
Тетяна Матійко, ПУМБ: За останній рік кількість POS-терміналів ПУМБ збільшилася на 50%


Директор з франчайзингу в Salateira Максим Пручай про те, які висновки зробили з досвіду невдалого відкриття ресторану в Іспанії і які ризики для запуску франшизи за кордоном.
Цей текст доступний також російською мовою
Міжнародна мережа fast-healthy ресторанів Salateira успішно працює в Україні та Білорусі. У 2017 році компанія запустила франшизу в Іспанії. Але через рік ресторан закрили. В колонці для освітньої платформи LABA директор з франчайзингу Salateira Максим Пручай відверто розповів про іспанський факап. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Ми проаналізували всі країни світу за різними критеріями. На підставі цього аналізу розробили дорожню карту розвитку Salateira – Іспанія зайняла високі позиції. Ініціаторами відкриття ресторану саме там стали наші партнери. Вартість франшизи склала $20 000 – вона однакова для всіх країн.
Вирішили запускати франшизу в місті Аліканте. На вибір вплинуло кілька причин:
Визначившись з містом, почали шукати місце і рахувати трафік. Знайти приміщення в Європі набагато складніше, ніж в Україні. У всіх ТРЦ вакантність була нульова, тому шукали в street retail.
Склали прогнозну фінансову модель. Інвестиції у відкриття були вищими, ніж в Україні. Але за рахунок більш низької собівартості страв фінмодель показувала хороші терміни повернення.
На запуск ресторану пішло більше року. При вдалому старті партнери планували масштабувати бізнес на всю Іспанію. Не склалося.
Перші думки, що проект може не вийти на планові обороти, з’явилися через три місяці після відкриття. Не було приросту гостей, а поточних було недостатньо для досягнення точки беззбитковості.
В Аліканте населення становить понад 300 000 чоловік, а в туристичний сезон чисельність зростає до 1 млн. Ми планували відкрити ресторан в піковий туристичний сезон (липень-серпень). Але сталася непередбачена ситуація. Машина, яка везла меблі з України, застрягла на митниці в Іспанії на півтора місяці. Ми відкрилися в кінці сезону – 20 вересня.
Партнери були впевнені, що з початком нового сезону гостей буде достатньо. Так ресторан пропрацював рік. Але нічого не змінилося, і заклад довелося закрити.
Є три найважливіших фактори успіху в ресторанній сфері: локація, локація, локація. Якщо ви промахнулися з місцем, то шанси на успіх дуже низькі. Думаю, в Аліканте це і сталося.
Інші причини:
Джерело: LABA
Читайте також