Флоран Гійє, Decathlon Ukraine: Відкриємо shop-in-shop в гіпермаркетах Ашан і невеликі магазини в ТРЦ

Флоран Гійє, Decathlon Ukraine: Відкриємо shop-in-shop в гіпермаркетах Ашан і невеликі магазини в ТРЦ

21.05.2020 08:30
  1106
Виктор Нагорский

Генеральний директор Decathlon Ukraine про перші результати рітейлера в Україні, експансію в регіони і розвиток нових форматів магазинів, а також про купівельний досвід, персоналізацію, інновації та екологічність компанії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Про це топ-менеджер відомого французького бренду спортивних товарів розповів під час онлайн рublic talk, організованого компаніями NAI Ukraine і Ceetrus Ukraine. Портал RAU пропонує читачам ознайомитися з головними тезами СЕО Decathlon Ukraine Флорана Гійє.

Про перший магазин в Україні, онлайн-продажі та конкуренцію

Ми відкрилися близько року тому в Рітейл Парк Петрівка на площі 2000 кв. м. Це було успішне відкриття, у нас були хороші продажі в перший день, в перші вихідні та в перший місяць після відкриття. Уже після трьох місяців роботи магазину ми зрозуміли, що перевиконали планові показники товарообігу, тому прийняли рішення про розширення експансії та відкриття нового магазину Decathlon в Києві. Він розмістився біля гіпермаркету Ашан і торгово-розважального центру Lavina Mall і зайняв 3000 кв. м. Також за кілька тижнів до відкриття першого магазину запустили e-commerce, і з кожним тижнем продажі цього каналу ростуть.

За рівнем товарообігу e-commerce в Україні ми перевищили показники багатьох інших країн присутності. Це свідчить про те, що онлайн-торгівля – дуже популярний і перспективний сегмент.

Що стосується продажів у фізичних магазинах, то вони нижчі, ніж в інших країнах, де марка Decathlon більш відома. Наприклад, в Марокко і Алжирі, де населення розмовляє французькою, часто буває у Франції і знає нашу торгову марку. Зокрема, в Алжирі за перший рік роботи магазину площею 1500 кв. м його товарообіг досяг понад 50 млн євро. В Україні поки що немає таких показників. Але з досвіду Румунії, де я працював десять років тому, можу сказати, що ми починали роботу приблизно з тим же рівнем товарообігу, що і в Україні. Однак дуже швидко подвоїли продажі. Приблизно через 4-5 років роботи ми знову подвоїли товарообіг. І в подальшому росли на 20-30% щорічно. Я впевнений, що в Україні ми теж будемо нарощувати зростання продажів. Перший рік роботи тут був дуже позитивним і багатообіцяючим.

Конкуренція – це добре. В Україні великий ринок споживачів спортивних товарів – 40 млн людей. Вони все більше займаються спортом і, відповідно, споживання теж буде рости.

Впевнений, що місця на ринку вистачить для всіх операторів – Nike, Adidas, Decathlon, Спортмастер, Intersport та інших. Конкуренція змушує всіх працювати краще. Коли є монополія, можна встановити будь-які ціни, і неважливо: задоволений клієнт якістю обслуговування чи товару. Коли є конкуренція, кожен прагне стати краще, тому що це виклик для всіх. Один оператор на ринку не досягне великих перемог, а коли нас багато, кожен повинен пристосовуватися до ситуації та конкурувати з іншими, пропонувати свої «фішки».

Про відновлення роботи в Україні та виклики в період кризи

Магазини Decathlon в Україні відновили роботу з 11 травня. Наші об’єкти знаходяться в окремих будівлях і виходять на парковку, тому ми змогли відкрити їх у відповідності з усіма вимогами, обмеживши торгову площу 300 кв. м. Решту проходів і стелажів огородили стрічками, доступ за які заборонено. Якщо клієнти захочуть побачити якісь товари з цих відділів, то продавці зможуть їх дістати і надати клієнту. Також забезпечуємо всіх відвідувачів захисними масками при вході в магазин і робимо скринінг температури, стежимо за тим, щоб клієнти не знімали маски всередині магазину, дотримувалися дистанції. Ну і звичайно, миєму і дезінфікуємо всі поверхні в магазині досить часто, дотримуємося всіх карантинних правил.

Мій професійний виклик в 2020 році – це стати сильнішим в кінці кризи. Я бачу, що за такий короткий термін ми змогли швидко адаптуватися, щоб підвищити продажі або знайти інші шляхи ведення бізнесу.

В кінці цього тижня ви побачите продукцію компанії Decathlon в більш ніж 20-ти гіпермаркетах Ашан. Товари будуть розташовані на 2,5 або 7-метрових стендах для огляду в форматі shop-in-shop. Без коронавірусу це не було б можливо. Вважаю, що зараз ми стали сильнішими, ніж були до кризи, тому що поліпшили діяльність і налагоджуємо контакти набагато швидше. Незабаром це дасть свої плоди.

