реконструкцією магазину, а коли досить косметичного ремонту

15.07.2020 08:30
  513
Костянтин Симоненко

За останній рік одразу кілька торгових центрів Києва зайнялися реконструкцією, щоб відповідати сучасним вимогам клієнтів. Але оновлення бувають потрібні і самим магазинам, в тому числі за межами ТРЦ.

Цей матеріал доступний російською мовою

Які зміни можуть знадобитися, в колонці для RAU міркує керуючий партнер компанії Synergy Construction Іван Голуб.

Конкуренція за покупців в ТРЦ набирає обертів, і атмосфера, яка створюється в конкретному об’єкті, привертає певну аудиторію – відповідно до класу об’єкта. Її створення залежить від багатьох елементів: набору орендарів, інтер’єрних рішень, запахів, світла, чистоти приміщень і так далі.

Споживачі вже не приходять в магазини і ТРЦ тільки за покупками, вони хочуть розважатися й відпочивати. Причому в сучасних інтер’єрах, що відповідають як підвищеним вимогам екологічності та комфорту, так і модним дизайнерським рішенням.

Тому поряд з відкриттям сучасних об’єктів торгівлі, таких як ТРЦ Retroville, де Synergy Construction створювала приміщення для багатьох міжнародних брендів, в столиці та за її межами активно проходить реконструкція ТРЦ. Так, недавно керуюча компанія торгового центру Метроград заявила про початок реконструкції «Кварталу фонтанів» загальною площею близько 2000 кв. м, а раніше оновлення затіяли в ТРЦ Dream Town. І таких прикладів безліч.

Природно, якщо магазин застарів, саме час оновити інтер’єр. Але тут виникає закономірне питання: коли варто задуматися над реконструкцією магазину, а коли досить косметичного ремонту.

Тут багато що залежить від планування приміщення, а також використаних раніше матеріалів і конструкцій (наприклад, підвісні стелі вже не в тренді), меблів і торгового устаткування. Скажімо, без реконструкції не вийде обійтися, якщо треба міняти системи вентиляції, кондиціонування та інших комунікацій, бо зараз покупці пред’являють підвищені вимоги до комфортності приміщень магазинів. Або якщо треба замінити оздоблення більш натуральними й екологічними матеріалами.

Якщо ваш дизайн в цілому відповідає сучасним трендам, досить просто освіжити колір стін або поміняти світильники. Залишилося тільки зрозуміти, який же інтер’єр нині в моді.

Що таке модний інтер’єр

Інтер’єр громадських будівель виходить на новий рівень за попитом і пропозицією. Це стає одним з важливих елементів у конкурентній боротьбі за покупця. Навіть оцінювати інтер’єри стало модно. Наприклад, в Україні дизайн торгових приміщень і об’єктів HoReCa щорічно оцінюють на різних конкурсах.

У сучасному світі, де все стрімко змінюється, дизайн торгових площ теж не стоїть на місці. Тому всі рітейлери, щоб залишатися в тренді, просто зобов’язані періодично робити редизайн приміщень.

Практично всі знакові фірми в боротьбі за клієнта приділяють велику увагу дизайну інтер’єрів, головна функція якого – залучати і захоплювати відвідувача, спонукати у нього бажання повернутися в магазин ще не раз.

Грамотне дизайнерське оформлення інтер’єру торгової точки, багато в чому визначає її фінансове благополуччя. Це один із факторів, що створює комфортну атмосферу, яка спонукає людей побути в магазині довше і зробити покупку. Хороший дизайн надає унікальність і оригінальність торговій точці, сприяє її запам’ятовуванню і впізнанню з плином часу.

Інтер’єр громадської будівлі можна змінювати, зберігаючи його фірмову атмосферу, а можна кардинально все змінити, зробивши «капітальний редизайн».

Чим привабити споживача

Що в інтер’єрі магазину найбільше впливає на відчуття і емоції споживача? Перш за все, це ергономіка самого торгового простору. Продуманий розподіл на функціональні зони допоможе покупцеві легко орієнтуватися в торговому залі і швидко знайти потрібний товар.

Важливу роль відіграє також освітлення та вентиляція. Останнім часом модно використовувати якомога більше природного світла і природну вентиляцію, що також допомагає знизити витрати на утримання приміщення.

Має значення і рівень звукоізоляції (відповідно до необхідних норм), оскільки в сучасному мегаполісі фактор шуму стає дуже важливим подразником і на Заході вже з’являються в ТРЦ так звані тихі кімнати. Нарешті, перше враження від місця залежить і від наявності зручних, сучасних і стильних меблів.

Стилі дизайну інтер’єру

Зрозуміло, стиль оформлення магазину безпосередньо залежить від індивідуальної бізнес-ідеї, площі торгової точки і специфіки товару, що продається. Наприклад, багато хто думає, що для дизайну магазина іграшок потрібно використовувати тільки яскраві фарби. Але це не зовсім так, адже іграшки самі по собі мають забарвлення, які впадають в очі . Як результат – в такому «кричущому» інтер’єрі довгий час буде важко перебувати як дітям, так і дорослим.