Про стратегію розвитку торгової мережі та вихід в регіони

Згідно з нашою стратегією в Україні, плануємо відкриття 5-6 великих магазинів у Києві. Великоформатні торгові точки також будуть в інших містах-мільйонниках: Львові, Дніпрі, Одесі, Харкові. Спілкуємося з власниками приміщень у всіх цих містах на предмет оренди в найкращих локаціях. Поки що договори не підписані, тому я не впевнений, що зможемо відкрити магазини в регіонах в цьому році. Швидше за все, це станеться вже в 2021-му.

Крім того, хочемо відкривати й інші формати. Наприклад, магазини в центрі міста або невеликі точки в торгових центрах.

Незабаром відкриємо один такий магазин в ТРЦ Rive Gauche. Якби не криза, ми також не змогли б так швидко відкрити магазин. Його площа складе всього 40 кв. м, він дуже сучасний і клієнти зможуть замовити сюди товар з доставкою за один день. Такий формат добре працює в інших країнах.

Всі переговори про розвиток, які велися до епідемії коронавірусу, тривають як в Києві, так і в регіонах. Але, крім цього, ми додали інші опції розширення мережі.

Наприклад, вже отримали підтвердження з головного офісу і плануємо розвиток по франшизі. Цей проект тільки на початковій стадії, але ми активно шукаємо партнерів з досвідом в рітейлі для можливості відкриття магазину в регіонах.

Про асортимент товарів і персоналізацію

У наших магазинах продаються тільки ті товари, які ми виробляємо самі: 99% асортименту – наші власні торгові марки. При цьому плануємо виводити наші товари для продажу не тільки у фірмових магазинах Decathlon, але й в інших торгових мережах, супермаркетах, через дистриб’юторів. Наприклад, наші велосипеди. Вони дуже популярні й займають друге місце за продажами в світі. У минулому році ми реалізували понад 10 млн велосипедів тільки в Європі.

Важливий елемент стратегії Decathlon – персоналізація. Саме тому ми адаптуємо нашу продукцію під різні країни присутності бренду.

Про customer experience ми повинні думати в першу чергу. Ми вивчаємо споживчі настрої і знаємо, чого хоче покупець. Він хоче купувати товар в будь-якому місці, в будь-який час і за допомогою будь-яких платіжних інструментів (телефоном, ноутбуком тощо). Для нас важливо надати покупцям таку можливість. Хочемо реалізувати в українських магазинах низку рішень, які вже використовуємо в інших країнах. Наприклад, оплату товарів за допомогою телефону, коли покупцеві не потрібно йти на касу. За допомогою цього рішення він оплачує товар безпосередньо в торговому залі: сканує його за допомогою телефону, забирає з полиці й виходить.

Кілька тижнів тому ми запустили послугу Drive-In, коли ви купуєте товар онлайн, під’їжджаєте до входу в магазин, відкриваєте багажник, а наші співробітники завантажують в нього замовлення. Таким чином, покупцеві навіть не потрібно заходити в магазин.

Крім того, багатьом клієнтам важливо протестувати продукцію перед покупкою. І ця можливість існує в магазинах Decathlon протягом багатьох років. Зараз у зв’язку з карантином ця опція відсутня, але відразу після зняття всіх обмежень ми плануємо дати можливість покупцеві протестувати товар як всередині магазину, так і за його межами. У магазині, розташованому в Рітейл Парку Петрівка плануємо створити ігровий спортивний майданчик поруч з торговим об’єктом. Подібна ігрова зона планується і в магазині на Берковецькій.

Про зростання компанії та її екологічність

Decathlon – міжнародна компанія, яка присутня на ринках 60-ти країн світу, у нас близько 100 000 співробітників в штаті, і близько 1 млн співробітників, зайнятих на фабриках. Коли приймаємо будь-які рішення, то обов’язково стежимо за тим, чи дійсно це буде корисно людям, і чи буде це відповідати екологічній безпеці планети. Наприклад, вже починаючи з цього року будемо використовувати тільки екологічно безпечну бавовну, а до 2021-го плануємо використовувати тільки екологічно безпечну пластмасу. Також у нас в планах використовувати у всіх магазинах тільки поновлювальні джерела енергії.

Зараз у нас 1700 магазинів у всьому світі, і з них вже 60% працюють тільки на поновлювальних джерелах енергії. До 2026 року плануємо перевести на поновлювальні джерела енергії всі торговельні об’єкти. Те ж саме стосується фабрик.

До 2030 року хочемо бути повністю екологічними для планети. В компанії розроблені KPI-показники з екологічної безпеки, і кожен місяць ми готуємо звіти в даному напрямку. Компанія постійно зростає, але разом з ростом нам важливо зменшувати шкідливий вплив на навколишнє середовище. Чим більшою буде компанія, тим менше відходів вона повинна виробляти.

Читайте також – 

Юлія Максименко, Intersport: На десять класичних магазинів має припадати один аутлет


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1722
Усі новини ринку