Дизайн інтер’єру вийшов за рамки строго визначених стилів, з’явилися варіації і змішання, які максимально відповідають вимогам часу і життя. Проте, можна виділити найбільш актуальні зараз стилі.

Скандинавський стиль – простий, недорогий, легкий, доступний. Світлий фон обов’язковий, підходить для офісних приміщень, не химерний, без зайвого декору. Його головний девіз – чим простіше, тим краще.

Стиль прованс – теплі пастельні кольори, зістарені меблі з потертостями, патиною, різьбленням по дереву, квіткові візерунки, ковані елементи декору, шиття, рюші, рішельє.

Стиль лофт – гранжевий стиль, більше подобається чоловікам, такий собі стиль “холостяка”, який добре «грає» з високими стелями, і що не менш важливо – не вимагає великих грошових вкладень. Бетонна текстура, цегляна кладка, незакінчена обробка добре поєднується з трендовим акцентом – неоновим підсвічуванням, яким до речі, можуть бути позначені різні функціональні зони або секції з товарами.

Мінімалізм – стиль, в якому акцент робиться на самому товарі, людське око не знаходить зайвого декору і звертає увагу на продукт продажу. Для такого оформлення характерні вбудовані меблі, велика кількість джерел світла для привернення уваги споживача. Хороший приклад – магазин iStore.

Модерн – один із найбільш топових стилів на даний момент, коли дизайнери відмовляються від гострих кутів і роблять акцент на плавні форми. Треба зауважити, що це не конкретна течія, а органічне поєднання стилістичних рішень, доречних, актуальних і затребуваних у певний часовий проміжок.

Еко-стиль – ще один трендовий стиль, який вимагає використання натуральних матеріалів при оздобленні інтер’єру, а також використання декору у вигляді зелених насаджень.

Тренди й антитренди дизайну інтер’єру

Якщо говорити про конкретні технічні рішення, що застосовуються в сучасному оформленні магазинів, то можна виділити кілька найбільш актуальних тенденцій.

Акцентне освітлення, яке допомагає підсвітити окремі товари, щоб привернути до них додаткову увагу (як на виставках або в музеях), а також допомагає додати інтер’єру зорову структуру (світлове зонування, допомога в орієнтації в приміщенні). У більшості випадків ефект досягається створенням контрасту між об’єктом і загальним фоном, на якому розглядається об’єкт. Створити таке освітлення допомагають магнітні шини (трек-системи) – спеціальні бездротові конструкції, що дозволяють легко міняти розташування джерел світла. Зараз в тренді – темна фурнітура. А на стінах – неонові акценти, написи або візерунки. Вони також можуть допомогти в орієнтації покупців, наприклад, підказавши, де знаходиться каса.

Плавні форми – як уже зазначалося, зараз в тренді відмова від гострих кутів при оформленні приміщень і меблів, що використовуються. Найбільш актуальні стилі – мінімалізм і модерн. Сюди ж можна віднести округлі дзеркала, які все частіше використовуються в магазинах.

З іншого боку, зовсім не актуальна пишне і яскраве оформлення магазина, яке домінує над представленим асортиментом. Це скоріше – антітренд, який заважає покупцеві зосередитися на вивченні товару.

Сучасний куточок відпочинку з інтерактивом для дітей – ще одна вимога часу. Щоб втомлені батьки не залишали магазин, а могли продовжити шопінг після короткого відпочинку.

Також для зручності клієнтів все частіше в примірочних додатково встановлюють полки, використовують пуфи і килимки.

Використання текстури дерева – актуально для напрямку еко-дизайну і створення атмосфери домашнього затишку. Схожість із домівкою підсилює інтеграція предметів сучасного мистецтва (картини, виставкові експонати та інше), а також декор у вигляді озеленення.

Такий стиль добре підходить для продажу косметики, товарів для створення домашнього затишку і т.д. У той же час підвісні стелі типу Армстронг остаточно виходять з моди – це теж антитренд.

Морські й фруктові кольори. За даними компанії Pantone (розробила стандартизовану систему підбору кольору), в тренді 2020 го знаходяться наступні кольори оформлення торгових точок: полум’яний червоний, гірчичний шафран, сіроголубий (джинс), апельсинова шкірка, глибокий синій, пісочний, коралово-рожевий, паличка кориці, виноградний компот.

У той же час не можна допускати, щоб навіть модні кольори оздоблення не збігалися з ідентифікацією магазину. Наприклад, коралово-рожевий колір навряд чи підійде для торгівлі діловими костюмами. Також не варто фарбувати в темні відтінки маленькі приміщення, щоб вони не здавалися ще менше.

Зрозуміло, в кожному конкретному випадку доводиться шукати своє індивідуальне дизайнерське рішення, яке залежить від багатьох чинників, але в будь-якому випадку потрібно буде зробити сучасний фасад, подбати про вивіску і створення центральної експозиції товарів, уникаючи розміщення важливих зон у важкодоступних місцях.

Читайте також –

Еволюційний процес: як змінювалися ТРЦ за останні 10 років і що буде далі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку